Matsemann Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei! Jeg kan ikke bat, men prøvde meg: Title Ipconfig skrevet av Mats echo off cls color 0b echo hehe echo ipconfig <--der skal resultatet komme pause cls Vel, noen som vet hvordan jeg får den til å skrive ut resultatet av ipconfig? Jeg kjørte så Title Ipconfig skrevet av Mats echo off cls color 0b start ipconfig desverre het filen ipconfig.bat, så den åpnet seg selv 250ganger Nå er det bare å lukke i hutt og pine Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Utifra emnetittelen ville jeg tro du bare ville ha en batch-fil som skrev resultatet av ipconfig, er det dèt du er ute etter? Eller er du ute etter en batch-fil som automatisk skriver ut resultatet av ipconfig til en skriver? Dersom det er førstnevnte så skal batch-filen se ut noe alà denne; Title Ipconfig skrevet av Mats @echo off cls color 0b ipconfig pause Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hmm, går det ikke ann å bruke call ipconfig istedenfor ipconfig pause eller har jeg glemt alt jeg kunne fra de gode gamle dos dagene? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 hvis du bruker start ipconfig vil ikke batch scriptet vente til ipconfig er ferdig, derfor skriver du heller ipconfig eller call ipconfig (gir samme resultat) Batchfiler og com filer blir prioritert framfor .exe filer, derfor burde du ikke lage bat filer, eller com filer som har samme navn som de exe filene du prøver å starte (nå er vel ikke det et problem med com lenger) Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 desverre het filen ipconfig.bat, så den åpnet seg selv 250ganger Nå er det bare å lukke i hutt og pine 7115621[/snapback] haha .. har gjort det selv .. 1 sek så har du mange mange vinduer opp .. takk MS for lukk gruppe funksjonen Når det gjelder filer med samme navn: Kan du ikke bare skrive .bat eller .exe bak. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Utifra emnetittelen ville jeg tro du bare ville ha en batch-fil som skrev resultatet av ipconfig, er det dèt du er ute etter? Eller er du ute etter en batch-fil som automatisk skriver ut resultatet av ipconfig til en skriver? Dersom det er førstnevnte så skal batch-filen se ut noe alà denne; Title Ipconfig skrevet av Mats @echo off cls color 0b ipconfig pause 7116270[/snapback] Var førstnevnte jeg ville ha ja Men koden du ga meg åpner bare et tomt CMD-vindu Altså: Jeg prøver ikke å kalle en annen fil, hvis det er det dere andre tror, den skal bare skrive ut det samme som om man kjører ipconfig i CMD i et vindu når jeg trykker på .bat filen. Giddion: Jeg tenkte ikke over lukk gruppe-funksjonen før jeg hadde lukket omtrent alle Men så gjorde jeg det en gang til med vilje, bare for å prøve Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Var førstnevnte jeg ville ha ja Men koden du ga meg åpner bare et tomt CMD-vindu 7132865[/snapback] Det høres rart ut.. Hva kalte du batch-filen? Dersom du går inn å skriver ipconfig manuelt, får du opp noe da? Det er iallefall ikke noe feil med .bat filen; Title Ipconfig skrevet av Mats - Setter tittelen som vil stå øverst i vinduet @echo off - Viser kun resultatet av kommandoene som blir utført cls - Fjerner all tekst i vinduet color 0b - Setter skriftfargen ipconfig - Kommandoen pause - Gjør slik at man må taste en tast før vinduet lukkes ...Når jeg skrev dette, så kom jeg på en ting. Jeg kan vedde buksa mi på at feilen er at du har cls etter ipconfig. Am I right? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Du skylder meg en bokse Men til saken: Har samme kode som du, men det virker ikke. ipconfig i CMD virker. den heter ipconfig.bat, men har og prøvd med andre navn. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Du skylder meg en bokse Men til saken: Har samme kode som du, men det virker ikke. ipconfig i CMD virker. den heter ipconfig.bat, men har og prøvd med andre navn. 7133574[/snapback] There goes my pants Men hva om du prøver å fjerne cls fra koden da? Evt. fjerner color 0b også? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 uten cls og color ble det "c:\documents and settings.....\Title ipconfig skrevet av mats" det eneste som kommer. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Last ned å kjør denne. Dersom filen heter ipconfig så vil du forresten få blank skjerm. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 MErkelig, den virket. Det eneste som skiller den fra min, er at linjeskiftene er borte, erstattet med et annet tegn Det kan altså ha vært noe med tegnsetingen da? Takk for hjelpen, BTW Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Bare hyggelig Skjønte ikke helt hva du mente med linjeskifet? Men for morroskyld så kan du jo prøve å endre navn på den jeg lagde til ipconfig.bat, tipper det er der feilen ligger jeg Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Den andre virker ikke, selv om den ikke heter ipconfig.bat. Den du ga meg virker ikke om den heter ipconfig.bat, men ellers. Det jeg mente med enter er: Title Ipconfig skrevet av Mats @echo off cls color 0b ipconfig pause nei jaggu, her kom de på linje igjen! Det er bare at når jeg åpner den i notisblokk, ligger alt på en linje, men med firkanter der det er linjeskift. Men det virker Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Heh, det jeg lurer på her, er hvorfor du lager et script for å kjøre ipconfig -- hva oppnår du med det? :/ Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 At jeg bare kan klikke på en fil på skrivebordet, så får jeg ip-en Jeg vil ikke sett fast ip, nemlig. For jeg får bare konflikter med andre maskiner når jeg er på LAN, og med den andre her hjemme, så om noe virker, ikke fiks det BTW: Jeg får til å skrive scriptet selv nå Det var notisblokk som krølla sammen linjeskift, men textpad gjør det skikkelig! Men et spørsmål: Title Til deg fra meg echo off cls color 0a echo. echo wey! echo. pause echo trodde du skulle slippe unna lett du, ja! pause der vil ikke pause virke andre gangen, såfremt jeg ikke har 2 pauser, men det vl jeg jo ikke, for da stpr det "trykk en knapp..." 2 ganger under hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå