mad-hatter Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har akkurat fått meg logitech Z-5500 Høyttalere og Toshiba SD-350 DVD-spiller, men så viste det seg at jeg ikke kan bruke DVD-spilleren fordi den ikke har optisk inngang. Jeg vurderer nå å kjøpe meg en annen spiller som har optisk inngang og lurer på om noen her kan gi meg noen tips. Hvis noen har erfaring med disse apparatene kan de kanskje fortelle meg om det eventuellt er noen andre ledninger jeg kan bruke (isteden for å kjøpe ny spiller). Jeg har Samsung LE32 R72 TV. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Du har coax digital utgang på dvd-spilleren og coax digital inngang på Z-5500, så jeg ser ikke problem med å koble sammen så du får surround Lenke til kommentar
mad-hatter Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Du har coax digital utgang på dvd-spilleren og coax digital inngang på Z-5500, så jeg ser ikke problem med å koble sammen så du får surround 7113917[/snapback] Hva trenger jeg for å bruke coax? Hvilken ledning? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Du kan til nød bruke en helt vanlig "phono" kabel, samme type som brukes f.eks mellom cd-spiller og forsterker og lignende. Men en kabel beregnet til digitalt bruk er å foretrekke pga litt annerledes oppbygning (motstand i kabelen o.l) De fleste butikkene har slikt, noen eksempler her: Dyrt eksempel (synes det er unødvendig å betale så mye for kabel til digitalt signal) OK pris (men fremdeles litt dyrt) Bra pris, jeg ville ikke gått for stort billigere da de billigste ofte er dårlig oppbygd og blir ikke stort bedre enn vanlig "phono" kabel. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Gå til din nærmeste el. butikk og kjøp en COAX kabel til ca 150-200,-! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Gå til din nærmeste el. butikk og kjøp en COAX kabel til ca 150-200,-! 7115920[/snapback] Om han går til rette butikken så får han antenne-kabel for TV om han bare sier "coax" Lenke til kommentar
mad-hatter Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Men si at jeg skulle kjøpe en ny DVD-spiller. Hvilken burde jeg kjøpe da? Det finnes DVD-spillere med optisk-inngang ikke sant? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Du mener vel optisk utgang? I så fall har alle DVD spillere i dag den utgangen! Bare spør i butikken om den DVD spilleren du ser på har det! Viss jeg skal anbefalle en DVD spiller, så må du først og fremst komme med hvor dyr den skal være, hvilke spesifikasjoner (oppløsning, bildechip, bildeutganger) osv. William Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå