Christopher Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Jeg har et nettverk mellom to pc'er på 10 mbit og med en hub fra ClasOhlson på 10 mbit Jeg har tatt en nettverkstest mellom pc'ene men bare maks 75% av nettet blir brukt! Er det vanlig at man ikke får 100% av nettet, og har noen et tips om hvordan jeg kan øke nettverket? Lenke til kommentar
skol Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Husk at 10 Mbit er Teoretisk max hastighet, prøv å overføre ei stor fil på flere hundre MB, da får du en indikasjon på maks hastighet på nettverket ditt. Du kan prøve å laste ned et program som heter DUMeter som blant annet har en stoppeklokkefunksjon som viser hvor stor båndbredde som brukes av nettverkskortet Jeg har selv kjøpt en 100MBit hub på Clas O Den funker bra den Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 23. september 2001 Forfatter Del Skrevet 23. september 2001 Takker for svar! Jeg bare digger den hub'en Clah selger, den er så sinnsykt liten! Har testet litt i SiSoftSandra og der får jeg maksimal hastighet! Siden hub'en er så billig, kan det ha noe med ytelsen å gjøre da? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Ville anbefalt en bedere HUB, ja. 3Com, SMC eller CNet pleier å levere bra saker. Hvis du kjøper ny, er selvfølgelig en svitsj å anbefale. Det at du bare får 75% load er helt normalt ved vanlig filoverføring... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå