Gå til innhold

Finnes det et alternativ til Nvu?

Anbefalte innlegg

Er det et annet WYSIWYG editor slik som Nvu? Jeg prøvde ut Nvu i dag for å redigere en CV laget i HTML generert av OpenOffice med mange tabeller og opplevde Nvu som enormt tregt. Når jeg skulle klippe og lime tekst, forandre på tabellene, forandre på tekst(størrelse og skrifttype), reagerte Nvu veldig sakte. Når jeg hoppet mellom de forskjellige modusene, WYSIWYG, HTML, Preview så tok den flere sekunder før den skiftet visning.

Jeg er vant med når jeg har brukt Frontpage at reaksjonen skjer raskt. Jeg har ikke verdens raskeste PC, men likevell burde Nvu reagere raskere(Har en P2 300MHz, 500MB minne).

Derfor vil jeg heller finne en annet WYSIWYG. Jeg koder også endel i HTML, men liker å ha WYSIWYG for hånden for enkelte operasjoner f.eks med tabeller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du ikke bestemme deg for om det er OpenOffice eller Nvu du skal bruke?

7111709[/snapback]

Jeg bruker OpenOffice til å skrive dokumenter. Men en bedrift ville selvsagt ha CV tilsendt i HTML. Jeg lagret dokumentet i OpenOffice til HTML, men resultatet ble ikke helt bra så jeg måtte fikse på det(Der kom Nvu inn)....

Lenke til kommentar

Etter å ha Googlet endel fant jeg mange utviklingsapplikasjoner for HTML. Enkelte er rene kodeapplikasjoner mens noen også har WYSIWYG funksjonalitet. Det finnes også andre som egentlig er rene tekstbehandlere som Emacs og Vi som noen benytter til nettsideutvikling.

* Quanta Plus (Nå kdewebdev)

* Quanta Gold (Nå helt forskjellig fra Quanta Plus, samt den koster penger)

* Bluefish

* Screem

* Aptana

* Arnaya

* Nvu

Tenkte jeg skulle ta å prøve dem alle ut for å finne den beste av dem. Jeg benyttet for mange år siden ved nettsideutvikling HomeSite som nå kommer med Dreamweaver. Det var et godt utviklingsapplikasjon for HTML. Jeg blir nok å ha den i tankene når jeg skal vurdere disse Linux applikasjonene jeg fant.

Disse er PHP editorer og koster penger, men fungerer også for HTML:

* NuSphere PHPEd

* Zend Studio

Jeg har tidligere benyttet Nusphere PHPEd for utvikling av HTML og PHP nettsider og synes den er fantastisk god.

Lenke til kommentar
hei..Kan du si hvem av de som ligner mest på M$ Frontpage? Har testa nvu men syns ikke den var så bra, ettersom jeg liker å lage frames ved å trykke med musa:D hehe..

7124789[/snapback]

Vanskelig å si hvem som ligner mest på Frontpage. Alle har vel sin egen måte å gjøre ting på og hvordan utseende er oppsatt.

Prøvde i dag Quanta Pluss som kommer med kdewebdev. Denne har en Frame Wizard som virket ganske bra(Fikk ikke testet den så veldig mye). Denne opprettet kun framefilen. Du må selv opprette de andre filene som framen skal bestå av og manuelt legge dem til å fram HTMLkoden.

Quanta Plus har et WYSIWYG kalt VPL, men den er ganske ny og så ikke så veldig avansert ut.

Så den har ikke samme funksjon som Frontpage ved å lage frames i en WYSIWYG som jeg fant ut. Å lage nettsider med VPL virket litt klønete, spesielt ved skriving av tekst. Jeg vil ikke kalle den en WYSIWYG fordi den var svært begrenset.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
quanta var ikke noe bra når jeg testa det i allefall - treeeeigt... Egentlig samme problemet som med nvu, bare værre. Anyway, frames gjør man bare en gang per side uansett, eller?

7126352[/snapback]

Jeg hadde akkurat samme oppfattning av Quanta. Skulle gjerne prøvd Quanta Gold som koster penger (den skal være helt forskjellig fra Quanta Plus)....

Hvilken utviklingsapplikasjon for web bruker du da og er mest fornøyd med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...