Gå til innhold

har tenkt å kjøpe meg en gamer maskin.


Anbefalte innlegg

OS kommer nok i tillegg. Ca. 800 kr for XP Home OEM, og ca 1.200 for XP Prof.

 

eXa sitt oppsett er bra. Og ikke gå på akkord med skjermen, den er viktigere enn du tror, og har jevnt over lengst levetid av alle komponentene. En god skjerm bruker du kanskje i 4 - 5 år, mens resten skiftes ut etter 2 - 3 år.

 

Er eXa sitt oppsett for dyrt, kan følgende alternativer redusere prisen.

  • Velg en noen rimeligere strømforsyning, f.eks. kan denne være et alternativ. Hiper 530 Watts
  • Dropp Schyte Ninja Plus foreløpig (kjør CPU på stock en så lenge, er etter det jeg vet bra nok for omtrent alle spill).
  • Du kan spare 200 - 300 kr ved å gå ned til PC-5400 minne. Gir ikke samme mulighet til klokking. Og du har også muligheten til å velge å kjøpe 1 GB minne først (en brikke), og 1 GB (samme type) senere. Minneprisene er høye for tiden, og man kan vel forvente at de går ned utover våren.

Med dette skulle du (ikke reduksjon til 1 GB minne) kunne spare nesten en 1 000 kr. Du kan også gå ned til en tradisjonell 19'' LCD skjerm. Der finner du en del bra rundt kr 2000. Under den prisen vil jeg ikke anbefale å kjøpe skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke dette en gamer maskin da? cs i widescreen er tøft! Lg er en av de beste ws som er når det kommer til gaming. en viss moderator på xs holdt seg til crt helt til den dukket opp. han hadde prøvd skjermer i opp mot 1000$ klassen, men ingen holdt mål. Men så dukket denne billige skjermen opp (under 300$) og wow, endelig hadde han en skjerm som også taklet "fast paced" spill.

 

 

Grunnen til strømforsyning\kjøling og minne er flere:

Jeg liker ikke støy!! Strømforsyning er en av de beste når det kommer til dette, i tillegg har den skudd sikre rails så den leverer skikkelig ytelse også. 600w skulle holde lenge!

 

Ninja pluss. den er på topp 5, garantert topp 10 av de beste luftkjølerene.

Så med 1 av de 2 viftene jeg la med skulle holde til å kjøle prosessoren ved moderat overklokking. og det ved å være nesten helt lydløs! Den andre vifta går i fronten av kabinettet. Du kan og putte den vifta som følger med kabinettet på ninjaen og den andre vifta bak på kabinettet. Mist viftene kjører på 1050 mens den som følger med kabinettet kjører på 1200(på minste hastighet)...

 

E6400 klarer sikkert 3.5++ med god luft kjøling, så 3.2 syns jeg burde være målet, og da kjører du på 400Mhz. Det er grunnen til 800mhz minne!

Og det burde være like lett som å klokke en amd til 2.4Ghz....

 

Og 3.2Ghz må til for å kompensere for "litt" svakt skjermkort....

Conroe begynner først å fly ved litt hastighet!

 

Skal du først ut med 12k er det ikke så vanskelig å spare opp ett par tusen till, teit å spare for mye!

Endret av eXa
Lenke til kommentar

eXa.

Du anbefaler et Sunbeam kabinett .. Er dette noe du har god erfaring med?

I kjøpelista derimot bruker du antec 3000.. Dette kabinettet virker veldig tett synes jeg..

 

Har du noen formening om hvilket av disse to HK som er best.. Koster det samme.

ASUS P5B mot ABIT AB9 PRO

 

Går ut ifra at CPUhastigheten ikke har såå mye å si i spill, så da blir det kanskje en E6400 istedenfor.

 

Bør vel gå for 800 RAM(6400).. For å ikke miste noe ytelse der.. Skal som sagt ikke OC.

Lenke til kommentar

De handlelistene henter de billigste prisene ut ifra valgt komponent.

Hardware.no monterer ikke maskiner. Det må du evt spørre den butikken du bestemmer deg for å bruke om..

f.eks. Hvis databutikken.as har 5av 9 komponenter til best pris, så sjekker du med dem. dvs sjekker prisene på resten av varene hos den butikken.. evt hva de skal ha i tillegg for montering..

Vanlig takst er ca 500 for montering .. +emballasje+frakt..

Lenke til kommentar
eXa.

Du anbefaler et Sunbeam kabinett .. Er dette noe du har god erfaring med?

I kjøpelista derimot bruker du antec 3000.. Dette kabinettet virker veldig tett synes jeg..

 

Har du noen formening om hvilket av disse to HK som er best.. Koster det samme.

ASUS P5B mot ABIT AB9 PRO

 

Går ut ifra at CPUhastigheten ikke har såå mye å si i spill, så da blir det kanskje en E6400 istedenfor.

 

Bør vel gå for 800 RAM(6400).. For å ikke miste noe ytelse der.. Skal som sagt ikke OC.

7123686[/snapback]

 

sunbeam kabinett? har da ikke anbefalt ett sunbeam kabinett jeg... ?

Lenke til kommentar

Mener det lå et sunbeam i den første handlelista...

20/10-06 22:28

20/10-2006 : 22:28 Post #5

 

 

Bruker

Registrert: 19/08-2002

Innlegg: 2022

 

 

 

Lg 204wt

Gigabyte ds3

Intel E6400

2GB ram som takler 800mhz

Nvidia 7900gto

Scythe ninja\thermalright ultra 120\ sunbeam tower 120

 

 

Trenger du dvd-brenner tastatur og allt sånne ting også eller? .....

 

Så det så.. Der står det Sunbeam tower 120...

Regnet med at det var et kabinett..

Kan vel si at man vanligvis ville kalle det anbefaling hvis man bruker navnet.. Men for all del, det er jo ikke dermed sagt man anbefaler det..

 

Nok om det..

Lenke til kommentar

Før du blir så høy på pæra foreslår jeg at du sjekker hva sunbeam tower 120 er!

Sunbeam tower 120 er en cpu kjøler, det er samme kjøleren som tuniq tower bare med sunbeam sitt navn på!

 

Scythe ninja\thermalright ultra120\sunbeam tower er 3 veldig gode luftkjølere så jeg lista opp alle tre, bare ta den du føler mest for!

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...