Skalle Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Tja.. les manualen du fikk med. Har ikke akkurat stålkontroll på begrensningene til alle versjonene av cubase. Du har satt locatorene riktig, sant? Hvprdan mener du? Locator riktig? Edit : Var forresten ikke med noen manual utenom CD-en så vidt jeg kunne se. Skal sjekke om det ligger på CD-en eller i mappa. Endret 4. januar 2008 av Skalle Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Huff nå skjønte jeg hva du mente med locatorene. Det var det som skulle til. Flaut Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 cubase 4.1 funker helt fint med vista eller? sonar jobber dårlig med vista hos meg. vet ikek hva det kommer av. så vurderer å kjøpe cubase studio 4. har ikke penger til C4. må ha studio. har jo egentlig likt cubase ganske godt og. men får jeg ikke ordnet sonar blir det vel cubase på meg Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Skal funke helt fint, ja har ikke vista selv, så jeg har ikke testet det. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 hei. Får ikke Nuendo 3 til og funke med Vista 64 bit. Flere som har problemer? (mulig det står noe om dette en plass i posten, menmen ) Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Nuendo 3 støtter ikke vista 64 bit. Lenke til kommentar
danioh Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Kanskje noen som kan hjelpe meg med et problem i Nuendo. Er nok antageligvis typisk brukerfeil, men jeg sliter med forsinkelser. Det vil si at det kan ta opp til et sekund fra kommandoen blir utført (eks. avspilling av spor, tangenttrykking i pianoroll, muting og unmuting av kanaler) til selve lyden kommer. Jeg har installert det som skal være riktige drivere til mitt eksterne lydkort med asio (ESI U46DJ), prøvd meg mye frem i device setup; men ingenting ser ut til å hjelpe. Har tidligere hatt et enda simplere lydkort, og kan ikke huske samme forsinkelse. Det kan minne om når man bruker vanlig intergrert lydkort fra hovedkortet. Datamaskinen min er heller ikke nevneverdig treg, og CPU-nivået holder seg lavt og stabilt. Jeg har nettopp gått til anskaffelse av Novation ReMOTE SL25, og vil gjerne at alt skal fungere på riktig vis. Det er jo utrolig tungvint når lyden henger igjen når man spiller på tangentene. Jeg har forsøkt å google og lese litt rundt angående problemet, men har enda ikke funnet riktig løsning. Har dessverre ikke manual. (Piratkopi). Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Du må sørge for å ha valgt riktig driver i device setup, skriver om det her i guiden. Manualen kan forresten lastes ned fra steinberg.net. Om du har riktig driver valgt kan det være du må fikse på instillingene i lydkortet. Se etter "buffer size" eller "latency". Disse skal ha minst mulig verdi. Lenke til kommentar
danioh Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Takk for svar. Fant det faktisk ut rett etterpå jeg hadde skrevet innlegget. Merkelig nok så ser det ikke ut som at asio-driveren for lydkortet virker, så jeg tok i bruk asio4all. har dog litt latency. Ligger på rundt 18 ms, men jeg overlever. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 hey folks lurte på en liten ting. hvordan er det å overføre et prosjekt fra en pc til en annen? får jeg sånn melding opp om at det mangler en fil og jeg kan lete etter den og finne den hvis jeg har med alle filer? eller åssen er det? tenker på det at jeg kan åpne prosjektet med alle plugins og alt sammen på. ikke omf format. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Så lenge du får med deg prosjektmappen skal det gå fint. Den skal inneholde prosjektfilen samt audiomappen. Images-mappen kan du slette. Alle plugins du bruker i prosjektet må være installert på den andre maskinen for at de skal fungere. Om du bruker samples som er lagret et annet sted på maskinen enn i prosjektmappen må du få med deg disse også. Bruker du f.eks battery kan du velge save kit with samples, har du noen samples som bare ligger i prosjektet kan du velge save project to new folder for å få med alle filer. Når du åpner prosjektet må du sansynligvis stille inn og utganger på nytt om den andre maskinen har et annet lydkort. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) takk for svar lurte på en ting til. jeg lager all musikken i reason 4. det jeg gjør da er å exportere hver lyd for seg selv. importerer nå dette inn i cubase. greia er at jeg vil ha kick og snare som mono tracks. hva er enkleste måte? lage ny track og importere dem i mono tracksene eller er det en måte å konvertere det til mono? sonar hadde en knapp på hver lyd kanal som man kunne sku på som mono eller stereo edit: fant ut av det Endret 11. mars 2008 av DilliMusic Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg har nå fått installert Addictive Drums på dataen som er en VSTi. Men jeg får den ikke til å poppe opp i outputs på Cubase. Har sjekket på VSTi-listen, er ikke der. Hvordan legger jeg det til? Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Lurer på en liten ting. Om jeg skal ha Multibåndskompressore på to spor, hvor hvert spor er panorert til hver side; Må jeg da lage to FX-spor med samme effekt, eller er det noe mulighet for å kun bruke ett? Prøvde litt istad, men da ble bare panoreringen på sporene stilt til midten. PC-en min er ikke verdens beste, og den begynner å knele når jeg har laget 4-5 fx-spor til multibåndskompressoren! :b Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Gruppespor Forklar litt nærmere, er du snill? Jeg lager et Group Channel-track og? Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 lag gruppespor, velg gruppesporet på utgangen til de to kanalene dine og legg kompressoren på gruppen Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 lag gruppespor, velg gruppesporet på utgangen til de to kanalene dine og legg kompressoren på gruppen Takktakk, fikk det til. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 da venter jeg på Cubase 4 som er bestilt. går over fra sonar og reason til kun cubase og noen ekstra vst jeg har ordnet meg. merker jeg gleder meg til å lage min første lår når jeg får den. bestilte fra steinberg online shopen og pakken er i danmark nå ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå