Gå til innhold

Få slette midlertidlige internettfiler med bat?

Anbefalte innlegg

Jeg driver å lager meg en bat fil som skal slette internettfilene som ligger inne på pcen

del "C:\Documents and Settings\bruker\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5"

Men da får jeg spørsmål ja eller nei på om jeg vill slette disse(det må gå automatisk) det er kunn filene, mapper osv er der ennda... hvordan kan jeg få fjerna disse med denne bat fila også? samt at dette går automatisk uten at jeg må trykke J eller N

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg driver å lager meg en bat fil som skal slette internettfilene som ligger inne på pcen

del "C:\Documents and Settings\bruker\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5"

Men da får jeg spørsmål ja eller nei på om jeg vill slette disse... men det er kunn filene uansett... det ligger jo en dunge med mapper osv der også... hvordan kan jeg få fjerna disse med denne bat fila også?

7111269[/snapback]

Legg til /y på slutten.

Forøvrig så bør du holde deg unna del *.* /y :)

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Legg til /y på slutten.
takk :)

Men hvordan blir det med under mappene?

*foresten... du svarte noe fort :p*

7111286[/snapback]

Hehe, jeg så det jeg også etterpå. Jeg tar en enklere mappe som eksempel.

c:\test\tempfiler\*.* /y

Som du ser så navigerer jeg helt inn i mappa og legger til *.* som betyr alle filene i den mappa.

Lenke til kommentar
Sjønte ikke helt det første... men sjønte det nå at del *.* /y kan bli katastrofe :p

7111314[/snapback]

Ta f.eks del C:\*.* /y og legg til i en bat-fil og legg den til under runonce nøkkelen i registeret ved oppstart. Så fort maskina leser fra registeret så begynner den å slette alt den klarer fra c:\ :)

Lenke til kommentar
Sjønte ikke helt det første... men sjønte det nå at del *.* /y kan bli katastrofe :p

7111314[/snapback]

Ta f.eks del C:\*.* /y og legg til i en bat-fil og legg den til under runonce nøkkelen i registeret ved oppstart. Så fort maskina leser fra registeret så begynner den å slette alt den klarer fra c:\ :)

7111354[/snapback]

Skal ikke slette c da :p

Se lengre opp...

Lenke til kommentar

Det han meiner, er at visst du vil slette alle filene i mappa "C:\Documents and Settings\bruker\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5"

så skriver du

del "C:\Documents and Settings\bruker\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5" /y

EDIT: Men når eg lager en .bat fil med

@echo off
cls
del "P:\*.*" /j

Må påpeike at eg har norsk version, så får spørsmål om [J/N], ikkje [Y/N]..

Men likevell, den vil ikkje slette allt på disk P...

Lagde mappa "Temp" og undermappa "tempfiles" og nokre forskjellige filer i mappa "tempfiles", slik at det såg slik ut:

P:\Temp\tempfiles\fil1.txt

P:\Temp\tempfiles\fil2.txt

P:\Temp\tempfiles\fil3.txt

P:\Temp\tempfiles\fil3.txt

Og så la eg batchen til

@echo off
cls
del "P:\Temp\tempfiles\*.*"

, trykte J men det vart ikkje sletta...

Help please?

Endret av Bendikto
Lenke til kommentar
Hvis du vil fjerne en hel mappe uten å bli spurt, bruk rmdir /S /Q %mappe%

Hvor %mappe% er stedet og mappen som skal bli slettet!

7155597[/snapback]

tar denne kommandoen systemmapper hvis det legges inn i oppstarten av maskinen? Vurderer nemmelig å legge inn følgende script:

@echo off

rmdir /S /Q "C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Temp\"
rmdir /S /Q "C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Temporary Internet Files\"
rmdir /S /Q C:\Windows\Temp\

da jeg brukte %sysdrive% i dette sckriptet kom det en \ før partisjonsbokstaven.. noen anelse om hvorfor?

Lenke til kommentar
Norsk XP f.eks. heter den vel "Mine Dokumenter"...  Dessuten blir %username% også feil, fordi den ikke tar med navnet på domene.

Bruk %USERPROFILE% isteden.

7204466[/snapback]

er det noen andre forskjeller på username og userprofile?

et tillegsspm til: vet du noen måte i BAT eller VBS hvor en enkelt kan finne ut hvilken rukergruppe en person tilhører eller _må_ jeg brule LDAP for å spørre mot AD? (sitter på et stort nettverk med AD)

jorn79: vet du om noen bra sider med info om bat og vbs?

edit: endret teksten litt

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

siden spørsmålet først i denne tråden var hvordan man kommer forbi ja/nei sprøsmål i script, så tenkte jeg at jeg skulle gi en annen løsning også.

selv så foretrekker jeg å bruke pipes til å sette svaret inn etter commandoen.

slik det blir da er at du legger til echo j| hvis du skal svare ja, eller echo n| hvis du skal svare nei (byttes ut med y eller n hvisi du har engelsk windows).

da blir en full kommando noe slikt som dette:

echo j|del C:\*.*

sprøsmålet vil fortsatt komme opp som om du måtte svare, men scriptet vil automatisk svare den du setter inn i pipen! genialt!

Lenke til kommentar
siden spørsmålet først i denne tråden var hvordan man kommer forbi ja/nei sprøsmål i script, så tenkte jeg at jeg skulle gi en annen løsning også.

selv så foretrekker jeg å bruke pipes til å sette svaret inn etter commandoen.

slik det blir da er at du legger til echo j| hvis du skal svare ja, eller echo n| hvis du skal svare nei (byttes ut med y eller n hvisi du har engelsk windows).

da blir en full kommando noe slikt som dette:

echo j|del C:\*.*

sprøsmålet vil fortsatt komme opp som om du måtte svare, men scriptet vil automatisk svare den du setter inn i pipen! genialt!

7220823[/snapback]

slikt gjør tingene litt lettere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...