Gå til innhold

priser på sertifikater?

morgan_kane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første:

Scooter og Moped går under 1 og samme lapp, Moped-Lappen.

Tar du Lett-Mc lappen (som er endel dyrere enn moped lappen), så får du moped-lappen med på kjøpet.

For moped lappen, så koster det ca. 3-8000kr.

Spørs hvor du tar den.

Lett-Mc lappen koster ca. 10-20000kr.

Spørs hvor flink du er, og hvor du tar den.

Traktor lappen koster 3-5000kr har jeg hørt (ikke sikkert på den).

Du kan ta lappen før du er 16, men får ikke kjøre opp før du er 16.

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hvor man bor.. Jeg tok mopedlappen for 1200, men så kom trafikalt grunnkurs med mørkekjøring på 2400 i tillegg, + prøva hos biltilsynet og sånt.. Der hvor jeg bodde før skulle de ha 8000 for lettlappen.. Det er jo bare å ta en ringerunde til forskjellige kjøreskoler å høre det vel?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har mopedlappen blitt så dyr som opptil 8000? Syntes det hørtes horribelt ut. Jeg betalte 1000,- den gang jeg tok mopedlappen. Tror det var en Honda MT50 :love:

Og sånn helt på spissen....Du må riktignok være eldre enn 16,men tar du lappen på lastebil så får du moped,snøscooter og traktor automatisk. Men den lappen er litt dyr igjen da.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Moped-lappen er ikke så dyr som 8.000 kr. Nærmere halvparten ville jeg tippe. Traktorlappen derimot, var det ikke mulig å få til under 8.000 kr alt i alt når jeg tok den i 2004. Vil tippe den har stigi til over 10.000 kr nå i allefall, med minimalt av kjøretimer. Men dem som tar traktorlappen har selvsagt kjørt ganske mye, så det bør ikke være noe problem. Tar man traktor, får man også moped klasse 147. tar man lastebil som nevnt over her, får man IKKE snø-scooter, og KUN lov å kjøre traktor uten henger hvis man ikke har CE, bare for å rette opp i den feilen.

Lenke til kommentar

Sendte en mail til en kjøre skole i Hønefoss og prisen DER er på 4800.

Her er hele mailen:

"Hei

Priser pr idag er kr 4800,- for teori og kjøring på moped.

Dette forutsetter at du har trafikalt grunnkurs. Noe som alle må ha uannsett hva du skal kjøre.(moped, lett sykkel,traktor , bil)

I tillegg kommer kjøp av bøker og betaling til biltilsynet når du drar dit for og ta teoriprøve."

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Sendte en mail til en kjøre skole i Hønefoss og prisen DER er på 4800.

Her er hele mailen:

"Hei

Priser pr idag er kr 4800,- for teori og kjøring på moped.

Dette forutsetter at du har trafikalt grunnkurs. Noe som alle må ha uannsett hva du skal kjøre.(moped, lett sykkel,traktor , bil)

I tillegg kommer kjøp av bøker og betaling til biltilsynet når du drar dit for og ta teoriprøve."

hehe, dette var kjekt:P jeg bor i Hønefoss og skal ta Lett sykkel lappen nå i Mai/juni/juli:)

så takk:)

Lenke til kommentar

Betalte 1000 for å få moped lappen, det som var så jevelig dumt, var at jeg strøy på teorien 2 ganger før jeg klarte den, så prisen kom vell opp mot 2000 før jeg hadde lappen,+ klarte teorien på bil på første fårsøk.. mystisk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...