Kirchhoff Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 En ting jeg har lurt på er, hvordan kan microsoft selge xbox 360 så billig når den har så syk hardware? Leste på en xbox maskin(i butikk) at den hadde 3x3,2 ghz og idag leste jeg at den har dx10 skjermkort. selv synes jeg ikke at xbox 360 ikke er like god grafikk som min pc. Når jeg spiller F.E.A.R på pc synes jeg at grafikken er helt syk. Men når jeg spiller xbox 360(som jeg ikke har gjort mer en 3-4 ganger(på hd klar skjerm)) så blir jeg ikke overveldet av grafikk. HIlsen en liten grafikk hore Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 hovedsakelig siden de subsidierer prisen, de tar dette igjen på lisensintekter på spillene. Alle som lager xbox spill må betale penger til microsoft. Microsoft har tapt mye penger på xbox, dette gjør de siden de regner med å tjene det inn igjen på lang sikt. xbox 360 samt fremtidige xboxer. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 de selger konsollene til sponset pris. De tar inn igjen fortjenesten ved roylaties på alle spillene og online tjenestene du kjøper til boxen. men jeg tror de må ha gått i tap på min gamle xbox...kun ett spill...det som fulgte med boxen. bruker den kun til media avspilling. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Kan ikke gi deg noe konkret svar på dette. Men en ting skal man tenke på, microsoft slipper å tenke på kompitabilitet og slike ting i med at det ikke skal gjøres noe med selve hardwaren fra brukeren sin side. Det skal også sies at FEAR demoen til xbox er ganske så gammel, så det er ikke representativt for den endelige grafikken. Spillutviklerene må også "venne seg til" boksen før man virkelig får dratt krefene ut av den! Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 fordi de tjener penger på å ha deg som spillkjøper, har du ikke lagt merke til at spillene koster 650, og xbox live er månedsabbonemang? si 4 år med live-spilling, og du har kjøpt 15 spill de 4 årene, det blir 7200+ 9750 kr- altså ganske dyre saker. internett tilkobling må du jo også ha, men det selger ikke microsoft ennå. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Spillutviklerene må også "venne seg til" boksen før man virkelig får dratt krefene ut av den! Bare se på den ENORME forskjellen på Halo 1 og Halo 2 Så jeg tror nok at når spillutviklerne har lært seg hva 360 virkelig kan gjøre så tror jeg nok at den kan overbevise ganske så mange. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Halo 1 og 2 er jo på xbox, ikke 360. eller har de lansert en 360 versjon? Dette er triste tider, når konsoller ypper med pcen og intel leder over AMD! Alt jeg står for får juling. Før eide pcen konsollene. se eks fifa 99 pc (1024x768) vs fifa 99 playstation 1. Playstationen hadde til og med for lav oppløsning til å fylle tven :!: Det var ingen tvil hvem som regjerte. Endret 21. oktober 2006 av åousky Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Halo 1 og 2 er jo på xbox, ikke 360. eller har de lansert en 360 versjon? Dette er triste tider, når konsoller ypper med pcen og intel leder over AMD! Alt jeg står for får juling. Før eide pcen konsollene. se eks fifa 99 pc (1024x768) vs fifa 99 playstation 1. Playstationen hadde til og med for lav oppløsning til å fylle tven :!: Det var ingen tvil hvem som regjerte. 7117621[/snapback] Nå "eier" vel ikke X360 pc da. Er jo kjent at enkelte spill som finnes på begge platformer må kjøres med lavere grafiske innstillinger enn på pc. Og hvis vi ser på denne saken om ca. 1år så vil nok X360 ligge bak pc med tanke på den grafiske kvaliteten. Dette hovedsaklig på grunn av at konsoller ikke kan oppgraderes med nyere hardware som en pc... Så ikke frykt Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Halo 1 og 2 er jo på xbox, ikke 360. eller har de lansert en 360 versjon? Det var liksom hele poenget mitt... -Når Halo 1 kom ut (på xbox) sa alle: Wow! Det ser jo bootylicious ut! -Så kom Halo 2 ut (på xbox) og alle sa: Det ser jo H^^^^^^^S mye bedre ut en enern! Og spør du meg så er Halo 2 fremdeles ett spill jeg ser på som "stor" grafikk... Og med tanke på at Halo 2 banka rumpa ut av Halo 1 grafikkmessig fordi utviklerne lærte seg hva xboxen kunne gjøre, da tror jeg nok at 360'n ikke har vist halvparten av det den kan gjøre.. Hvis du enda ikke skjønte det så er det fordi utviklerne ikke har hatt så lang tid med 360'n enda! Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Har heller ikke sagt at xbox "eier" pc, skrev bare at de ypper seg. blander man GeCcO sitt poeng og Lakus sitt så betyr jo det at 360 vil holde koken en i en stund til. Og når p3 kommer kan det vel ikke være noe tvil, da vil konsollen "eie" pcen. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Har heller ikke sagt at xbox "eier" pc, skrev bare at de ypper seg. blander man GeCcO sitt poeng og Lakus sitt så betyr jo det at 360 vil holde koken en i en stund til. Og når p3 kommer kan det vel ikke være noe tvil, da vil konsollen "eie" pcen. 7118168[/snapback] Nononono, my friend! Se for deg en pc med R600 Crossfire, 4kjerners prosessor og mer enn nok minne... Vil 360 eller PS3 klare og stå opp mot det? Hvis de er heldige står de opp mot det i kanskje noen uker før noen lanserer en enda kraftigere prosessor eller skjermkort! Selv om jeg tviler på det! Du må huske at innmaten i en konsoll er det samme som innmaten til en pc, men konsollen har bare ikke mulighet til og bytte innmat før lansering! Nå ser kansjke innmaten til PS3 flott ut, men det kan jo hende at innen den er ute her så har PC'en allerede tatt over bassenget! Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Har ikke p3 8 kjerner da eller noe sånt?:S AMD sine 4 kjernere kommer vel i 2008. Og man er mye flinkere til å utnytte kraften i en konsoll, p2 har noe å 300 mhz mens emulatoren krever minst 850 mhz. Pcer har bakgrunns programmer mens en konsol klarer å konsentrere seg bedre. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Har ikke p3 8 kjerner da eller noe sånt?:S AMD sine 4 kjernere kommer vel i 2008. Og man er mye flinkere til å utnytte kraften i en konsoll 7118282[/snapback] Amd sine kommer kanskej da men ikke Intel sine Og når du sier at ps3 har 8 kjerner eller noe sånt, og at man er mye flinkere til å utnytte kraften i en konsoll, hvorfor spiller ikke alle på konsoll? Ganske enkelt: Konsoll klarer aldri og ta PC, hvis de ikke sammensmelter en gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå