Mar10n Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Hei, jeg har kjøpt meg ny CPU kjøler (Nocuta NH-U12) og jeg har et lite problem. CPUen ligger på 45 grader idle, men når jeg kjenner på kjøleren, kan den umulig være over 30 grader. Hva gjør jeg? Hva har jeg gjort feil? Jeg brukte goopen som fulgte med, burde jeg brukt en annen?CPU: Intel Pentium D 3,2 GHz. Takk for alle svar! -Martin Endret 21. oktober 2006 av Mar10n Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Du stoler mer på hva fingrene dine føler/mener enn det HK sier? Og btw, det er MYE varmere i core enn på tuppen av kjøleren Lenke til kommentar
Intern Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Prøv å teip fast en temp. måler på kjøleren og se hvor mange grader det er. Vet ikke hvor mye forskjell ca det er fra Core til kjøler men tviler på at det er mer enn 15 graders forskjell... Sett på en vifte på kjøleren så får du bedre kjøling! Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hvor holder du fingrene når du "kjenner på kjøleren"? Kanten på finnene gir ikke riktig følelse, men kobberet nærme kjernen derimot vil gi deg en bedre pekepinn. Goopen som fulgte med min så ut som trelim som følger med slike ikea pakker, ville nok spandert på meg en tube AS5 først som sist. Du har vifte® på? Montert kjøleren riktig, og skrudd godt fast? Min Noctua NH-U12 på en E6600 på 3,1 ligger på rundt 27-30 grader idle, jeg har 2*120mm vifter montert på den og AS5. Så 45c på en pentium 3,2 er vel ikke så langt fra optimalt. Lenke til kommentar
Mar10n Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Prøv å teip fast en temp. måler på kjøleren og se hvor mange grader det er. Vet ikke hvor mye forskjell ca det er fra Core til kjøler men tviler på at det er mer enn 15 graders forskjell... Sett på en vifte på kjøleren så får du bedre kjøling! 7130976[/snapback] Jeg har to vifter på kjøleren! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hva er poenget med å ha tu vifter på? Vis du har muligheten, burde du ha en kjøler på "bunnen" sånn den blåser oppover og en vifte i toppen av kabinettet som suger luft ut. Da vil du få MAX utnyttelse av kjøleren. Evt blåse igjennom bak over og en vifte i bakkant av kabinettet som suger ut. Lenke til kommentar
facas.org Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Hei, jeg har kjøpt meg ny CPU kjøler (Nocuta NH-U12) og jeg har et lite problem.CPUen ligger på 45 grader idle, men når jeg kjenner på kjøleren, kan den umulig være over 30 grader. Hva gjør jeg? Hva har jeg gjort feil? Jeg brukte goopen som fulgte med, burde jeg brukt en annen?CPU: Intel Pentium D 3,2 GHz. Takk for alle svar! -Martin 7113818[/snapback] Jeg har en Pentium D 3,4 GHz, problemet mitt er at datarommet mitt er så innesperret så romtempraturen blir fort varmere enn vanlig Jeg hadde tempraturer på 60 som idle med Stock vifte som fulgte med. Kjøpte Noctua NH-U12 og den sank til 41 grader i Idle og går ikke høyere enn 48-50 grader med max bruk. Da med kabinett temp på 35 grader og romtempratur nærmere 30 hehe. så synes ikke det er ille med en CPU temp som er 11 grader mer enn den hadde vært skrudd av Edit: Har 120 mm som sitter på kjøleren og en 120 mm som sitter bak og suger ut + noen hdd vifter og små snax Endret 26. november 2006 av facas.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå