Gå til innhold

Nocuta NH-U12 - Hjelp!

Mar10n

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg ny CPU kjøler (Nocuta NH-U12) og jeg har et lite problem.

CPUen ligger på 45 grader idle, men når jeg kjenner på kjøleren, kan den umulig være over 30 grader. Hva gjør jeg? Hva har jeg gjort feil? Jeg brukte goopen som fulgte med, burde jeg brukt en annen?CPU: Intel Pentium D 3,2 GHz.

Takk for alle svar!

-Martin

Endret av Mar10n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor holder du fingrene når du "kjenner på kjøleren"? Kanten på finnene gir ikke riktig følelse, men kobberet nærme kjernen derimot vil gi deg en bedre pekepinn.

Goopen som fulgte med min så ut som trelim som følger med slike ikea pakker, ville nok spandert på meg en tube AS5 først som sist.

Du har vifte® på? Montert kjøleren riktig, og skrudd godt fast?

Min Noctua NH-U12 på en E6600 på 3,1 ligger på rundt 27-30 grader idle, jeg har 2*120mm vifter montert på den og AS5. Så 45c på en pentium 3,2 er vel ikke så langt fra optimalt.

Lenke til kommentar
Prøv å teip fast en temp. måler på kjøleren og se hvor mange grader det er. Vet ikke hvor mye forskjell ca det er fra Core til kjøler men tviler på at det er mer enn 15 graders forskjell...

Sett på en vifte på kjøleren så får du bedre kjøling!

7130976[/snapback]

Jeg har to vifter på kjøleren! :hmm:

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å ha tu vifter på?

Vis du har muligheten, burde du ha en kjøler på "bunnen" sånn den blåser oppover og en vifte i toppen av kabinettet som suger luft ut. Da vil du få MAX utnyttelse av kjøleren.

Evt blåse igjennom bak over og en vifte i bakkant av kabinettet som suger ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei, jeg har kjøpt meg ny CPU kjøler (Nocuta NH-U12) og jeg har et lite problem.

CPUen ligger på 45 grader idle, men når jeg kjenner på kjøleren, kan den umulig være over 30 grader. Hva gjør jeg? Hva har jeg gjort feil? Jeg brukte goopen som fulgte med, burde jeg brukt en annen?CPU: Intel Pentium D 3,2 GHz.

Takk for alle svar!

-Martin

7113818[/snapback]

Jeg har en Pentium D 3,4 GHz, problemet mitt er at datarommet mitt er så innesperret så romtempraturen blir fort varmere enn vanlig :) Jeg hadde tempraturer på 60 som idle med Stock vifte som fulgte med. Kjøpte Noctua NH-U12 og den sank til 41 grader i Idle og går ikke høyere enn 48-50 grader med max bruk. Da med kabinett temp på 35 grader og romtempratur nærmere 30 :) hehe. så synes ikke det er ille med en CPU temp som er 11 grader mer enn den hadde vært skrudd av :)

Edit: Har 120 mm som sitter på kjøleren og en 120 mm som sitter bak og suger ut + noen hdd vifter og små snax :)

Endret av facas.org
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...