Gå til innhold

Piratkopiering

Dude

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer an på hvilket tidsperspektiv du ser saken i, men hvis du tar helt fram til den dagen vi går med ID kort vi stapper i en skjerm så lastes all software ned fra en server(mao en ASP løsning) så vill det bli stoppa ja.

Derimot tviler jeg sterkt på at det er mulig å stoppe piratvirksomhet så lenge vi har tradisjonelle PC-er(samt internet tilgang slik den vi har i dag, eller liknend)

Lenke til kommentar

Helt enig med den posten over... Microsoft's taktikk på Windows XP kan vel funke litt, det med den der aktiverings greia. men i tilleg så har du mange cracka kopier..

Leste at FBI hadde laget et virus som ble overført via sikkerhetshull i Microsoft sine programmer så alle sammen burde komme seg bort fra Microsoft.

Dumbo

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-14 21:15, Anders Leipsland skrev:

Kommer an på hvilket tidsperspektiv du ser saken i, men hvis du tar helt fram til den dagen vi går med ID kort vi stapper i en skjerm så lastes all software ned fra en server(mao en ASP løsning) så vill det bli stoppa ja.

Derimot tviler jeg sterkt på at det er mulig å stoppe piratvirksomhet så lenge vi har tradisjonelle PC-er(samt internet tilgang slik den vi har i dag, eller liknend)

Hmm... Du har nok helt rett i det du sier her.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-14 21:34, Dumbo skrev:

Helt enig med den posten over... Microsoft's taktikk på Windows XP kan vel funke litt, det med den der aktiverings greia. men i tilleg så har du mange cracka kopier..

Leste at FBI hadde laget et virus som ble overført via sikkerhetshull i Microsoft sine programmer så alle sammen burde komme seg bort fra Microsoft.

Dumbo

Den dagen jeg ikke får tak i piratkopiert programvare, skal jeg VIRKELIG sette meg inn i Linux!

Lenke til kommentar

samme her Dude .

da begynner jeg å med linux :smile:

desuten definerer jeg program som program om det er på TV eller på DATAmaskinen,

Det jeg mener er att kjøper du deg hardware/maskin så får du med det du trenger av progz eller henter det fra nettet.

Med untak av vis du er en offentlig etat eller en profesjonell/firma som skal tjene på og bruke progz, da betaler man for programene.

så la proffene betale hverandre og la oss andre være i fred.

men for oss hobby/fritidsbrukere så mener jeg primrært att skulle ha full tilgang til progz

da de fleste bare driver og prøver litt og tester ut programene, og ikke gjør noe mere enn det .

og vis man velger og gjøre noe med det og tjener penger ,ja da er det på tide og regge og betale for progz.

Når det gjelder spill så burd e vi alle betale for dem :smile: vis vi ikke er lutfatige da .

ja for rettferdigheten står høyst av alt :smile:

Lenke til kommentar

Så det jeg egentlig mener er att software produsenter burde gjøre avtaler alla microsoft med hardware selgerne og få sin betaling på den måten.

untaken er offentlige etater og proffesjonelle/firmaer som burde betale for dem direkte :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-14 21:51, Spirograf skrev:

Det med registreringen i XP er helt latterlig... Bare man kjøper seg en ny komponent, feks. skjermkort, må man registrere det på nytt. Helt sykt spør du meg.

Hvis du bruker Win XP Pro så slipper du den.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-14 21:51, Spirograf skrev:

Det med registreringen i XP er helt latterlig... Bare man kjøper seg en ny komponent, feks. skjermkort, må man registrere det på nytt. Helt sykt spør du meg.

AFAIK får du 9 aktiveringer for en lisens mao du kan oppgradere noen ganger før du med ut med 2500 spenn for OS dersom du bruker Pro(fortsatt latterlig).

Noe som er litt artig er at i tillegg til å få ny aktiveringsnøkkel via internett kan du ringe M$ for å få det. I la oss si 2006 så skal jeg jommen meg begynne å ringe litt og kreve ny aktiveringsnøkkel til WinXP dersom det ikke står noe om tidsfrist i lisensen. Ettersom åra går kan man sikkert få tak i noen lisenser billig og da kan du ha det gøy med de på aktiveringskontoret :razz:

Dere som snakker om linux : Joda sikkert mange som vil skifte til Linux i når de skumle dagene kommer, men det er faktisk viktig å støtte det frie alternativet så vi har det eksiterer den dagen du faktisk ønsker å bruke det

Lenke til kommentar

Har vel os`er for nesten 100 000kr i innkjøpspris, men begynner veldig å lure på linux med alt styret med microsoft og fbi... Eneste som er kjipt med linux er at du må lære deg det, ihvertfall når man har brukt microsoft helt siden jeg såvidt nådde 150cm merket på veggen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Piratkopiering ja... Hvis purken hadde tatt turen til meg, ååååå... Vil ikke tenke på det engang... Hørte om en 15åring i Oslo som var blitt raida av politiet. De beslagla over 500 piratkopierte CD-er med copyrighted programvare, og tok 2 PC-er... Og så den greie i Trondheim da, med DrinkOrDie folka som var blitt tatt. Nettet strammer seg!

Jeg frykter at det etterhvert vil bli vanskeligere å bruke piratkopier, som windows osv. Man vil nok miste tilgang til svært mye f.eks. på internett. Ta Motoracer 3 f.eks, du kommer ikke inn på internettsiden engang uten å registrere deg med en riktig cd-key...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-15 11:33, the_ruthless skrev:

OpenSource 4ever!

Trur egentlig at når den dagen kommer at piratkopiene er nesten helt utrydda, så vil rebeller stige fra støvet. De vil snike seg ut av skyggene...

Og kjempe mot regjeringer og monpolist-firmaer...

For frihet foran PC'en!

Det vil bli som de gamle sci-fi-filmene...

Vel...

Lenke til kommentar

Endel av befolkninen, som f.eks studenter som meg selv, hverken kan eller vil betale for all programmvaren de trenger. Jeg gidder ikke regne lisenser på de maskinene jeg har stående, men det er uansett uaktuelt i og med at alle pengene som går til pc, går til hardware:-)

Nå som kopieringsbeskyttelsen blir bedre og bedre, ser vi jo at linux vokser tilsvarende. At fremtiden er open source er det for meg liten tvil om. Linux er tross at et mye kraftigere OS, og mye mer stabilt. Når brukervennligheten er der slik at windowsbrukere kan konvertere rett over og bruke tillsvarende program som de er vant til, så vil de gjøre det. Da kan du hente alt ned fra nettet gratis og lovlig.

De fleste som vil konvertere, er studenter. p.g.a økonomi og generellt mere peil og tid til å bruke på pc. Da vil de naturlig ta dette med seg når de begynner å jobbe.

Selv bruker jeg enda win2k, har prøvd linux men syns ikke det er helt "ferdig" enda. Men jeg venter på dagen...........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...