joh-so Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei, jeg prøver å sette opp et nett her, men ha et lite problem.... Har kobla opp en 3com router med innebygd trådløs og adsl-modem. Routeren er på ip 192.168.0.1 med dhcp på, range 100-120 Stasjonærmaskina har fått ip 192.168.0.100 Den bærbare er satt til å motta ip automatisk, men blir bare stående å hente adresse. (den kommer på nett hvis jeg bruker kabel) Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Beatrice Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei, jeg prøver å sette opp et nett her, men ha et lite problem....Har kobla opp en 3com router med innebygd trådløs og adsl-modem. Routeren er på ip 192.168.0.1 med dhcp på, range 100-120 Stasjonærmaskina har fått ip 192.168.0.100 Den bærbare er satt til å motta ip automatisk, men blir bare stående å hente adresse. (den kommer på nett hvis jeg bruker kabel) Noen som kan hjelpe meg? 7112890[/snapback] Jeg har nøyaktig samme problem. Den bærbare funker ikke på hverken 3com eller d-link 624+. Har prøvd på div andre trådløse nettverk og der kommer jeg på nett med en gang. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 En del trådløse routere har innstillinger for hvem som skal kunne logge på trådløst i firmwaren. Valgene kan bestå av MAC-filtrering, tidligere tilkoblede maskiner, eller den kan slippe alle på nett. Kjenner ikke til 3com-routere, men vil tro det er plassen å begynne. Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Jeg har opplevd en del tull når det kommer til (noen) 3com-routere og DHCP. Min anbefaling vil nok være å slå av DHCP, og heller koble deg til ruteren manuelt. Hvis du ikke vet hvordan du gjør dette, si ifra, så skal vi nok få fikset en liten "mini-guide" her i tråden. Endret 20. oktober 2006 av MaxP2P Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Kjører du WEP eller lignende? Lenke til kommentar
joh-so Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Kommer på når jeg deaktiverer alt av sikkerhet... Tar gjerne imot den guiden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå