clark Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Heisann.. Driver og prøver å finne ut av hva jeg trenger for å få trådløst nettverk i huset her til å funke, slik at jeg kan kutte kabelen som går fra kjelleren og til etasjen over. Har sett på følgende løsning som er "anbefalt" av barbra.no hos komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl Forstår det slik at denne kan erstatte ADSL-modemet mitt fra telenor, og at jeg bare behøver å kjøpe et PCI-trådløst nettverkskort i tillegg om jeg måtte ønske det. Er det korrekt så langt? Er ikke oppgitt noen rekkevidde på denne pakken, så det jeg lurer på er altså om den vil rekke fra den ene enden av huset (i kjelleren) til den andre enden - en etasje over. Lengden på huset er ca 25meter. Eventuelle hindringer blir da gulvet over kjelleren - og et par små tre-dører. Er klar over at jeg har muligheten til å sende tilbake om det ikke fungerer, men alle vet jo hvor mye jobb og ekstra ventetid det innebærer. Håper noen har erfaringer med dette, eller kan anbefale andre pakker. Helst ikke dyrerer enn den jeg allerede har sett på. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 En ting først Den erstatter ikke ADSL modemet ditt det må du ha, men pakken så grei ut den (har ingen erfaringer med Wireless) og 3Com er ett bra merke. Så hvis du har lyst har du lov. :smile: Lenke til kommentar
mascot Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Rekkevidde er veldig vansklig å forutse. Har du gips i veggene, eventuellt betong mellom etasjene bremser dette signalene rimlig bra. Ofte kan det være en fordel å kjøpe produkter med mulighet for ekstern antenne. Da er det bare å plugge i en liten antenne hvis signalet ikke står helt til hva du hadde tenkt deg. Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Vil da anbefale D-link 614+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå