SGE7000 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Heisann - Tenker dette er det beste stedet for å få svar på spørsmålet mitt. Sitter her med CuBase SX3, og et kjempeproblem. (Se vedlegg) Av en eller annen grunn, er en font på pcen min ødelagt. Typisk nok er det nettop denne fonten CuBase SX3 benytter seg av. Går det an å forandre på hvilken font man har i menyer osv. i CuBase? Vet noen kanskje hvilken font det er som er brukt som standard? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Er dette programmet som Audacity, der man tar opp, redigerer lyd og slikt bare at cubcase er bedere? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 trenger jeg bare installere den siste oppdateringa eller alle etter rekkefølge? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Har et problem med Cubase (SX3 tror jeg). Uansett. Har gått til innkjøp av et AudioFire 4 Firewire lydkort. Problemet er dog at når jeg prøver å gjøre innspillinger av audio vil Cubase kun ta i mot lyd som kommer fra Channel 1 og 2 (1 blir mappa til left, og 2 til right.) Dette er svært upraktisk da micen og gitaren er kobla til kanal 1 og 2 mens keyboardet på kanal 3 og 4 ikke kan taes opp med. Når jeg kobler keyboardet til kanal 1 og 2 funker det helt fint dog. Jeg kan høre alt samtidig når jeg spiller/synger, men cubase vil da altså kun ta i mot det som kommer fra micen. Det er jo tydelig at det må finnes et sted i Cubase som gjør det mulig å sette at visse lydspor skal ta opp fra f.ex. kanal 3 og 4 i stereo, men har altså da ikke funnet dette. Takker på forhånd. =) EDIT: Fikk den til å funke. F4 -> og sette den til 2 x mono + 1 x stereo =) Endret 4. august 2008 av TheMaister Lenke til kommentar
minotir Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hei Når jeg skal ta opp et nytt spor over et annet et, men samtidig høre hva det andre sporet er så jeg klarer og spille etter blir lyden fra det gamle sporet tadd opp samtidig på det nye sporet. Var ikke sånn før når jeg holdt på å rota i Nuendo.. Også en ting til.. Hvordan får jeg til og høre gitaren når den er kobla til lydkortet? har aldri hatt problem med det før jeg formaterte sist gang.. Håper på svar Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 har installert Cubase 4 nå og alt er helt fiks. er bare en ting. jeg finner ikke HalionOne. hva kan årsaken være? Lenke til kommentar
NuendoMann Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hei der Har Nuendo 3 og windows xp. Jeg har en gitarforsterker plugget til lydkortet(edirol UA-5) og laget et audio spor i nuendo. Dette funker fint både og spille og å ta opp. Men problemet er at jeg ikke får til å bruke effektene på gitar sporet i nuendo når jeg spiller "live". Det går fint å legge de på når jeg har spilt inn, men jeg vil jo helst høre effektene når jeg spiller "live" også. Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 ny update til cubase ute nå. Lenke til kommentar
aemil Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Har såvidt prøvd meg på Cubase nå, men har et lite problem. Eksporterte de ni sporene fra en sang i FL Studio, og importerte de inn i Cubase for å prøve meg frem med miksing der. Problemet er at når jeg spiller av miksen (forøvrig helt "tørre" lydspor - ingen FX, EQ eller lignende), hakker avspillingen seg av avgårde. Prøvde å importere de samme sporene tilbake til FL, og i tillegg til Adobe Audition, og der spilte de av smertefritt. Har et bedritent lydkort (Realtek AC'97); kan det ha noe med problemet å gjøre? Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Endelig, har ventet på den oppdateringen en stund Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Endelig, har ventet på den oppdateringen en stund har ventet en god stund selv. det som irriterer meg er at sound collection vo. 1 tar så forbanna lang tid at jeg ikke gidder å laste den ned. Lenke til kommentar
Kenjivai Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Jobber selv i Cubase SX3. Ser ikke noen umiddelbare mangler med selve programmet, men er av typen som må ha det siste og beste, en stor last i livet. Er Cubase 4 såpass mye bedre at det er verdt pengene for en glad amatør? Bruker et digitalt roland-sett igjennom Bfd drum module for å spille inn trommer "live". Kjenner noen til denne trommemodulen, evt om det finnes noe bedre der ute? Trommer er spesielt vanskelig med latency, selv om denne er lav. Hvor lav latency kan jeg oppnå ved å oppgradere til en hi-end verstingmaskin, og hva slags spesifikasjoner prater vi? Alle svar mottas med den største takknemlighet Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Oppdateringen var egentlig litt skuff funksjonsmessig. Jeg driter i nytt content og sequel-kompabilitet, jeg vil ha fete funksjoner og friere ruting. Håper stabiliteten blir bedre. Kenjivai: Tror ikke det er så mye vits å oppgradere med mindre du er avansert bruker. SX3 holder i massevis. Når det gjelder latency: Bruker du asio-drivere? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 merker freeze ikke er ordnet enda. faen var den jeg venta mest på. content var ikke så viktig men en liten pluss syns det er kjipt de ikke får freeze til å fungere enda. C4 har vært ute lenge og burde vært ordnet. får kose meg med kontrolleren så lenge. den passer godt inn i C4 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Og er det mulig å bruke tastaturet som keyboard, slik som i FL Studio? Er vel og merke i en overgang fra FL Studio til Cubase, og sliter tungt. Endret 3. september 2008 av Glisevask Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Det skal finnes tastatur til midi-konvertere, du får google i vei Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Og er det mulig å bruke tastaturet som keyboard, slik som i FL Studio? Er vel og merke i en overgang fra FL Studio til Cubase, og sliter tungt. hvor seriøs er du med musikken din? har du tenkt til å drive med dette lenge? liker du musikk? altså skal du drive med musikk lenge så finner du ut at det ikke funker med pc tastatur som keyboard for musikken. og skal du ha noe som holder mål til musikk produksjon så er Cubase 4 å anbefale. har det selv og er kjempe fornøyd og de bruker nok det mer enn Fl i studioer masse godbiter i Cubase 4 og er mer for den seriøse musiker syns da jeg Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Økonomi er en fin ting, og jeg har ingen inntekter og kan derfor ikke gå til innkjøp av et MIDI-keyboard. Bruker Cubase 4, men FL Studio er på ingen måte dårlig. Hovedforskjellen er nok ikke hvordan sluttresultatet blir, men hvordan du kommer frem til det. Jeg er så vandt til å jobbe med FL og Reason, så Cubase virker bare tungtvint for meg. Men jeg håper det kommer seg til etterhvert. Og om jeg er seriøs med musikken min? Hva mener du med det? Jeg lager musikk fordi jeg liker det og fordi det er morsomt. Jeg har tenkt til å drive med det så lenge jeg finner det interessant. Musikk går i hue mitt 24/7. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Og om jeg er seriøs med musikken min? Hva mener du med det? Jeg lager musikk fordi jeg liker det og fordi det er morsomt.Jeg har tenkt til å drive med det så lenge jeg finner det interessant. Musikk går i hue mitt 24/7. når jeg tenker på om du er seriøs så refklekterer jeg det (på en dårlig måte ) til at du kan gå dypere inn i cubase enn i fl. når det gjelder audio editing osv. har selv fl,reason,sonar og cubase. fant ut at cubase passer bedre etter at alt ligger på et sted. det eneste du kommer til å mangle er lyder. bra samplet lyder. piano, trommer osv. det jeg har tatt med meg fra fl er Toxic og Poizone. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Jeg har mekka musikk i noen år, og har en del gigabyte med samples, så det ordner seg. =) Bruker uansett ingen av synthene fra Image-Line. Endret 7. september 2008 av Glisevask Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå