KiD Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Hadde tenkt å gå til innkjøp av en LCD skjerm for under 10 000,-. Lurte på om dere kan hjelpe meg litt da. Hvilken/hvilke er den/de beste LCD skjermen/-e til denne prisen? Har lest en del overalt og har et par i sikte, bl.a: Samsung 18" 181T, Samsung 19" 191T, Eizo 17" el 18" Flexscan L565 og LG 18" Flatron L1800P. Har også hørt litt om NEC og ViewPoint, er de noe bra? Må helst være en skjerm med responstid på 25ms og synsvinkel på 170 grader, da jeg også spiller en del. Hvordan er disse skjermene egentlig til spilling? F.eks. til GTAIII eller SOF? Noen forslag? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Har eizo L365 nå og er veldig fornøyd med den, men er litt liten til mitt bruk (grafikk og programmering) så kommer til å skifte den ut med en Samsung 192T da denne skjermen er den jeg har råd til og er meget bra i de testene jeg har sett. Du får kjøpt den på itButikken.no til rett over 8000 og det eneste som jeg engster meg for er at skjermen kommer til å ha en eller 2 døde pixler, men får satse på at den jeg får ikke har det. (Itbutikken hadde ikke anledning til å sjekke dette så blir litt lottostemning før jeg fyrer den opp for første gang). Lenke til kommentar
arcade Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Hei! Jeg vil anbefale Samsung 191T, den er kun marginalt dyrere enn 181T og har fått svært gode resultater i tester. Arcade Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Samsung 191T, helt klart. Den koster 8093 på itbutikken nå. Lenke til kommentar
Tian Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg kjøpte for ca. 1 mnd siden en 19" Viewsonic VX900 fra itbutikken og det er den beste LCD skjermen jeg har testet ut av denne størrelsen. Den kostet riktignok da kroner 10400.- men de 400.- kronene ekstra mener jeg absolutt skjermen er verdt. Den har ikke en eneste død pixel,et stilig sølv og sort design, samt mikrofon og høytalere som er intergrert i panelet, høtalerne er ikke til å vekke naboen med, men greie som en nødløsning når en sitter foran skjermen og jobber. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 har en Tandberg ergoscan 17" lcd- den er konge i spill og det er ikke så mange av skjermene som har døde pixler. anbefales på det sterkeste. koster 7000-8000 Lenke til kommentar
KiD Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Takker for alle innlegg! Står nok mellom en Samsung og Viewsonic.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Hadde gått for Samsungs 191T. Utrolig bra fargegjengivelse og skarpt bilde. Lekkert design. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Sjekk denne tråden her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=65142&forum=23 Tror jeg ville gjort som det står der i stedet for. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Har hørt at så store skjermer kan ha opp til 6 døde pixler...Er det helt feil? Mener at det er kunn 15" du får byttet med 3 døde pixler og må som sagt opp i 6 på 17" eller større. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Eizo 17" FlexScan L565 passer akkurat for ditt brukt. koster 8500. har godt response tid og synsvinkel Har denne skjermen selv. og er veldig fornøyd. Er også dvi utgang samt høytalere i tillegg til den analoge utgangen Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Kan ikke få anbefalt samsung 191t sterkt nok, det er den klart beste 19" lcd på markedet, og hvis du ser på de andre skjermen som er foreslått her så er de opptill 2400kr dyrere.. Bare sjekk dinside og pcworld, samsung er den klare vinneren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå