Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling av router til fiber-internet

Anbefalte innlegg

Hei.

Får i disse dager fiber fra vkbb.no (vesterålskraft nett) og jeg trenger en anbefaling på en router.

Det kravet jeg stiller et at den skal være stabil, trenger ikke å ha wlan i det hele tatt, det er ikke aktuelt for meg og jeg trenger også en router som er god å betjene og har mye muligheter også.

Denne fiberen skal sitte på en 20/10mbit fiberlinje og jeg trenge som sagt en som takler mye trafikk og er stabil.

Noen som har noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for WRT300N om du vil ha minst 20 mbit på WLAN.

Men WLAN er jo ikke så aktuelt for deg, men kanskje greit å ha en router med WLAN også? :)

Husk at denne er det ikke utvikla noen tredjeparts firmware til enda (I hvertfall ikke noe god firmware, beta osv osv), men det er mulig med denne.

Lenke til kommentar

Jeg har selv god erfaring med WRT54 med Linux, men jeg ville tatt en nøye titt på de routerne m-kane linket til.

Evnen til å håndtere mye trafikk er det som skiller klinten fra hveten ;)

Leste forresten om sammenligning av WRT54Gv5 og WRT54GL og det er ikke rart at v5 har fått et dårlig rykte!

Nå skal jeg ta meg en dram og 'gå av nett'. God helg folkens ;)

Lenke til kommentar

Denne fiberen skal sitte på en 20/10mbit fiberlinje og jeg trenge som sagt en som takler mye trafikk og er stabil.

7111347[/snapback]

Hmm, fiber linje på KUN 20/10mbit? det er vel ikke mere som 20/10gbit ?

7121146[/snapback]

Har du fått i deg litt for mye 3H2O + 2CO2 eller ?

Lenke til kommentar

7111347[/snapback]

Hmm, fiber linje på KUN 20/10mbit? det er vel ikke mere som 20/10gbit ?

7121146[/snapback]

Vi er ikke i år 3000 enda!

Lenke til kommentar

Hadde VKBB-fiber på 6/6-mbit inntil vi flytta i august, og vi kjørte en Apple AirPort base på det, og det funka bra som juling.

Huff, jeg savner VKBB-fibernettet sårt. Har vært borti mange ulike bredbåndsleverandører, men det var uten tvil det kjappeste og mest stabile.

Anyway, jeg fraråder deg fra å kjøpe noe som har med 3Com og CNet å gjøre. Det er en tabbe jeg aldri skal gjøre igjen. Kutter linja hele tida, og IP-telefonen er ustabil som bare det.

Nei, kjøp en god Linksys-router, sier bare jeg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...