DilliMusic Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) eksportering i cubase.. tenker på channels. skal det være på stereo spilt eller stereo interleaved?? eksportere fil i wav fant det ut Endret 16. august 2007 av Dilly Man Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg har et aldri så lite problem i Cubase SX 3. Når jeg adder en Audio-channel, får jeg ikke flere alternativer enn "In" på Input, og "Out" på Output. Hvordan får jeg input/output fra lydkortet som et alternativ? Det funker i MIDI-channel... Lydkort: ESI Juli@ Internt Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Først må du sørge for at du har valgt riktig asio-driver i device setup, deretter trykker du F4 for device manager og lager et oppsett på innganger og utganger som passer med lydkortet ditt. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Nå har vi gjort det. Vi får inn lydsignal fra gitar på Cubase, men ikke på audio-channelen. Hvordan få lydsignalet innpå channelen? Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Vi fikk det til. Et problem til : Vi har nå EZDrummer som output på 1 MIDI-track, som vil si at alle tromme-sporene (8) kommer som en MIDI-track. De 8 sporene med trommelyder ligger i en VSTi-folder, men vi vil ha de sporene separerte slik at vi kan redigere hver enkelt lyd. Endret 22. august 2007 av ZenCo Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Vi fikk det til! Siste problem: Vi har en haug med plug-ineffekter som vi bruker på AUDIO-filer, men det fungerer tydeligvis ikke på MIDI. Kan man gjøre om MIDI-filer til AUDIO-filer i Cubase SX3? Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Drit i midisporene og finn utgangene til vstiene dine. Disse legger du plugins på. Midi-plugins er en helt annen greie. De gjør ingenting med lyden, men kan manipulere midien som sendes til synthene. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Kan du forklare litt nærmere? Jeg har MIDI-trommer, EZDrummer, innspilt med piano. Nå ligger de i en VSTi-folder i Cubase, men når jeg legger på plug-ins på Insert-lista på en kanal, for eksempel Basstromme, blir det jeg legger til av klang osv. automatisk gjennomført på alle de andre trommene også. Hvordan kan jeg legge på effekter på hver enkelt tromme, uten at det skjer på de andre trommene? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg var i en musikkbutikk i går. Husker ikke hva den heter, men en fyr der ville vise meg litt av musikken bandet hans har laget. Han brukte da Nuendo. Jeg lurte på hvor du fikk tak i det? 18.000 kr. sa han det kosta. Det er ikke aktuelt. Hva er et godt program å begynne med, som ikke koster altfor mye? Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Jeg brukte en piratversjon av nuendo.. gratis som bare det. Kjøpte etterhvert Cubase 4 for 4100 som er prisen for studentutgaven. Zenco: Har ikke EZ-drummer for tiden, men jeg tror det er slik at EZ drummer har en intern mikser som mikser trommene ned til et stereospor. Du kan derfor ikke bruke vst-plugins på bare en tromme. Endret 26. april 2009 av _HKH_ Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg var i en musikkbutikk i går. Husker ikke hva den heter, men en fyr der ville vise meg litt av musikken bandet hans har laget. Han brukte da Nuendo. Jeg lurte på hvor du fikk tak i det? 18.000 kr. sa han det kosta. Det er ikke aktuelt. Hva er et godt program å begynne med, som ikke koster altfor mye? 9364012[/snapback] vel du kan jo ta en titt på Cubase Studio 4. Eller Sonar Producers Edition Har du Mac kan du ta en titt på Logic Express Cubase Studio 4 og Logic Express kan oppgraderes hvis det skulle ænskes. nå er det ikke store forskjellen mellom Nuendo og Cubase. noe surround opplegg og noe annet. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Jo, det er en del store forskjeller - men disse er mest rettet mot lyd til video og proffbrukere, så du vil ikke legge merke til det. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 de jeg ramset opp funker jo bra for band det? kan jo gå for logic pro hvis express blir for lite. eller Cubase 4 isteden for studio versjonen Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 I og med at dette er en undervisningstråd om cubase/nuendo så dropper vi diskusjonen om hvilket program som er bra nok/ikke bra nok. Spørsmål om cubase, takk. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 er jo ikke så off topic det da men Lenke til kommentar
riktig Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Har noen peiling på åssen man får til sidechain-komprimering i Cubase? Har funnet et par guider og forskjellig men av en eller annen grunn får jeg det ikke til å virke. I verste fall en anbefaling av en kompressor til dette? SX3, om det spiller noen rolle. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Sidechaining er ikke skikkelig implementert i cubase enda. Det er blitt lovet at det skal komme i 4.1 - oppdateringen som er rett rundt hjørnet. Workarounds eksisterer, f.eks spesielle kompressorer man kan ligge på en stereogruppe som tolker f.eks venstre side som input og høyre som sidechain-input. Har ikke testet det selv, men har hørt at waves har en som kan gjøre slikt og muligens roger nichols dynamizer. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 'C ++ ERROR' hver gang jeg åpner et spesielt prosjekt, anyone? Lukter korrupt prosjektfil lang vei. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 hvilken OS bruker du og hvilken Cubase? Cubase SX3 i Vista funker ikke. Cubase 4 funker litt.. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 I FL Studio har man en funksjon hvor man kan velge at opptaket starter når den mottar en MIDI-melding. Har Cubase det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå