Nuffern Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Ser at noen skjermkort merkes med HDTV, mens andre igjen gjør ikke det. Noen som vet hva den praktiske forskjellen mellom disse kortene er? Har de hardware-støtte for HD? Eks. på et kort som er merket med HDTV: Asus GeForce 7600GS 256MB PCIe Eks. på et kort som ikke er merket med HDTV: POV GeFORCE 7600 GS 512MB PCIe Er det noe videre å hente ved å gå fra f.eks. 7300GS til 7600GS ved avspilling av HD-materiale, eller er det CPU og RAM som er viktigst her? Er også litt usikker på hva jeg skal velge av ATI og nVidia. Ser etter et skjermkort til en MediaCenter PC, og det skal ligge i prisområdet 600-1100 kr. Er evig takknemlig for tips og råd. Endret 20. oktober 2006 av Nuffern Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Du knuste akkurat min drøm om å bygge min egen maskin. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Forskjellen ligger i hvorvidt kortet har HDTV-utgang eller ikke. Netshop sier at sistnevnte ikke har HDTV-utgang, og produktlinken deres virker ikke. Likevel, forutsatt at dette er den riktige produktsiden til det kortet Netshop selger, så har det faktisk HDTV-utgang. Jeg ville likevel ha fått dette bekreftet av Netshop. Når det gjelder hvilke kort du skal kjøpe, så ville jeg ha sjekket omtaler. Uten at jeg husker navnet på sidene i farten, så finnes det dessuten dedikerte norske sider for mediasenter-PC'er. Det kan være verdt å sjekke ut disse. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Forskjellen ligger i hvorvidt kortet har HDTV-utgang eller ikke. 7116045[/snapback] HDTV-utgang? Hva er det som er spesielt med en HDTV-utgang? De har begge DVI, så det burde ikke være noe problem slikt sett. Ingen av de har HDMI eller støtte for HDCP, men dette er ikke i første rekke viktig. Lurer egentlig hva som er forskjell mellom en HDTV-utgang og vanlig DVI. Er det snakk om at det er komponent, eller at TVen automatisk detekteres som en HD-TV? Ellers takker jeg for bra tips. =) Endret 20. oktober 2006 av Nuffern Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Har lest litt rundt omkring på nettet, og det virker som man mener komponent med HDTV. Lenke til kommentar
tole Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Stort sett alle de nyere kortene er i stand til å vise HDTV oppløsning, om ikke annet via tweaking i f.eks powerstrip. Hvis et kort skal være HDTV ready kreves det at det har en cryptochip for å støtte HDCP, og denne chippen er det bare et fåtall kort som har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå