Gå til innhold

Bærebar til maks 4500,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...DVENT%203082NOR

Hva mener dere om denne?

Pcen er ikke til meg. Men til en venn av meg. Han har sagt at han kun trenger det mest elementære. Han synest foresten dine forslag var litt dyre ;)

Den på elkjøp skal bestillest om ca en time. Noen som har noe interessangt å si om pcen eller kanskje tilogmed klarer å finne et bedre tilbud?

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar

http://www.itavisen.no/.test+kategorier/an.../art315180.html

Noe for seniorsurferne?

Med risiko for å fornærme hele nasjonens seniorsurfere, vil jeg si at Advent 3082 er nærmere å være en pensjonist-PC enn en student-PC. Dersom du stort sett sender e-post og driver med slektsforskning, vil denne maskinen duge fint. Det er også en fordel at den er så billig at du bare kan kaste den og kjøpe ny når du får virus. Imidlertid spørs det om harddisken på 40 GB er stor nok for alle bildene av barnebarna.

Advent 3082 er litt som en Lada. Hvis du bare er interessert i å komme deg fra A til B, uten å bry deg om hvordan du kommer dit, kan dette være en fin student-PC for deg. Forutsatt at du overhodet ikke er interessert i multimedia. Mangelen på trådløst nettverkskort vil nok også etter hvert bli et irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar
Okay. Itavisen har testet den PC.  betal 1000kr mer og du får de pcn fra netshop som er mye bedre.

Den pcn på elkjøp er tragisk. Hvis du løfter på den så slår hele maskinen seg av.

7114265[/snapback]

Vel nå er den allerede bestilt. Han sa han ville ha den billig så. Jeg sa at pcen sansynligvis ville være skrekkelig dårlig til den prisen.

Det kan da umulig være slik med alle pcene som du sier? Om dette stemmer er jo pcen defekt på et vis.

Kanskje jeg kan få han til å ombestemme seg.

Lenke til kommentar
Okay. Itavisen har testet den PC.  betal 1000kr mer og du får de pcn fra netshop som er mye bedre.

Den pcn på elkjøp er tragisk. Hvis du løfter på den så slår hele maskinen seg av.

7114265[/snapback]

Vel nå er den allerede bestilt. Han sa han ville ha den billig så. Jeg sa at pcen sansynligvis ville være skrekkelig dårlig til den prisen.

Det kan da umulig være slik med alle pcene som du sier? Om dette stemmer er jo pcen defekt på et vis.

7114639[/snapback]

Du har ihvertfall minst 14 dagers angrerett! Eller du har forbrukerkjøpsloven, og du kan jo si at den ikke oppfylle de kravene du hadde forventet.

Lenke til kommentar

7114265[/snapback]

7114639[/snapback]

Du har ihvertfall minst 14 dagers angrerett! Eller du har forbrukerkjøpsloven, og du kan jo si at den ikke oppfylle de kravene du hadde forventet.

7117135[/snapback]

Jeg sendte dem en avbestillingsmail i går. Tror du at de ser mailen før den pakkes og sendes?

Regner med at det må betales frakt begge veier om de nå sender den. Det er jo litt dumt.

Jeg kommer foresten til å anbefale den pcen fra netshop med 512ram. Er ikke så dum den til den prisen.

Lenke til kommentar

Hvordan er støynivå og varmeutvukling?

Takker så mye for svar på dette spørsmålet? :)

7139737[/snapback]

det vet jeg ikke, men regner ikke med at den lager noe særlig mer bråk enn de fleste bærbare. varmen tror jeg heller ikke er noe problem.

men jeg bare tror nå:p

Lenke til kommentar

Jeg har V2030. Til den helt enkle bruken du nevner i første post bør v2035 være helt ok. dårlig batteritid, men den bråker ikke og blir ikke varm. 15" skjermen i min 2030 er faktisk helt ok.

Kan garantere at fujitsuen er bedre en advent maskinen, men langt fra noen veldig god maskin uansett. Sett inn litt mer ram etterhvert så blir den nok hakket vassere.

Ser at min maskin og den på netshop er helt like bortsett fra at den på netshop har widescreen skjerm mens min er vanlig 4:3.

Endret av josteinsen
Lenke til kommentar

Batteritiden er bare 2.5 timer som er oppgitt :thumbdown:

Ikke sats på denne, en bærbar uten batteritid er ikke noe gøy. Dette er selverfart da jeg absolutt skulle ha min første bærbare og den skulle jeg selvfølgelig ha på dagen. var 8000 kr rett i dass mener nå jeg.

Spar opp penger og heller sats på noe bedre. Jeg kjøpte en powerbook 12 " for et år siden og er kjempeglad i den. Veldig lang batteritid, veldig lavt støynivå og utrolig hendig størrelse gjør denne til et uvurderlig arbeidsverktøy på både lesesalen og under forelesingene.

Grøsser når jeg ser alle de som sitter der med sine 15 " maskiner som støyer så mye at man skulle tro de skulle lette, og med ledningen konstant plugget i veggen slik at mange snubler i dem.

Kjøp heller kvalitet enn å sats på noe billig. Skal du ha en ok pc ville jeg anbefalt vennen din å bruke 8- 10. 000 kr på en bærbar. Godt investerte penger som han får mye glede av.

(PS. Fikk nytt batteri for ikke lenge siden pga. Sony tabben.)

Lenke til kommentar

Min holder ihvertfall tre timer, jeg får tynet ut rundt fire timer av batteriet hvis jeg slår av wlan, bluetooth og setter ned belysningen på skjermen.

Har du kalibrert batteriet ditt da?

1. Lad opp batteriet ditt helt opp.

2. Bruk maskina til batteriet tømmes helt, at maskina går i dvale.

3. Lad opp maskina igjen.

Skal vel helst gjøre dette en gang i måneden, men jeg gjør det minst en gang pr. uke.

Skjermen er heller ikke elendig mener nå jeg. Har du brukt skjermkalibrasjon og stilt den inn skikkelig da?

Lenke til kommentar

Jepp.. batteriet har blitt jevnlig kalibrert og det har skjermen også. Fikk nytt batteri av apple for ett par dager siden og det har jeg ikke rukket å teste enda. Skal sjekke det batteriet neste gang jeg må bruke den maskinen.

Fikk du forresten noen instruksjon om hvordan det gamle batteriet skal returneres? Fikk bare med 8 kopier av fraktbrevet.

Lenke til kommentar

Jeg fikk med en haug av fraktbrev som skulle til meg, og en del som skulle tilbake til Apple. I esken min lå det også en retur lapp.

Hvis du ikke har fått retur lapp i esken så bare ring Apple.

Jeg sendte det gamle batteriet i samme eske, bare klistra på returlappen over den gamle og teipet igjen plastlomma som jeg la fraktbreva til Apple i. Ringte til fraktfører og de hentet den på døra.

P.S Glemte å skrive at jeg har på valget bedre strømsparing når jeg kjører den på batteri.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Min holder ihvertfall tre timer, jeg får tynet ut rundt fire timer av batteriet hvis jeg slår av wlan, bluetooth og setter ned belysningen på skjermen.

Har du kalibrert batteriet ditt da?

1. Lad opp batteriet ditt helt opp.

2. Bruk maskina til batteriet tømmes helt, at maskina går i dvale.

3. Lad opp maskina igjen.

Skal vel helst gjøre dette en gang i måneden, men jeg gjør det minst en gang pr. uke.

Skjermen er heller ikke elendig mener nå jeg. Har du brukt skjermkalibrasjon og stilt den inn skikkelig da?

7160054[/snapback]

Når ble 3 timers batterilevetid mye på en 12"? Det er jo håpløst lite. De fleste 15,4" har jo det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...