Gå til innhold

Fanta cooler


356speedster

Anbefalte innlegg

Fikk litt inspirasjon etter å ha lest om "Cola kjølern"

http://www.overclockers.com/tips980/

 

Mekket sammen en lignende sak av bunnen på en Fanta halvliter, litt 10mm kobber-rør og tynn alu fra en brusboks som bunn. Limte det sammen med silicon.

 

fantacooler.jpg

 

Har ikke testet den ennå. Er litt bekymret for om den tynne bunnen vil fungere. Får se om jeg får tak i en kobberplate! Noen som vet hvor det er å få tak på (Oslo området).

 

Dette er kun en "dummie" for å se hvordan den blei. Siden den ikke har kostet meg noe skal jeg lage en ny en, som limes med epoxy og som skal pusses for bedre finish og utseende.

 

Merket meg at bunnen på Fanta'en gir større rom (volum) enn brusboks bunnen. Plasten, som gir plexi look, er faktisk tykk og solid, samtidig som den er enkel å bearbeide med en vanlig saks. Borret inn to hull med vanlig 10mm tre-borr på lav hastighet, dette ga fine kuttede hull med veldig tight og fin passform for 10mm kobber-rør.

 

Her er noen flere bilder av test boksen min: (en gammel P3-600) http://www.taffelman.com/ok/

_________________

Less is More

01010100 01101111 01110010 01100101

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: 356speedster på 2002-11-07 00:36 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: 356speedster på 2002-11-07 00:41 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Light-kjølere er vist det som er tingen i kveld :grin:

Men bunn av en brusboks blir for tynt. Kobberplater i små dim finner du hos Clas, og selvfølgelig hos en blikkenslager. Treffer du på noen menneskelige typer hos sistnevnte, burde du få et så lite stykke gratis.

Lykke til, og kom med rapport når du er ferdig.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

en slik laget jeg for ca ett år siden, men har ikkje kommet lengre med prosjektet mitt (bytte av kabinett, lappen og lærlingetid, få ta skylden for det) jeg brukte bunnen av ei crc 3-36 boks jeg hadde, ganske solid bunn på slike bokser..,

ei 2.5mm alu-plate, araldit, og titan-rørstusser (man tager hva man haver, som det heter),

 

fann jaggu ett blide også.. kjoler.JPG tatt med ett lusent kamera, men ok....

 

bør absulutt ha minst 2mm gods i bunnen slik at den ikke deformeres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...