Gå til innhold

Problem med Windows Live Messenger


lacoste

Anbefalte innlegg

Min Windows Live Messenger har i det siste oppført seg svært rart.

 

Når jeg legger til kontakter eller blir lagt til selv, så får jeg ikke spørsmål om å godkjenne eller avslå. Det samme skjer med den jeg legger til. Det er rett og slett ikke kontakt mellom min MSN og motpartens MSN. De står som offline med e-posten som navn og nektes å bli lagt til i min kontaktliste. Jeg skjønner det ikke.

 

Noen som vet hvordan jeg fikser det eller har samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri vært borti problemet selv. Men jeg ville prøvd 3 ting :)

 

1. Google it. (sier ikke at du ikke har gjort det)

2. Reinstall WLM

3. Send en mail til noe support hos windows eller noe.

 

Trur at sjansen for å oppklare problemet er mye høyere da, enn hvis du legger inn en post her. Selv om diskusjon.no har åpent i helgene :p

 

Håper du får fikset problemet ditt :)

Lenke til kommentar

ang. ebuddy: msn har også en egen web-klient: http://webmessenger.msn.com/

Bruker man Opera må man lure nettsiden til å tro man bruker IE, siden microsoft har en agenda med å nekte opera-brukere tilgang til noe som helst :(

 

En liten Opera-guide: Slik lurer du nettsiden til å tro du bruker IE:

 

1) Høyreklikk på den aktuelle nettsiden, velg "Instillinger for nettsted..."

2) Trykk på nettverk og velg "masker som internet explorer" (av egen erfaring virker "masker som" bedre en "identifiser som")

 

Alternativt (hvis du ønsker å oppgi url manuelt):

1) Åpne instillingene i Opera (alt+p eller bruk fil-menyen)

2) Velg "avansert" -> "innhold"

3) Trykk på "Instillinger for nettsted, og her kan du legge til nye nettsteder.

4) Etter å ha skrevet inn URL kan du angi ulike spesifikke instillinger for denne unike siden. Under "nettverk" finner man valg som "masker som IE/Mozilla" o.l.

 

NB: man får ikke tilgang på noen fler valg ved å følge nederste metode, det er derfor mye enkele å først gå til siden, deretter høyreklikke og velge "instillinger for nettsted"

 

 

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Har det samme problemet. Windows messenger som kommer med windows xp funker helt fint, også msn8 på andre maskiner fungerer også helt normalt. Ser ut som at det er noe med min pc som er problemet. Men hva kan det være? :hmm:

 

 

EDIT:

 

Oppretta en ny brukerkonto på pc-en, der funka WLM8 helt normalt! Hva i all verden er det som foregår egentlig? Hvilke mulige årsaker er det at det ikke fungerer på min egen brukerkonto?

Endret av Duztey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...