Gå til innhold

Hvordan strekke ramme ned siden?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har begynt på et nytt web-design og trenger litt hjelp. Etter mye leting og knoting klarer jeg fortsatt ikke å få tekst-boksen min til å strekke seg helt ned siden.

Siden er her: siden min.

CSS fila ligger her: CSS-fila.

Jeg vil altså strekke den grå rammen, ved navn #tekstBoks, ned til bunnen av browser-vinduet som minimum.

Først prøvde jeg: "min-height: 100%;" og diverse versjoner av dette. (fulgte et par guider) men uten hell.

På forhånd, takk.

Endret av magnuslar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

funker som en drøm, den grå kanten går helt fra topp og helt til bunn. For å sjekke om det hadde noe med skjermoppløsningne zoomte jeg langt og lenger en langt ut. Fortsatt er alt perfekt ;)

Har du feil hos deg, så kanskje det er temporary-files som er problemt? Eller du bruker en nettleser som ikke tolker html/css-kode korrerkt?

Lenke til kommentar

AH. Tok så lang tid før noen svarte så jeg fortsatte litt. Tingen er, om jeg fjerner teksten i hovedramma vil man fortsatt ha et vindu som strekker seg utenfor skjermen. Det er fordi jeg har satt "tekstboksen" til 100% min-height, men egentlig vil jeg ha den 100% - høyden av headeren.

Takk for respons :)

Lenke til kommentar
AH. Tok så lang tid før noen svarte så jeg fortsatte litt. Tingen er, om jeg fjerner teksten i hovedramma vil man fortsatt ha et vindu som strekker seg utenfor skjermen. Det er fordi jeg har satt "tekstboksen" til 100% min-height, men egentlig vil jeg ha den 100% - høyden av headeren.

Takk for respons  :)

7134694[/snapback]

ja, tror jeg forsår.

Hvis vi antar at header en 200px høy, ønsker du å angi min-height på resten av siden slik:

min-height:100%-200px;

Dessverre er ikke det mulig, man kan ikke legge til/trekke fra verdier i css, da nettleserne tydeligvis ikke er innteresert i å leke kalkulatorer :-/

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
Det funker ikke i opera og ie. Og i ie så skifter bakgrunnen  farge og menyen flyttes.

7136468[/snapback]

Hva funker ikke? Siden min?

EDIT: Var å så på det nå. For menyen veit jeg ikke helt enda, men bakgrunnen er vel bare å velge bakgrunnsfarge i en div til.

Endret av magnuslar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...