Gå til innhold

Holder min 350w til dette skjermkortet?


Anbefalte innlegg

Har fått meg et nytt skjermkort (Msi geforce 7800) på garantien og dette krever mer watt enn det forrige jeg hadde (Msi geforce 6800)

 

På siden for det nye kortet står det:

 

• Power supply of 400 watt(550W is recommended for SLI mode) is highly recommended for system stability.

 

Har en PSU på 350watt. Hvor mye vil de siste 50w ha å si for stabiliteten? Tar gjerne imot tips om PSU'er på 400-450w som er rimelige og stillegående...

 

Annet utstyr:

 

130 gb harddisk

1 Gb minne

Amd Sempron 2800+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags strømforsyning har du? altså merke. Med så lite inne i kabinettet som du har så holder 350W hvis det er et merke som leverer det de lover. Har selv 360w og det drar, 64 3500+, en harddisk, 2 vifter, 2 cd/dvd brennerer, x850xt skjermkort uten problemer. Synes folk stresser for mye når det gjelder antall watt....sjekk først ut hva systemet ditt trenger av strøm før du eventuelt bytter. Er jo dumt å bytte, hvis du ikke trenger mer :thumbup:

Endret av 02tom
Lenke til kommentar
Har en PSU på 350watt

Hvilket merke?

 

Grunnen til at det står mer enn man må ha, er for å unngå skader på korte pågrunn av forlite strøm. Mitt gamle nvidia geforce fx5900xt sa fra til slutt at det var for lite strøm. En stor warning ting over skjermen :p

 

Men tror det går fint, du kan evt klokke ned korte litt viss det blir ustabilt slik at du sparer noen watt.

Ser du har en prossesor som kommer til å bli flaskehals i maskinen din også. men,men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...