Erroneous Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har da en Dell Dimension 8300, og føler denne ikke får kjøling nok. Utpå kveldene når datamaskinen har stått på hele dagen merker jeg en adskillig endring i ytelse fra hva som skal være normalt. Dette skal da ikke være meningen, nå til spørsmålet. Jeg lurer på å kjøpe 1, muuligens 2 120 mm vifter til denne PCn, men det jo ingen muligheter for montering av flere vifter. Er heller ikke helt sikker på om det er nok strømuttak til 1/2 flere vifter, og skulle jeg hatt de inn måtte jeg ha skjært i plastikken eller hva? Noen gode råd? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 ja, sirkel-sag og skjær ut et par hull til enten 80mm- eller 120 mm vifte. Lenke til kommentar
the_dragon_ts Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 ja, sirkel-sag og skjær ut et par hull til enten 80mm- eller 120 mm vifte. 7115239[/snapback] sirkel-sag ja du må nokk kutte ut nye hull ja, bruk da : drill m hullsag,dremel eller stikksag., så funker d strøm er ikke noe problem, som regel er alle vifte m dobbel kontakt(hun og hann) så du ikke går fri for kontakter visst ikke får du kjøpt sånne løse.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 ja, sirkel-sag og skjær ut et par hull til enten 80mm- eller 120 mm vifte. 7115239[/snapback] sirkel-sag ja du må nokk kutte ut nye hull ja, bruk da : drill m hullsag,dremel eller stikksag., så funker d strøm er ikke noe problem, som regel er alle vifte m dobbel kontakt(hun og hann) så du ikke går fri for kontakter visst ikke får du kjøpt sånne løse.. 7116440[/snapback] LOL(fjortis.) Beklager, jeg mente selvfølgelig en hullsag.. En sirkel sag, den er jo et rundt blad det bare.. mens hullsag er hul.. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 husk at dell ikke bruker normale viftekontakter på hovedkortet. så du må trekke strøm direkte fra psu'en. ang verktøy å bruke så burde du bruke stikksag med et fint blad (små tenner). Lenke til kommentar
Erroneous Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 ooh, hørtes komplisert ut Noen som kunne slenge opp en kjapp måte på hvordan jeg tar strøm direkte fra psu'en til hvertfall en 120 mm, så jeg slipper å ødelegge noe. Takker for alle svar hittil Lenke til kommentar
the_dragon_ts Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) husk at dell ikke bruker normale viftekontakter på hovedkortet. så du må trekke strøm direkte fra psu'en. ang verktøy å bruke så burde du bruke stikksag med et fint blad (små tenner). 7118455[/snapback] han trenger jo ikke å koble til hovedkort da.. di fleste kobler vell til psu..eller ooh, hørtes komplisert ut Noen som kunne slenge opp en kjapp måte på hvordan jeg tar strøm direkte fra psu'en til hvertfall en 120 mm, så jeg slipper å ødelegge noe. Takker for alle svar hittil 7124356[/snapback] du kobler bare vifta til en vanlig molex kabel som kommer fra psu'n, vifta har vell kanskje en 3pins kobling,men da kjøper du bare med en overgang til molex.. HER FINNER DU DET! så slipper du også å tenke på å gå fri for kontakter ,i og med at det er en hann&hunn på den Endret 22. oktober 2006 av the_dragon_ts Lenke til kommentar
Husee Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 du får også tak i Vifter med 4 pins kontakt (vanlig strømkontakt til hdd brenner ect.) Denne 4 pin kontakten er somrelgel gjennomgående så 1stk 4pin kontakt fra psu kan brukes på vifte og CDromen. Og med en Hullsag eller hva det heter og en lippistol er nok alt som skal til.. kjøp med noen vifte griller så ser det ekstra stas ut =D GL Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 du får også tak i Vifter med 4 pins kontakt (vanlig strømkontakt til hdd brenner ect.) Denne 4 pin kontakten er somrelgel gjennomgående så 1stk 4pin kontakt fra psu kan brukes på vifte og CDromen. Og med en Hullsag eller hva det heter og en lippistol er nok alt som skal til.. kjøp med noen vifte griller så ser det ekstra stas ut =D GL 7410554[/snapback] Det er jo bare å lodde på en 4 pins kontakt hvis det er en 3 pins kontakt på fra før Trenger ikke kjøpe viftegriller som koster ganske mye spesielt hvis det blir porto. Det koster 30 kr for netting som du fint kan bruke som grill/støvfilter, er egentlig bare å stikke på en bilrekvisita foretning å se etter netting Lenke til kommentar
CamufLARS Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Eller så er det bare å skaffe en viftestyring... Har en Dell Dimension 5100 selv... Fikk trøkt inn 2 80mm vifter... Putta en Vantec Nexus Fan controller i den ene ledige 5,25 porten... Det funker fint for meg det... Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Eller så er det bare å skaffe en viftestyring... Har en Dell Dimension 5100 selv... Fikk trøkt inn 2 80mm vifter... Putta en Vantec Nexus Fan controller i den ene ledige 5,25 porten... Det funker fint for meg det... 7423163[/snapback] Det koster penger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå