Gå til innhold

Harddiskene mine arbeider konstant. Raid 5

Bobby1

Anbefalte innlegg

Sil er det dårligste man får, du bør heller bruke Windows-RAID (Se Tom's Hardware Guide). Uansett virker det som HDTACH kan gi litt rare resultater med RAID.

7127552[/snapback]

Har en SiL 3114 selv. Den var bra den gangen jeg kjøpte den, med det er vel ikke sikkert den er på topp nå lenger. Har du testet raid0 i XP versjonen? Ser for meg at det går å bruke S-ata kontaktene på HK istedenfor SIL kontrolleren. Får kanskje mer båndbredde tilgjengelig da? Onboard S-ATA kontaktene er vel ikke koblet til PCI bus'en? Eller er de det, hvis det er et rent PCI/AGP HK? Har et Asus P4 800-E

Ser for meg at hver S-ATA kontaktene har sin egen bus til sørbrua.

På SIL kontrolleren står det i dag 2x36 + 2x74 Raptor disker. Vet jeg mister 2x36Gb på det, men det er hastigheten som er interessant, ikke kapasiteten. Den er god nok uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha. Nå har eg funnet ut at Sil 3114 sata kontrollern er ein av dei dårligaste kontrollarane som er laget :p

Får dårligare ytelse med Raid 5(4 disker) enn vist eg hadde hatt 1 disk alene.. (sjå bilde)

Nå er eg på utkikk etter ny kontroller ;)

Skal ha ein kontroller helst til under 1800 kr

Har sett litt på: HighPoint RocketRAID 2310

Er det slik at eg kan sette dette korte i min ledige PCI-Express 16X port, som egentlig er til skjemkortet, eller er eg helt på jordet nå? (PCI Express x4 (x8 and x16 slot compatible), men hovedkorte mitt står ikkje på "Compatibility List"

Har dere andre anbefalinger til Sata Raid5 kontroller?

Hovedkortet er eit DFI LanpatyUT RDX200 CF-DR

post-49348-1161887956_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bump

Har bestemt meg for å kjøpe ein HighPoint RocketRAID 23xx, men eg klarer ikkje besteme meg om eg skal ha 2300 eller 2310. Forskjellen er at 2300 har PCIe 1x kontakt og 2310 har PCIe 4x kontakt. Er det noko ytelseforskjell på disse to?

Eg har 1 PCIe 16X port og 1 PCIe 1x port ledig på hovedkortet, å vist eg setter den i 16x porte vill kortet ta bånbredde frå Skjermkortet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjenn :p

Nå har eg fått på plass ein ny PCIe kontrollertkort. Kjøpte HighPoint RocketRAID 2310, og satte den i 16x porten :)

Eg har 4 WD 250 GB Raid Edition harddisker i raid5 på kontrolleren, med god ytelse :p

Tok kun 4 timer å byge opp raidet i forhold til 12 timer på SiL 3114 :)

post-49348-1162823773_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...