AndreVonDrei Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Holder på å skifte bremseskiver og klosser til min volvo v40 98mod. Sliter med å få av skiven. Har fjernet kalipper og prøvd å slå på baksiden av skiven uten at den rikker seg. Noen som har noen tips? Har tenkt på varme og terse men det skal da vel ikke være så vanskelig? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Er det framme eller bak? Nå har jeg ikke vært borti disse bilene før, men som oftest må en løsne hjullageret bak for å få av skiven. Framme er det ofte en liten skrue som holder skiven på plass når hjulet er av. Skal egentlig ikke være nødvendig å terse av skivene uten at det er rustet godt fast. Enkleste måten er å ringe til merkeverkstedet å spørre eller kjøpe haynesboka Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Finn en stor hammer og slå midt på skiva (forsiden). Dette løser i alle fall problemene for meg når jeg har skiftet bremseskiver. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Er det mye rust i område? Prøv å ta ut lageret som nevnt over. En bolt i midten mener jeg at det er der også. Lenke til kommentar
AndreVonDrei Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Er det framme eller bak? Nå har jeg ikke vært borti disse bilene før, men som oftest må en løsne hjullageret bak for å få av skiven. Framme er det ofte en liten skrue som holder skiven på plass når hjulet er av. Skal egentlig ikke være nødvendig å terse av skivene uten at det er rustet godt fast. Enkleste måten er å ringe til merkeverkstedet å spørre eller kjøpe haynesboka 7111038[/snapback] Det er foran. Festeskrue er det på skivene bak, ikke foran. Har Haynesboken men der står det bare at man kan slå forsiktig på baksiden med en hammer noe jeg har prøvd uten sucsess. Det er jo litt rust, men føler ikke at det er sinnsykt mye. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Bremseskiver kan sitte veldig godt fast. Finn den største hammeren du har og slå det du makter. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Er det framme eller bak? Nå har jeg ikke vært borti disse bilene før, men som oftest må en løsne hjullageret bak for å få av skiven. Framme er det ofte en liten skrue som holder skiven på plass når hjulet er av. Skal egentlig ikke være nødvendig å terse av skivene uten at det er rustet godt fast. Enkleste måten er å ringe til merkeverkstedet å spørre eller kjøpe haynesboka 7111038[/snapback] Det er foran. Festeskrue er det på skivene bak, ikke foran. Har Haynesboken men der står det bare at man kan slå forsiktig på baksiden med en hammer noe jeg har prøvd uten sucsess. Det er jo litt rust, men føler ikke at det er sinnsykt mye. 7116934[/snapback] Da er det bare å gi gass med en god hammer. Jeg har vært med på å slå skivene i flere biter under en sånn operasjon på en golf en gang. De satt kan du si Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Bruk en spray som løser rust. Når jeg skiftet skiver på min bil, nektet skiva å komme av, men med en gang jeg prøvde noe rustløser, kom den rett av.. Endret 22. oktober 2006 av AMDguru1 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 En hammer gir alt for dårlig slag på en skive. Du må bruke en skikkelig klubbe, da får du den av med et par slag. Slå på hver side om nødvendig, og dunk den forsiktig fram og tilbake til den er av navet Lenke til kommentar
AndreVonDrei Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Bruk en spray som løser rust. Når jeg skiftet skiver på min bil, nektet skiva å komme av, men med en gang jeg prøvde noe rustløser, kom den rett av.. 7125358[/snapback] Takker for gode tips! Kjørte på med rustløser og en plastklubbe og den kom av uten noe særlig mikkmakk. Dagens nedtur kom imdlertid i fløyfjellstunellen, ble blitset av en boks Noen som har noen erfaring med disse boksene? Hvor lang tid tar det før jeg får boten? Er det hastigheten i det bildet tas som gjelder (speedometer viste ca 94 i 80 sone, men var rundt 100 ca 5 sekunder tidligere) angre angre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå