The Stig Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Hei. Prøver å sette opp PhpMyAdmin til å bruke MySql 5.0. Problemet er at jeg har møtt på hva som skal være en kjent feil, nemelig at jeg får følgende melding (når jeg går til http://localhost/phpmyadmin): Kan ikke starte mysqli tillegget,<br />vennligst kontroller PHP-konfigurasjonen Jeg har prøvd å restarte maskinen flere ganger, samt kopiere filen libmySQL.dll fra MySql til Windows/System 32. Prøvde først med MySql 4.1 og PhpMyAdmin 2.70, deretter med MySql 5.0 og PhpmyAdmin 2.9 Håper noen kan hjelpe meg her, ville også satt stor pris på om noen kan laste opp en config.inc slik den skal være for PHPMyAdmin 2.9, da jeg er litt usikker på om min er riktig > Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): <?php /* $Id: config.sample.inc.php,v 2.1.2.2 2006/08/28 08:14:14 nijel Exp $ */ // vim: expandtab sw=4 ts=4 sts=4: /** * phpMyAdmin sample configuration, you can use it as base for * manual configuration. For easier setup you can use scripts/setup.php * * All directives are explained in Documentation.html and on phpMyAdmin * wiki <http://wiki.cihar.com>. */ /* * This is needed for cookie based authentication to encrypt password in * cookie */ $cfg['blowfish_secret'] = ''; /* YOU MUST FILL IN THIS FOR COOKIE AUTH! */ /* * Servers configuration */ $i = 0; /* * First server */ $i++; /* Authentication type */ $cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie'; /* Server parameters */ $cfg['Servers'][$i]['host'] = 'localhost'; $cfg['Servers'][$i]['connect_type'] = 'tcp'; $cfg['Servers'][$i]['compress'] = false; /* Select mysqli if your server has it */ $cfg['Servers'][$i]['extension'] = 'mysqli'; /* User for advanced features */ $cfg['Servers'][$i]['controluser'] = 'pmausr'; $cfg['Servers'][$i]['controlpass'] = 'pmapass'; /* Advanced phpMyAdmin features */ $cfg['Servers'][$i]['pmadb'] = 'phpmyadmin'; $cfg['Servers'][$i]['bookmarktable'] = 'pma_bookmark'; $cfg['Servers'][$i]['relation'] = 'pma_relation'; $cfg['Servers'][$i]['table_info'] = 'pma_table_info'; $cfg['Servers'][$i]['table_coords'] = 'pma_table_coords'; $cfg['Servers'][$i]['pdf_pages'] = 'pma_pdf_pages'; $cfg['Servers'][$i]['column_info'] = 'pma_column_info'; $cfg['Servers'][$i]['history'] = 'pma_history'; /* * End of servers configuration */ /* * Directories for saving/loading files from server */ $cfg['UploadDir'] = ''; $cfg['SaveDir'] = ''; ?> Tusen takk for svar, mvh Stikk Edit: La merke til noe spesiellt her, i phpinfo (http://localhost/phpinfo) står det: Configuration File (php.ini) Path C:\WINDOWS Det stemmer jo heller dårlig, php.ini filen ligger i C:\php. Noen som tror dette kan være problemet? Endret 20. oktober 2006 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Når du php på pcen, brukte du da exe versionen eller zip versionen? Hvis du har brukt exe versionen så er dette grunnen til feilmeldinge. Enkleste måten å løse dette på er å laste ned zip versionen, og erstatte alle filene i c:/php mappa. Husk da og ikke avinstaler php først, bare erstat filene. Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg brukte .zip Men endte med at jeg blei så lei at jeg fjernet hele skjiten, og innstallerte heller Easy Php 1.8. Har gått smertefritt sålangt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Sjekk den php.ini fila di, og ta bort semikolonnet fra linja ;extension=php_mysqli.dll hvis den ikke er tatt vekk allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå