Gå til innhold

Redusere linja til roomien ^^

Anbefalte innlegg

Bor sammen med en kompis som er helt rå på å stjele linja hele tia. Han laster ned mer eller mindre 24/7, noe som gjør det veldig køddent for meg å spille online. Altså, han skrur jo av med glede hvis jeg bare sier ifra, men blir slitsomt for meg og han hvis jeg hele tiden må mase på han om han kan roe ned lastinga.

Så det jeg spørr etter er om noen vet om det finnes en måte å redusere linja hans, på samme måte som Netlimiter funker bare fra min data? All hjelp eller tips vil være ønskelig :) også om andre har det samme problemet og har en funnet en ordning på det :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har tilgang til routeren dere bruker, så er det vell kansje mulig å legge inn en form for programvare/firmvare på den du kan styre linja gjennom?

Du kan jo også be han kameraten din om å sette en "limit" på nedlastingen, det skal kunne gå ann å begrense opp og nedlastingsgrenser i de fleste programmer.

Lenke til kommentar

Jau da, han bruker net limiter. Men når han sover osv pleier han å bruke hele ut linja for å få opp ratioen sin, og jeg pleier som regel å våkne lenge før han. Det er ikke få ganger jeg bare har drad ut hele netverks kabelen hans ^^

Mener å huske at en kompis av en kompis hadde et program elns som gjorde at han kunne redusere linja til alle folka i et helt bygg :s Kanskje jeg burde spørre han :p

Og jeg bruker ingen brannmur... :o Bare software brannmur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...