>Jonas< Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Tenker litt på å kjøpe en Opel Calibra. Fyller 18 om et halvt år nå, så driver å titter litt rundt. Liker Calibra godt utseendemessig, og den ligger også bra an i pris, rundt 30-40 000. Noen som har noen erfaringer å dele med meg når det gjelder denne bilen? Hvordan er det med forsikring for en 18 åring på denne bilen? (kan jo forsikre den på mor eller far skulle den bli dyr for meg) Hvordan er den på vinterføre, og ellers på veien? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 De ruster noe ekstremt! Se opp for hardkjørte eksemplarer! De har svake girkasser! Ville helst gått for en 150hk 4x4 var jeg deg! Forsikring er jeg usikker på! Det er seff ikje problemfrie biler, men mye er hentet rett fra Vectra, så de er billige å vedlikeholde! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Hvordan er de å kjøre? Spesielt på vinteren? Er 4x4 systemet slitesterkt? Eller er det mye som kanskje må overhales der og er kostbart? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 De ruster noe ekstremt!Se opp for hardkjørte eksemplarer! De har svake girkasser! Ville helst gått for en 150hk 4x4 var jeg deg! Forsikring er jeg usikker på! Det er seff ikje problemfrie biler, men mye er hentet rett fra Vectra, så de er billige å vedlikeholde! 7116344[/snapback] Vecra og calibra er omtrent samme bilen så omtrent allt er henta derifra 4x4 systemet er ofte et problem og rust. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 En kamerat av meg har calibra. Greie nok biler. Bare husk å IKKE kjøp 4x4 versjonen. Drivverket går i stykker hele tiden på de. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Nå blir jeg litt usikker her.. Noen sier at 4x4 systemet er dårlig, andre ikke.. Så er det noe jeg bør styre unna? Men er det noen som kan si litt om hvordan bilen er å kjøre? Og er den omtrent som vanlig Sierra med bakhjulsdrift å kjøre om vinteren? Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Nei, langt ifra! Calibra har jo forhjulstrekk egentlig, så kan ikke sammenlignes me bakhjul! De ligger greit på veien, mn vil anbefale og sette på noen stivere fjører til sommeren! De er bra vintersbiler, kommer opp dg endel bakker me framhjulstrekk også! Dt at 4x4 systemet er dårlig er vel opptill enhver bruker, men det er heller ikke det beste som er laget på en bil! De fleste er hardkjørte også, desverre Du må nesten gå å prøve en og finne ut korsen du liker bilen... Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Nå blir jeg litt usikker her.. Noen sier at 4x4 systemet er dårlig, andre ikke.. Så er det noe jeg bør styre unna?Men er det noen som kan si litt om hvordan bilen er å kjøre? Og er den omtrent som vanlig Sierra med bakhjulsdrift å kjøre om vinteren? 7118622[/snapback] Er forhjulsdrevet da, er helt vanlig men hvis du kjøper turbo blir det "litt" morro .. 16v er sprek den også og 8v er helt grei. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Hvordan er ytelsesforskjellene mellom 8v og 16v da? Og kan noen nevne positive/negative sider ved bilen? Koster det mye å få satt inn turbo? Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Motorene er på 115, 150 og 204hk! Tror det finns noen me 170hk, men dt er bare rykter jeg har mottat! 115hk er billig, men kjedeli! 150hk me 4x4 anbefaler jeg da den funker helt greit! 204hk me 4x4 er veldig bra, passer bilen perfekt! Kan du si noe om kor mye du vil bruke på bilen, hva du ska bruke bilen til! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Kommer til å bli min første bil da. Så har ikke tenkt til å bruke mer enn maks 40k! Skal bruke den tiln normal helårskjøring. Vil helst ha den med litt styling.. Hadde vært fint med litt mer enn 115hk og, men kan jo ettermontere litt trim skulle det bli nødvendig. Hvet du sånn ca pris på turbo inkl montering? Siden jeg ikke har så mye peiling på bil, vil jeg gjerne ha litt tips om hva jeg bør se etter når jeg skal kjøpe. Er også åpen for andre tips på liknende biler! Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Motorene er på 115, 150 og 204hk! Tror det finns noen me 170hk, men dt er bare rykter jeg har mottat! 115hk er billig, men kjedeli! 150hk me 4x4 anbefaler jeg da den funker helt greit! 204hk me 4x4 er veldig bra, passer bilen perfekt! Kan du si noe om kor mye du vil bruke på bilen, hva du ska bruke bilen til! 7120040[/snapback] 115 er temmelig sprek for 115kh å være, men 16v er en grom motor men 4x4 systemet er det som oftest bare trøbbel med, men sikkert morro så lenge det varer.. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Motorene er på 115, 150 og 204hk! Tror det finns noen me 170hk, men dt er bare rykter jeg har mottat! 115hk er billig, men kjedeli! 150hk me 4x4 anbefaler jeg da den funker helt greit! 204hk me 4x4 er veldig bra, passer bilen perfekt! Kan du si noe om kor mye du vil bruke på bilen, hva du ska bruke bilen til! 7120040[/snapback] 115 er temmelig sprek for 115kh å være, men 16v er en grom motor men 4x4 systemet er det som oftest bare trøbbel med, men sikkert morro så lenge det varer.. 7120110[/snapback] Hvorfor er 16v motoren så grom? Og er det noe ytelsesforskjeller og fordeler/ulemper mellom den og 8v? Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Motorene er på 115, 150 og 204hk! Tror det finns noen me 170hk, men dt er bare rykter jeg har mottat! 115hk er billig, men kjedeli! 150hk me 4x4 anbefaler jeg da den funker helt greit! 204hk me 4x4 er veldig bra, passer bilen perfekt! Kan du si noe om kor mye du vil bruke på bilen, hva du ska bruke bilen til! 7120040[/snapback] 115 er temmelig sprek for 115kh å være, men 16v er en grom motor men 4x4 systemet er det som oftest bare trøbbel med, men sikkert morro så lenge det varer.. 7120110[/snapback] Hvorfor er 16v motoren så grom? Og er det noe ytelsesforskjeller og fordeler/ulemper mellom den og 8v? 7120181[/snapback] Jeg hadde en Vectra 91 mod 115 hk, det er samme motor som i Calibra! Motorene er en av de beste Opel har laget, de tåler mye og er veldig stabile! Siden dette er første bilen din så velg 115 hk utgava! Maks 40k, så blir de andre bare noen ihjelkjørte rustholker! se litt på autodb.no du! 115hk og framhjul så får du en bra bil til 30-35k! Inkl styling Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 som det er nevnt her, så ruster Calibra fælt.. har hatt opel selv, og vet hvor jævlig det er, og sett flere rett å slett jævlige vectraer.. rust sveising er DYRT.. husk det. Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 som det er nevnt her, så ruster Calibra fælt.. har hatt opel selv, og vet hvor jævlig det er, og sett flere rett å slett jævlige vectraer.. rust sveising er DYRT.. husk det. 7120257[/snapback] For å si det slik, du finner ikke en Calibra uten rust uansett! Men finner du en som har tatt årlige servicer osv så er den gull verdt Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Så dere mener egentlig at det kan være lurt å styre unna denne bilen? I så og si alle annonsene jeg har sett på står det at den er rustsveisa, og ellers 99% rustfri.. Men hvor er det i så fall jeg bør se etter rust da? Og har dere noen tips på andre lignende ungdomslige biler til rundt 30k? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har en kamerat som skal selge en calibra 92 modell.. Tøft utseende, lite rust.. 8 V 115 hk motor (er vel 2 L) Ca 30000 kr. pm meg hvis du er interessert Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 I bakskjermene rundt hjula er det veldig ofte rust! Ellers så e det slik overalt! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 det som er skummelt med opel er ikke bare hjulbuer og kanaler.. men grov rust i rammevanger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå