Gå til innhold

Hva er "artifacts"?

MiF86

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å finne ut hva slike "artifacts" kommer av og hvordan de oppstår, men har ikke lykkes.

Med artifacts mener jeg sånne rare polygons, prikker, streker som oppstår visse steder på skjermen (eller bare helt "tilfeldig") først og fremst under 3D-spill og lignende.

De oppstår vel som oftest hvis man har problemer med skjermkortet sitt eller driver med overklokking.

Jeg hadde selv problemer med dette på mitt GF 6600GT intil jeg installerte en eldre driver (tror det var det som fiksa det, er en stund sia.)

Siden har jeg ikke opplevd dette, bortsett fra når jeg kjører VLC(video) samtidig som spill. Da får jeg misdannede polygons som spretter rundt på skjermen i ny og ne, og av og til henger Windows seg i flere sekunder, og når Windows har kommet seg igjen det blir skjermen (i Direct3D-spillet) fyllt med masse blinkende prikker. :ermm:

Som sagt finner jeg ikke ut hva dette kommer av, så jeg lurer på om noen vet det, eller vet om et sted det går an å få lest om dette. For søker jeg på google finner jeg for det meste folk som har problemer med artifacts på forums og blir fortalt at det "muligens har noe med strøm, temperatur, driver, osv å gjøre."

Eller bruker jeg feil ord? Kalles det mer populært noe annet enn "artifacts"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...