Gå til innhold

oppgradering av cpu, skjermkort. Pris rundt 4000kr

Anbefalte innlegg

hallois

hadde tenkt å oppgradere pc'n min til noe litt kjappere. Føler at skjermkortet begynner å falle etter, samt CPU.

Siden jeg ikke har noen problemer med hovedkortet mitt, så tenkte jeg at jeg ikke skulle bytte dette, siden det sparer kostnader. Eller er det bare dumt å kjøpe 939 deler nå? bør jeg oppgradere til am2? Skal også klokke. :)

nåverende oppsett:

CPU: AMD 64 3200+

Skjermkort:LINK

Hovedkort: LINK

Strømforsyning: LINK

Og en annen ting, vil strømforsyninga mi holde?

tenkte litt på denne CPU'en: LINK og dette skjermkortet: LINK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ren idioti å kjøpe en 2.2 ghz prosessor til 2000kr når du kan kjøpe en til 1200kr med 2.4ghz. du kan også kjøpe en dual core og være heldig med oc.

7112809[/snapback]

hvordan da? den opty'n er jo god til å klokke. hvilken er det du mener som koster 1200kr og er 2,4ghz? vil vel helst ha en tokjernet opty siden disse klokker bra.

Lenke til kommentar
Hei du! Det du har tenkt på å kjøpe ser veldi bra ut! MEn problemet er at strømforsyninga du har er for svak til overklokking ;)

7112662[/snapback]

var det jeg trodde. har du nen bra forslag til en strømforsyning? helst ikke svindyr da. :)

Lenke til kommentar

sorry, missforstod. uansett ser ingen grunn til å kjøpe en mellom prosessor hvis du skal ha oc på den? da kjøper du den med lavest mhz i forhold hvor mye fsb dit hovedkort trygt klarer.

noen klarer 2.7-2.8 med 3800, ekstra cache er det liten vits i.

så det en god anbefaling kjøp en rimelig 3800 og press den 1.55 volt så ser du hva den klarer.

foresten hvor mye volt klarer hovedkortet dit fra før? her og stopper det opp.

opteron 130nm

hva enn de heter x3 3800 939 90nm

conroe 60nm

?

Lenke til kommentar
sorry, missforstod. uansett ser ingen grunn til å kjøpe en mellom prosessor hvis du skal ha oc på den? da kjøper du den med lavest mhz i forhold hvor mye fsb dit hovedkort trygt klarer.

så det en god anbefaling kjøp en rimelig 3800 og press den 1.55 volt så ser du hva den klarer.

opteron 130nm

hva enn de heter x3 3800 939  90nm

conroe  60nm

?

7113365[/snapback]

ver det ikke cachen som gjør at de klokker bedre da? trodde det var slik at det lønte seg å ha mer cache når du skulle klokke. Hovedkortet mitt tror jeg klarer og levere maks 1.6V tror jeg det var. Beklager hvis jeg er treig, men nedre halvdel av posten din skjønner jeg ikke hva du skal frem til. :)

Lenke til kommentar

opteron 130nm

conroe  60nm

?

7113365[/snapback]

ver det ikke cachen som gjør at de klokker bedre da? trodde det var slik at det lønte seg å ha mer cache når du skulle klokke. Hovedkortet mitt tror jeg klarer og levere maks 1.6V tror jeg det var. Beklager hvis jeg er treig, men nedre halvdel av posten din skjønner jeg ikke hva du skal frem til. :)

7113644[/snapback]

det vil si, at selv om opteron har rykte for å være bedre på oc så er transistorene mindre i dem andre som i utgangspunktet gjør dem mindre varme og dermed også fordel til oc.

Lenke til kommentar
opteron 130nm

conroe  60nm

?

7113365[/snapback]

Dette er feil...

AMD Opteron: 90nm ( ble vel forøvrig 90nm for 2 år siden snart)

AMD Athlon64: 90nm

Intel C2D: 65nm

EDIT: ville valgt -DENNE- CPu'n istedenfor. x2 4600 2.4GHz

Endret av shrek_2
Lenke til kommentar
opteron 130nm

conroe  60nm

?

7113365[/snapback]

Dette er feil...

AMD Opteron: 90nm ( ble vel forøvrig 90nm for 2 år siden snart)

AMD Athlon64: 90nm

Intel C2D: 65nm

EDIT: ville valgt -DENNE- CPu'n istedenfor. x2 4600 2.4GHz

7115143[/snapback]

hvorfor vil du anbefale den? Er den bedre en opteronen?

Lenke til kommentar

Den yter bedre enn opteronen på stock hastigheter. den er 200Mhz høyere klokket. Mulig opteronen klokker litt lenger, men da må du ha utstyr som takler høyere fsb enn med x2'n.

Skal du klokke og har hk/ram til det kan du heller kjøpe x2 3800 og klokke den maks. da sparer du fort 600-700kr som du kan legge i noe annet

Lenke til kommentar
Den yter bedre enn opteronen på stock hastigheter. den er 200Mhz høyere klokket. Mulig opteronen klokker litt lenger, men da må du ha utstyr som takler høyere fsb enn med x2'n.

Skal du klokke og har hk/ram til det kan du heller kjøpe x2 3800 og klokke den maks. da sparer du fort 600-700kr som du kan legge i noe annet

7115910[/snapback]

okay, tenkte på kansje en 4200+ istedet da. er vel bra den og?

Skjermkort:LINK

Strømforsyning: LINK er denne bra?

edit: noen som vet hvor jeg kan få bestilt alt fra? finner ikke noen som har alle disse produktene enda.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Ja den er også god.

Ville heller valgt Hiper 580W til samme pris, etter det jeg har forstått har northQ psu'ene veldig lite amp. på 12v railen.

Skjermkortet er også veldig bra i forhold til prisen utifra de testene jeg har sett.

7116342[/snapback]

ok, da tror jeg at jeg går for en X2 4200+ det skjermkortet og hiper strømforsyninga.

+ creative x-fi xtreme music lydkort. :)

Så nå gjenstår det bare å finne en butikk som har alle disse produktene.

edit: enklere sagt enn gjort. Noen som vet om noen? sliter litt nå.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Ja den er også god.

Ville heller valgt Hiper 580W til samme pris, etter det jeg har forstått har northQ psu'ene veldig lite amp. på 12v railen.

Skjermkortet er også veldig bra i forhold til prisen utifra de testene jeg har sett.

7116342[/snapback]

Enig me strømfodsyninga der :D Kjøp Hiper 580w ;)

Endret av acemaster
Lenke til kommentar
Ja den er også god.

7116342[/snapback]

Enig me strømfodsyninga der :D Kjøp Hiper 580w ;)

7116851[/snapback]

jepp, skal bestille den. Har nå bestilt X2 4200+ , sapphire radeon x1950PRO, Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, og strømforsyninga dere anbefalte. off, blakk igjen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...