Gå til innhold

Gul kabel på playstation

Zapking

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke kjøpe en RGB scart og få langt bedre bilde ? Koster nesten ingenting heller. Trist å se at så mange fortsatt bruker elendig kompositt signal.

Er det hva folk flest her bruker ? Er det fordi dere ikke vet om RGB scart, eller fordi dere blåser i bra bilde ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg rett støtter ikke ps rgb allikevell, og i spill er forskjellen minimal

Greit nok på film, der bildekvaliteten er bra... men bildekvaliteten i ps spill er heller laber.

Har selv tv som støtter mer eller mindre de fleste overførsels teknologier og kompositt er langt i fra så dårligt som flere absolutt skal ha det til.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe en RGB scart og få langt bedre bilde ? Koster nesten ingenting heller. Trist å se at så mange fortsatt bruker elendig kompositt signal.

Er det hva folk flest her bruker ? Er det fordi dere ikke vet om RGB scart, eller fordi dere blåser i bra bilde ?

7129121[/snapback]

Kjøppte meg ein RGB-kabel få uker etter at eg fikk min PS2 tidligere i høst. :) Koster lite gjør det også.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Har jeg rett støtter ikke ps rgb allikevell, og i spill er forskjellen minimal

Greit nok på film, der bildekvaliteten er bra... men bildekvaliteten i ps spill er heller laber.

Har selv tv som støtter mer eller mindre de fleste overførsels teknologier og kompositt er langt i fra så dårligt som flere absolutt skal ha det til.

7129926[/snapback]

?

Alle konsoller støtter RGB. Har ikke brukt annet på mine konsoller på sikkert 15 år. Og forskjellen er langt tydeligere på spill enn det er på film.

Kompositt er det dårligste signalet som finnes faktisk, sammen med RF.

Her er forskjellen mellom kompositt og S-video. Og RGB er ganske mye bedre enn S-video også. Så forskjellen er enda større enn dette.

Kompositt

std-composite-yuna.png

S-video (dårligere enn RGB)

monster-s-yuna.png

Lenke til kommentar

7129121[/snapback]

Tror det heller er at folk ikke vet hvor stor forskjellen er. De tror sikkert at man må ha 'skikkelig peiling' for å se forskjell. Jeg vil si det er like stor forskjell på kompositt og komponent som det er på lyd fra kasett og cd.

Lenke til kommentar

det er en scart kabel, bare av litt bedre kvalitet.

den boksen du prater om er en adapter, som gjør at du kan bruke kompositt(Gul=video, rød/hvit=lyd) kabelen i scart inntaket på tven.

På kompositt så ser du at den har bare en bitte liten tynn kabel som sender hele bildesignalet. Til sammenligning så har komponent(ikke forveksle) 3 kabler bare til bildet.

Lenke til kommentar
Har ikke helt skjønt hva RGB-Scart er jeg =/

Er ikke den som "boks" man plugger hvit-rød-gul i, og så inn i Scart inngangen i TV'en?

7146795[/snapback]

Det du beskriver vil være Composite-SCART. Der går alle farger og synkroniseringssignaler igjen om en og samme leder. Med RGB-scart går rød grønn, blå og synkronisering gjennm hver sin leder. Altså går bildet gjennom 4 ledere i stedet for 1. Med komponent går det som sagt gjennom 3 ledere.

RGB er også det som brukes i vanlige PC-monitorer (VRT og noen LCD) og der har man jo sylskarpt bilde vet du. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...