Fribbern Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) hei. Jeg har byttet hovedkort, skjermkort og prisessor i dag, og når jeg prøvde å starte p`en så kon den til ebgynnelsen av windows og så startet den på nytt. Fikk et tips om at jeg må instalere windows på nytt, men det gikk heller ikke. fikk beskjeden om at Windows kan ikke starte på grunn av hardiskkonfigursajonsfeil. Noen som kan hjelpe meg litt her? betyr det at hardisken er ødelagt? eller er den noe med det nye hovedkortet? Håper noen kanhjelpe meg. Mvh Fribbern Endret 21. oktober 2006 av Fribbern Lenke til kommentar
Joooy Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg hadde det samme problemet som du. Alt jeg måtte gjøre var å stille inn i bios slik at pcen startet opp fra harddisken og ikke cdrommen eller floppy. håper dette hjelper Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Hm. funka ikke desverre. Noen andre tips? Lenke til kommentar
Joooy Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) sorry har ikke det men jeg kan linke deg posten min om det samme problemet, det kan hende at noen av tipsene der som ikke funket for meg funker for deg. lykke til Edit: glemte å legge med link xD link: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=641492&hl= Endret 20. oktober 2006 av Joooy Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 nå er jeg fortvilet, og kjønner ingen ting. Tidligere så fant den i det minste hardisken og cdrom`en når den startet opp, nå finner den dem ikke lenger. Må jeg definere i bios om den ska bruke ide eller sata? i få fall, hvordan gjør jeg det Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg hadde det samme problemet som du. Alt jeg måtte gjøre var å stille inn i bios slik at pcen startet opp fra harddisken og ikke cdrommen eller floppy. 7112625[/snapback] Høres rart ut. Den normale innstillingen på bootrekkefølge er 1 floppy 2 CD 3 harddisk (valgfritt å bytte om 1 og 2). Dette trenger man aldri å forandre på. Harddisk vil jo alltid boote når det ikke er floppy eller CD tilstede. Lenke til kommentar
Joooy Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Jeg hadde det samme problemet som du. Alt jeg måtte gjøre var å stille inn i bios slik at pcen startet opp fra harddisken og ikke cdrommen eller floppy. 7112625[/snapback] Høres rart ut. Den normale innstillingen på bootrekkefølge er 1 floppy 2 CD 3 harddisk (valgfritt å bytte om 1 og 2). Dette trenger man aldri å forandre på. Harddisk vil jo alltid boote når det ikke er floppy eller CD tilstede. 7112838[/snapback] Det sa jeg også til typen som mekka det Endret 20. oktober 2006 av Joooy Lenke til kommentar
Privat Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Det er et annet Chipset på det hovedkortet du har nå, da kan ikke Windows starte. Hvis du booter på CD, og kjører repair etter du har trykket F8.så kan du legge inn de nye Chipset diverene og du beholde alt på disken. Endret 20. oktober 2006 av Privat Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 fikk løst det. ser ut til at hardisken tok kvelden. hår fått meg en ny en nå, så nå er det oppe å går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå