SondreR Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Heisann. På skolen min er det trådløst nettverk, og vedrørende dette har jeg et spørsmål: Det går an å sende meldinger som popper opp hos en kompis' PC, ikke sant? Hvordan finner kompisene mine ut hva de heter ( X) , så jeg kan skrive "net send X + melding" ? Når det gjelder tilgang til internett, må man logge inn med brukernavn som første bokstav i fornavn og hele etternavnet, hvis det har noe å si ( jeg har prøvd feks. "net send KHansen", uten at det gikk ). Takk for svar. Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Om man bruker windows xp med service pack 2 så vil messenger (net send) være deaktivert som standard. Lenke til kommentar
SondreR Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Vet ikke hva de forskjellige brukere, men er det da innloggingsnavnet til internettet på nettverket ( ikke datamaskinen ) som er navnet man skal bruke? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 datamskinnavnet, altså netbiosnavnet. Eventuellt alle i samme nettverksgruppe ved å bruke * Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Du får ikke sendt net send uansett. Hvis admin på skolen har noe vet i huet er net send noe av det første han skrur av. Lenke til kommentar
SondreR Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 datamskinnavnet, altså netbiosnavnet. Eventuellt alle i samme nettverksgruppe ved å bruke * 7116022[/snapback] Hvordan finne netbiosnavn? Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 datamskinnavnet, altså netbiosnavnet. Eventuellt alle i samme nettverksgruppe ved å bruke * 7116022[/snapback] Hvordan finne netbiosnavn? 7120637[/snapback] Høyere klikk på My Computer -> Properties -> Computer Name Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå