olaven Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Hei. Vi har kjøpt en parabolpakke fra Canal Digital hos Elkjøp. Vi tok med oss utstyret hjem, og satt det opp. På ledningen som fulgte med satt det en plugg. Den festet vi på mikrobølgehodet på parabolantennen. Så monterte vi en plugg i andre enden av ledningen og satt den i dekoderen. Vi hang så opp paraboltallerkenen, men vi fikk kun mellom 5 og 9 % signalstyrke og -kvalitet. Etter litt fikling med pluggen som satt i dekoderen fikk vi plutselig 60 % signalstyrke, men uten NRK. Da jeg skulle fininstille litt, forsvant plutselig alt signal tilbake til 5 - 9 % med en gang jeg beveget på parabolantennen. Nå har vi holdt på siden mandag og prøvd alt vi har tenkt på, men har ikke fått til å få inn noen kanaler igjen. Noen som har litt erfaring og kunne ha hjulpet meg? På forhånd: Tusen Takk. Endret 29. januar 2007 av olaven Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei. Vi har kjøpt en parabolpakke fra Canal Digital hos Elkjøp. Vi tok med oss utstyret hjem, og satt det opp. På ledningen som fulgte med satt det en plugg. Den festet vi på mikrobølgehodet på parabolantennen. Så monterte vi en plugg i andre enden av ledningen og satt den i dekoderen. Vi hang så opp paraboltallerkenen, men vi fikk kun mellom 5 og 9 % signalstyrke og -kvalitet. Etter litt fikling med pluggen som satt i dekoderen fikk vi plutselig 60 % signalstyrke, men uten NRK. Da jeg skulle fininstille litt, forsvant plutselig alt signal tilbake til 5 - 9 % med en gang jeg beveget på parabolantennen. Nå har vi holdt på siden mandag og prøvd alt vi har tenkt på, men har ikke fått til å få inn noen kanaler igjen. Noen som har litt erfaring og kunne ha hjulpet meg? På forhånd: Tusen Takk. Mvh Olav Haukeli 7111939[/snapback] Kontakter du Elkjøp kan du guide deg videre til noen på Canal Digital som kommer til deg og setter den opp. Han har med seg et apperat som gjør at han finner signalet iløpet av minutter. Han ser selvfølgelig om alt er i orden etter at parabolen er instillt, og er det noe gale med utstyret får du nytt. Men, som sagt, kontakt Elkjøp og hør hvem du skal kontakte. De går ikke før du er "på signal" og alt fungerer, og jeg tror de tar rundt 350 kroner, men det kan du selvfølgelig sjekke på forhånd. Tror det er det eneste vi her på forumet kan hjelpe til med, da det er vanskelig å finne feilen uten å prøve det ut selv, og sjekke signalene med et apperat, og om evt. utstyret er ødelagt. Hilsen, tissedam! Lenke til kommentar
olaven Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei. Vi har kjøpt en parabolpakke fra Canal Digital hos Elkjøp. Vi tok med oss utstyret hjem, og satt det opp. På ledningen som fulgte med satt det en plugg. Den festet vi på mikrobølgehodet på parabolantennen. Så monterte vi en plugg i andre enden av ledningen og satt den i dekoderen. Vi hang så opp paraboltallerkenen, men vi fikk kun mellom 5 og 9 % signalstyrke og -kvalitet. Etter litt fikling med pluggen som satt i dekoderen fikk vi plutselig 60 % signalstyrke, men uten NRK. Da jeg skulle fininstille litt, forsvant plutselig alt signal tilbake til 5 - 9 % med en gang jeg beveget på parabolantennen. Nå har vi holdt på siden mandag og prøvd alt vi har tenkt på, men har ikke fått til å få inn noen kanaler igjen. Noen som har litt erfaring og kunne ha hjulpet meg? På forhånd: Tusen Takk. Mvh Olav Haukeli 7111939[/snapback] Kontakter du Elkjøp kan du guide deg videre til noen på Canal Digital som kommer til deg og setter den opp. Han har med seg et apperat som gjør at han finner signalet iløpet av minutter. Han ser selvfølgelig om alt er i orden etter at parabolen er instillt, og er det noe gale med utstyret får du nytt. Men, som sagt, kontakt Elkjøp og hør hvem du skal kontakte. De går ikke før du er "på signal" og alt fungerer, og jeg tror de tar rundt 350 kroner, men det kan du selvfølgelig sjekke på forhånd. Tror det er det eneste vi her på forumet kan hjelpe til med, da det er vanskelig å finne feilen uten å prøve det ut selv, og sjekke signalene med et apperat, og om evt. utstyret er ødelagt. Hilsen, tissedam! 7112114[/snapback] Okey... Vi har bestilt montør, men jeg er interessert i å få det til å fungere fortest mulig. Derfor håpet jeg at det kanskje var noen som hadde noen gode råd her, eller hadde vært borti det samme før. Olav Lenke til kommentar
freke Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 De er litt vriene å få til av og til. Så det er vel like greit å vente på montøren. Loka litt med det sjøl her for et par år siden, men jeg endte bare opp med kort lunte, og en telefon til elkjip for å få en fagmann på døra. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Det greieste er en montør ja, for å få det best mulig. Er vel fortsatt gratis montering fra Canal Digital hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Det greieste er en montør ja, for å få det best mulig.Er vel fortsatt gratis montering fra Canal Digital hvis jeg ikke tar feil. 7115256[/snapback] Hva mener du med FORTSATT? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Det greieste er en montør ja, for å få det best mulig.Er vel fortsatt gratis montering fra Canal Digital hvis jeg ikke tar feil. 7115256[/snapback] Hva mener du med FORTSATT? 7115286[/snapback] Ehm.. de hadde da hvertfall en kampanje for en liten stund siden og mener den varer enda. Gratis montering via Anovo, gavesjekk på montering (1.000 kr. sponses hvis man vil bruker andre autoriserte). Den kampanjen starta jo i sommer! Endret 20. oktober 2006 av datating Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Den kampanjen starta jo i sommer! 7115309[/snapback] Som om alle visste det da. Hør med montøren da. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Den kampanjen starta jo i sommer! 7115309[/snapback] Som om alle visste det da. Hør med montøren da. 7115332[/snapback] Mente det ikke sånn da... Når man kjøper en Canal Digital-pakke i butikken skal man jo få spørsmål om man vil ha montering av Canal Digital, gavekort med eller ei... Kommer jo opp som et valg under registreringen som ikke kan hoppes over. Lenke til kommentar
olaven Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Den kampanjen starta jo i sommer! 7115309[/snapback] Som om alle visste det da. Hør med montøren da. 7115332[/snapback] Ja, vi får visst en montør hit i løpet av neste uke. Skal prøve å finne årsaken til problemet når montøren har vært her, og legge det ut her, sånn at andre i samme situasjonen kanskje klarer seg uten montør... Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Installerte nettopp CD for første gang her, først fikk jeg ikke alle kanalene, men så tipset en kompis om at hvis eg gikk på MENU - INSTALLASJON -INNSTILLINGER FOR SØK (den menyen som piper), så valgte jeg TP og satt den til det laveste tallet, så søkte tuneren gjennom flere [sett inn riktig ord her], og jeg fikk inn alle jeg manglet. Jeg går ut i fra at du har samme tuner som meg, fikk den i posten i forgårs.. Lenke til kommentar
olaven Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Installerte nettopp CD for første gang her, først fikk jeg ikke alle kanalene, men så tipset en kompis om at hvis eg gikk på MENU - INSTALLASJON -INNSTILLINGER FOR SØK (den menyen som piper), så valgte jeg TP og satt den til det laveste tallet, så søkte tuneren gjennom flere [sett inn riktig ord her], og jeg fikk inn alle jeg manglet. Jeg går ut i fra at du har samme tuner som meg, fikk den i posten i forgårs.. 7120682[/snapback] Skal prøve ut dette i morgen, i dagslys. Men fikk du over 9% i signalstyrke og signalkvalitet på den menyen som piper? Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Fikk først rundt 9% når jeg ikke hadde stilt inn parabolen, men så fant jeg ut at det var allerede lagt opp til parabol hele veien inn til TVen min, så jeg fikk 70-90% med en gang.. Men det var ikke på alle, på den "TP'en" som var hadde lavest tall, fikk jeg bare rundt 9%, og 70-90% på de fleste andre.. Men jeg fikk et annet problem, som jeg skal forklare i en annen tråd akkurat nå.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Det er feil med parabol innstillingene eller feil med avisoleringen til F kontakten. Når man ska lstille inn parabol er det veldig kjekt å ha en sat beeper samt ikke være så rask på labben når man leter etter signal. Lenke til kommentar
olaven Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 fant ut at det var den skiven som man fester tallerknen til som var skrudd på feil vei, så vi fikk den ikke langt nok ned. Nå fungerer det! Takk for alle svar;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå