O D D Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) hei jeg sliter med ettertenning på en Golf 1,6 L 1987 mod. noen ganger når jeg stopper bilen,fortsetter den "hoppe" i noen sekunder. det er nye tennplugger på bilen,men ser det er hull i den ene tenpluggledningen,snakket med de på biltema de mente ikke at det var grunnen. Rotoren og fordelerlokket ser også bra ut. har forøvrig ikke greie på tenning på biler . mvh Frode Endret 20. oktober 2006 av O D D Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Først og frems, så må du finne ut om tenninga er riktig... hvis du ikke vet hvordan dette gjøres, så få et bilverksted til å kikke på det for deg... Hvis tenningen din er som den skal, så kan du prøve å helle vann ned i forgasseren mens bilen går, men pass på så du ikke heller for mye vann av gangen, slik at motoren kveles. Rus motoren opp til ca 3-4000 omdreininger, og hell en jevn strøm med vann ned i forgasseren uten at du kveler motoren, dette gjøres på varm motor, og det gjør at fastbrennt sot i toppen løsner og kommer ut Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 De fleste gangene en har ettertenning kommer av falsk luft eller at gasspjeldet står for mye oppe.Sviver motoren pent på tomgang under 900 omd før du slår av tenning? Lenke til kommentar
O D D Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 De fleste gangene en har ettertenning kommer av falsk luft eller at gasspjeldet står for mye oppe.Sviver motoren pent på tomgang under 900 omd før du slår av tenning? 7114895[/snapback] nei går ikke helt fint på tomgang,har ugjevn tomgang:( og noe annet jeg lurer på er at oljelampa blinker innemellom enda det er bra med olje på den? mvh Frode Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Sjekk gummislangen som går fra innsugsmanifoilen til plastrøret som går videre til bremsekraftforsterkeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå