Fosse Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Har problemer med nettverket, det faller ut med ujamne mellomrom. Det popper opp en ballong der det står noe om at det konflikt med ip adressene. Har ikke fått med meg hele meldingen. Utstyret som brukes - Thomson ADSL modem - vood 322 ip-telefoni boks - Belkin trådløs G+ ruter Ruterern er koblet til ip-telefoni boksen som igjen er koblet til ADSL modemet. Problemet løser seg viss jeg tar strømmen på ruteren i 10 sekund, men før eller siden faller nettet ut igjen. ADSL modemet er koblet dirkte i veggkontaken uten splitter, men det skal ikke være noe problem siden det ikke blir sendt telefonsignal mer, bare ADSL signal. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hvor mange maskiner er det i nettverket? Fast IP eller dynamisk? Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Det er en maskin på kablet nett, og to på trådløst, Dynamisk IP Problemet er uavhenig om det er kablet eller trådløst nett. Endret 20. oktober 2006 av Fosse Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Har IPtelefonboksen fast IP? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Prøvd å tvinge alle over på statiske IPer? Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Har IPtelefonboksen fast IP? 7113662[/snapback] Problemet er at jeg kommer ikke inn på telefonboksen. Har ikke brukernavn eller passord, står heller ikke i bruksanvisningen. admin funker ikke. Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Det har ikke noe å si att jeg ikke bruker splitter sant? Hva hvis jeg kobler opp slik: Kobler ruteren til ADSL modemet, og ip-telefoniboksen til ruteren. I motsetning til slik det er koblet opp nå som det er beskrevet i første innlegget, og i bruksanvisningen til Tele2. Har en mistanke om at det kan være iptelefoni boksen som er synderen. Endret 21. oktober 2006 av Fosse Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Har problemer med nettverket, det faller ut med ujamne mellomrom. Det popper opp en ballong der det står noe om at det konflikt med ip adressene. Har ikke fått 7113465[/snapback] Meldingen viser at flere enheter i lokalnettet ditt har samme ip-adresse. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 hei ! hva deler ut ipaddresser i nettverket ditt ? Hva er ipadressen til telefoniboksen og routeren ? Hvis du kobler på den foreslåtte måten KAN resultatet bli hakkete lyd i telefonen, men dette kan vel fikses hvis routeren din har støtte for QoS. Men det kan også hvis du er heldig fikse ipkonflikten din . Hvis dhcpserveren har en ipaddresse innenfor den "range" som den "deler ut " til de andre kan vel kanskje den dele ut den samme adressen som den har selv ? (ikke skyt meg hvis det er feil , dette er kun en teori) Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Tenkte jeg skulle koble ip-telefoniboksen til ruteren i stedet for ADLS modem -> ip-telefoni boks-> ruter siden jeg mistenker det er ip-telefoniboksen som er problmet. Om det er blir hakkete lyd i telefonen er egentlig ikke mitt problem siden hybelvertene har 1,5 mbit linje på deling mellom fire stykker. I følge Tele2 er det altfor lite, de anbefaler 1, mbit viss det er kun en maskin tilkoblet internett. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei! Har du satt opp MAC-adresse-filter på nettet ditt? Det kan være at noen "hacker" seg inn på nettet ditt ved å skifte MAC-adressen sin til en av dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå