Gå til innhold

Lurer på hvilken DVD-spiller jeg skal kjøpe

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått meg logitech Z-5500 Høyttalere og Toshiba SD-350 DVD-spiller, men så viste det seg at jeg ikke kan bruke DVD-spilleren fordi den ikke har optisk inngang. Jeg vurderer nå å kjøpe meg en annen spiller som har optisk inngang og lurer på om noen her kan gi meg noen tips. Hvis noen har erfaring med disse apparatene kan de kanskje fortelle meg om det eventuellt er noen andre ledninger jeg kan bruke (isteden for å kjøpe ny spiller). Jeg har Samsung LE32 R72 TV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan til nød bruke en helt vanlig "phono" kabel, samme type som brukes f.eks mellom cd-spiller og forsterker og lignende.

rca-cable.gif

Men en kabel beregnet til digitalt bruk er å foretrekke pga litt annerledes oppbygning (motstand i kabelen o.l)

De fleste butikkene har slikt, noen eksempler her:

Dyrt eksempel (synes det er unødvendig å betale så mye for kabel til digitalt signal)

OK pris (men fremdeles litt dyrt)

Bra pris, jeg ville ikke gått for stort billigere da de billigste ofte er dårlig oppbygd og blir ikke stort bedre enn vanlig "phono" kabel.

Lenke til kommentar

Du mener vel optisk utgang?

I så fall har alle DVD spillere i dag den utgangen! Bare spør i butikken om den DVD spilleren du ser på har det!

Viss jeg skal anbefalle en DVD spiller, så må du først og fremst komme med hvor dyr den skal være, hvilke spesifikasjoner (oppløsning, bildechip, bildeutganger) osv.

William :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...