FJERNET111 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Skal flytte ut og trenger en anbefaling av trådløs router for bruk mot NGT og denne må støtte minimum 5 brukere samtidig. Hjemme har vi en trådløs router fra NGT, men denne støtter bare 4 brukere samtidig. Håper noen kan komme med noen anbefalinger her, den må heller ikke være for dyr. Antar at tilkoblingen blir noe slikt: router/modem NGT -> trådløs router -> 5-6 pc'er rundt i huset Hvis noen vet om NGT har trådløse routere som støtter mer enn 5 pc'er så hadde det vært greit å vite dette også. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Du trenger jo ikke en spesiell "NGT-router" hvis det skal kobles opp slik som du skisserer der, du kan bruke hva som helst egentlig da. Arrester meg hvis jeg tar feil. Jeg ville gått for Linksys WRT54GL eller Linksys WRT54GC. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har NGT og Linksys WRT54GL, fungerer utmerket Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Joda, jeg tenkte egentlig at det meste funket, men ville bare være på den sikre siden før vi går til innkjøp av noe. Så denne funker med 5+ pc'er? Noen andre som vet om NGTs trådløse routere nå støtter mer enn 4 tilkoblede enheter? Den vi har nå er vel litt gammel og det er ikke mulig med mer enn 4 samtidig. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Det synes jeg hørtes litt merkelig ut, men har hørt om lignende før, men plasserer du en router i mellom så vil jo alle enhetene bak routeren fremstå som en enhet for boksen fra NGT så det er ikke noe problem Lenke til kommentar
Coney Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Trådløse ruteren til NGT har vel fire tilkoblingsmuligheter med kabel. Men for trådløse enheter er det nok langt mere. Mener å ha hørt 253 enheter, men ikke sikker (kan godt ha vært en annen trådløs router) Men at den tar flere enn 6 kan jeg nesten være 99% sikker på. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Synes også det er merkelig at den bare tar 4 nå, men men... Mulig jeg har ødelagt det med noen innstillinger Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Det som kan begrense antall enheter er IP-POOL som du finner under LAN. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Har ikke noe som heter LAN, men finner noe som heter "IP Address Serving". Der står det at 5 er maks og jeg kan ikke ta det noe høyere da får jeg en feilmelding. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Har ikke noe som heter LAN, men finner noe som heter "IP Address Serving". Der står det at 5 er maks og jeg kan ikke ta det noe høyere da får jeg en feilmelding. 7116553[/snapback] Skjønner, da er vel det eksterne IPer det er snakk om eller? Men uansett, med en router mellom boksen fra NGT og datamaskinene dine, så fjerner du dette problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå