ådne Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jo, jeg har vel riktig utgang også, men dette spiller vel ikke inn på lengden uansettt? Har jobbet skikkelig mye med dette prosjektet så hvis det ikke går å eksportere er det skikkelig kjipt... Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 er det noe stress om noe blir tatt opp i stereo? tenker på vokaler. tar alltid opp i stereo jeg. siden det er satt som default her. av alt jeg tar opp fra XLR input. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Det er helt fullstendig meningsløst... Med mindre du tar opp med 2 mikrofoner i stereokonfigurasjon, men da ville jeg heller tatt opp med 2 spor. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) er det noe stress om noe blir tatt opp i stereo? tenker på vokaler. tar alltid opp i stereo jeg. siden det er satt som default her. av alt jeg tar opp fra XLR input. 7867656[/snapback] Hvorfor det? Signalet ditt blir ikke veldig stereo uten to mikrofoner! Edit: og bla bla ... som sagt i posten over! Endret 7. februar 2007 av SkyMarshall Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 det blir jo mono på en måte... siden det ikke er to mikrofoner. bruker så mye hotkeys når jeg driver med musikk så blir det alltid laget en stereo kanal. men blir jo mono på en måte Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Nei, det blir stereo med kun lyd i ene siden. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Hei, fikk toneporten min i dag. Driver å tester cubase litt, har spillt inn 2 tracks. Problem: når jeg skal exporte så kommer "The left and right locators must be set" Hvor gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Det finner du på transportkontrolleren. Er vel rett til venstre for play, stop, spoling osv. Alternativt kan du bare dra musa oppe ved linja som holder orden på taktene. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Hvordan eksportere mp3 i cubase/nuendo: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Først må du sette right and left locator der du vil filen din skal begynne og slutte. Det gjør du ved å ctrl-klikke(left locator) og alt-klikke(right locator) i ruler: rød firkant - ruler grønne firkanter - left og right locator Du kan selvfølgelig dra i locatorene for å flytte de. Deretter må du velge audio mixdown: file -> export -> audio mixdown Du vil da se denne menyen: Om den ikke er helt lik, må du velge MPEG Layer 3 file (.mp3) inni den rosa firkanten. Inni den blå firkanten har du kvalitetsinstillingene. 160kBit/s er blant fagfolk sett på som den laveste settingen som gir god nok lyd. Quality går på kvaliteten på encodingen, velg highest. Inni den grønne firkanten må du sjekke at det står Master. Sample rate skal normalt stå på 44.100 khz. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Takker . Trenger hjelp til å få til trommer og bass nå. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 still gode spørsmål og du vil få gode svar... Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Godt å høre. Har tid i kveld. Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hvordan bruker man cubase sammen med fl studi? (rewire) skulel gjerne hatt en guide på hvordan jeg får koblet fl studio til cubase så jeg kan bruke de to programmene sammen (orker ikke lære meg å lage musikk i cubase men er enkelte funksjoner jeg har bruk for i det så ser rewire som en super mulighet ) Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Lær deg cubase, det er bedre. Rewire har jeg aldri brukt, aner ikke hvordan man setter det opp. Det står sikkert i manualen. les den. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 bedre på audio men er ikke så mye du kan gjøre i cubase som du ikke kan gjøre i fl. er lett å få ut en ide i fl enn i cubase. syns jeg. men alle liker forskjellige ting men isteden for å anbefale deg hva du skal bruke så skal jeg heller svare på det du spør det ligger en turorial på det hos fl studios hjemmeside. men hvis jeg ikke husker feil så var det å åpne cubase først. nytt prosjekt. vst instruments. så velger du Fl Studio VSTi eller VSTi (multi). ikke spør om forskjellgen for bruker ikke rewire så kan ikke svare på det. men trykk så på det lille iconet på den pop up boksen som kommer opp. fruity iconet. and Voila Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Tusen takk for svaret dilly man fikk det til nå Å nei har ikke tenkt til å lære meg å bruke cubase Syns fl studio er mye mer genialt når det kommer til å lage trance/dance enn det cubase er. Dessuten har fl studio piano roll som jeg er avhengig av Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) du har jo så og si klippet utifra manualen, (som man finner også på nett) dessuten er det Cubase 4 som gjelder nå...som er en veldig bra oppdatering fra SX3 men det er bedre om dere spørr om spesifikke ting dere lurer på, er veldig mye og skrive ned alt om cubase.. Endret 15. mars 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Hehe... du har avslørt meg Kult å se at det finnes andre som faktisk leser manualen i stedet for å stille dumme spørsmål på forums. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 flotters bra du er ærlig da og ikke skryter på deg andres arbeid... men det er morro og lese manualer, den til cubase 4 er tjukk som f.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Tusen takk for svaret dilly man fikk det til nå Å nei har ikke tenkt til å lære meg å bruke cubase Syns fl studio er mye mer genialt når det kommer til å lage trance/dance enn det cubase er. Dessuten har fl studio piano roll som jeg er avhengig av 7997041[/snapback] cubase har piano roll/tromme map/note map osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå