rikardo Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Heisann! Har et Nikon D50, og tenkte til vinteren å bevege meg litt i fjell og og dalstrøk men kunne tenkt meg noe solid beholder til mitt kjære kamera. Har nu en Otterbox 2500, men den er alt for liten men tenkte noe i den duren. Hva bruker folk egentlig for å beskytte slike "rare" fysisk utformede utstyr? God helg og takk for svar! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Lowepro har en rekke vesker, bager og ryggsekker i alle størrelser beregnet på kamerautstyr. Besøk en fotobutikk med et bredt utvalg av Lowepro sin kolleksjon, så finner du sikkert noe som passer. Dette er solide greier, stort sett med meget bra løsninger. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Maa ogsaa faa anbefale Tamerac sine versjoner. Konkurrenten til Lowepro, og har like gode sekker. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Selv synes jeg Crumpler baggene er veldig fine! Har veldig lyst på en sånn type veske ja ... Fotovideo.no selger slike. Lenke til kommentar
Ford_Fairlane Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Eg har LowePro Nova Mini AW til min pentax. Denne veska er solid nok til at kan ta med meg kamera på fjelltur uten at eg treng å bekymre meg for kamera. I veska er det akkurat plass til kamera med 16-45 f/4 (på kamera), dette objetivet er 92mm langt. Med lengre objektiv enn dette får du plassproblem. Ser at enkelte butikkar oppgir at det er plass til kamera + 1-2 objektiv. 1 objektiv er nok i realiteten maks, men du kan få plass til kortlesar eller lignande i tillegg. Men bra veske Lenke til kommentar
oysteinw Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Til mitt forrige kamera (D50) brukte jeg henholdsvis en Lowepro snutebag og en Lowepro Slingshot AW100 "sekk". For noen uker siden var jeg imidlertid en tur i USA, og kjøpte her nytt kamera-kit (D70s m/18-70mm), SB-800 blitz og litt annet småstæsj. Kjøpte også en Tamrac snutebag som jeg er meget fornøyd med! Liker denne faktisk mye bedre enn Lowepro-varianten, bl.a. pga. utforming, vannavstøtende stoff, metall istedenfor plastikk (på glidelås, hemper, ringer osv.), og at glidelåsen har en beskyttende "remse" med stoff som dekker når den er lukket (er ikke så uvanlig at vann trenger inn gjennom glidelåsen dersom denne er åpen for vær og vind). Hjelper lite med vanntett stoff dersom glidelåsen slipper gjennom fuktigheten. Slingshot'en kan egentlig ikke sammenlignes i denne sammenhengen, da dette er en helt annen type bag. Mitt råd er: ta en tur i en fotobutikk med godt utvalg og studer hver enkelt bag/sekk der...ta og kjenn på de, og se hvilke som faller best i smak hos deg personlig. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå