Gå til innhold

Problemer med Fujitsu Siemens Primergy RX200

Anbefalte innlegg

Mulig jeg har postet denne på feil sted, men jeg prøver uansett:

Jeg har handlet en Fujitsu Siemens Primergy RX200. (1U rack)

Denne kom med 1 stk Xeon 3.2Ghz (S604), med mulighet for 1 til.

Den kom også uten harddisker.

Så jeg handlet i tillegg 2 stk Seagate Cheetah 10 136Gb SCSi disker, og en ekstra CPU. Men så viser det seg at man MÅ kjøpe allt av utstyr direkte fra Fujitsu S. Det følger ikke med hotswaprammer så jeg får brukt diskene, og kjøleren som følger med BOXED pakken til Intel CPU'en passer heller ikke,

Skal man ha noe som passer må man altså kjøpe det fra en FJS leverandør til en pris som er vanvittig stiv. Hotswap rammene får man heller ikke kjøpt løst, det samme gjelder kjøleren, Er det noen som kan hjelpe meg her, eller må jeg bruke mange ekstra 1000 lapper på å kjøpe "orginalvare" som i bunn og grunn er det samme som jeg har kjøpt?

Takker for all hjelp!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig jeg har postet denne på feil sted, men jeg prøver uansett:

Jeg har handlet en Fujitsu Siemens Primergy RX200. (1U rack)

Denne kom med 1 stk Xeon 3.2Ghz (S604), med mulighet for 1 til.

Den kom også uten harddisker.

Så jeg handlet i tillegg 2 stk Seagate Cheetah 10 136Gb SCSi disker, og en ekstra CPU. Men så viser det seg at man MÅ kjøpe allt av utstyr direkte fra Fujitsu S. Det følger ikke med hotswaprammer så jeg får brukt diskene, og kjøleren som følger med BOXED pakken til Intel CPU'en passer heller ikke,

Skal man ha noe som passer må man altså kjøpe det fra en FJS leverandør til en pris som er vanvittig stiv.  Hotswap rammene får man heller ikke kjøpt løst, det samme gjelder kjøleren, Er det noen som kan hjelpe meg her, eller må jeg bruke mange ekstra 1000 lapper på å kjøpe "orginalvare" som i bunn og grunn er det samme som jeg har kjøpt?

Takker for all hjelp!!  :)

7112016[/snapback]

dette er helt typisk det! Samme på Dell, HP, IBM osv. Mye lurere å kjøpe alt dette med en gang! sparer MYE penger!

husker jeg skulle utvide fra 1 til 2 P3 1133 MHz (eller noe sånnt) på en IBM server en gang! kostet 8000 kr for en ekstra CPU! MÅTTE kjøpe den fordi kjøling og en sånn dum voltage regulator gikk ikke ann å kjøpe separat.. Og på div webshops kostet den cpu-en (ikke IBM) ca 1200 kr!

Dvs at man måtte betale 6800 kr for vifte og voltage regulator.. (som er bare en liten dum dings som koster 1 kr å produsere)

Lenke til kommentar

Rammer og VRM'er får du for slikk-og-ingenting på ebay. 1U-kjøleribber finner du også ganske ofte der. Som regel lønner det seg å hvertfall kjøpe disker osv fra server-leverandør da disse ofte har egen firmware som er laget for å funke mot hardwaremonitoreringssystemene til server-leverandør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...