Thlom Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Quote: miraculix skrev (2002-11-09 01:22):Staten ja, men hvem er det? Det skulle jo i utgangspunktet bety du & jeg, men i praksis er det makteliten som forvalter 'våre ressurser'. Enig, enig. Quote: Den samme grå eminense argumenterer hardt for å privatisere alt mulig, og når så fellesgodene blir solgt på markedet for knapper og glansbilder, så er de samme herrer som overtar i sine nye direktør stillinger i det private. Tormod Hermannsen (også kjent som 'øksemorderen' av ansatte i Telenor, Posten & Statoil) er ett prakteksemplar på en slik vampyr. Jeg har aldri forstått HVORFOR de skulle privatisere telenor. kan ikke se NOE godt som har kommet av det. Quote: Hvis sannheten skal frem, så var det det Norske Folk som bygde opp telenettet (og jernbanen & all annen infrastruktur for den saks skyld) i ett gedigent nasjonalt "dugnadsarbeide". Våre besteforeldre slet i idealisme for kollektivismen, og i dag må deres barn og barnebarn betale blod for å nyte de samme tjenester. De fikk vel lønn for strevet, men ikke noe å rope hurra for. så at telenor, ett privat selskap eiger det Ola Nordmann har bygd er for meg uforståelig. At så få har reagert på dette er merkelig. Quote: Her har det foregått ett tyveri, og stortingspolitikerne (spesielt de privatiseringskåte) er medskyldige forbrytere! Jeg er ingen økonom, så kan noe vær så snill å forklare meg hva godt det kommer av å privatisere alt mulig? tenker da spesielt på Telenor. Quote: Snart må vi vel betale for vannet, luften og naturen også. Jommen sa jeg furet værbitt. Hehe, må vel betale pusteskatt snart. betaler du den ikke, kommer staten og tar lungene dine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå