Gjest Slettet+1374861 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 spørsmål formulert under følgende kodesekvens public class BooleanTest { public static void main(String arg[]) { String a = new String("hei"); String b = new String("hei"); boolean c = a == b; String d = "hei"; String e = "hei"; boolean f = d == e; System.out.println(c); System.out.println(f); d = "lol"; f = d == e; System.out.println(f); } } hvordan kan d == e være sant, når det virker som de ikke peker på samme område i hovedminne? spesielt mystisk siden jeg kan endre d i ettertid uten å endre e på samme tid. takk for alle svar. Lenke til kommentar
krigun Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 hvordan kan d == e være sant, når det virker som de ikke peker på samme område i hovedminne? spesielt mystisk siden jeg kan endre d i ettertid uten å endre e på samme tid.takk for alle svar. 7110558[/snapback] RTFM http://www.xyzws.com/faq.do?cat=faq&article=3 Lenke til kommentar
rusolvan Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 ja, her må du nok passe på bruken av == og metoden equalsTo i String-klassen... sjekk i API'en til String-klassen så får du se hva du kan bruke... Du initialiserer dessuten de 2 første Stringene som et String objekt med new-operatoren, det gir også forskjellig resultat.... egentlig akkurat det som sto i linken over egentlig. Lenke til kommentar
rusolvan Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 ja, her må du nok passe på bruken av == og metoden equalsTo i String-klassen... sjekk i API'en til String-klassen så får du se hva du kan bruke... Du initialiserer dessuten de 2 første Stringene som et String objekt med new-operatoren, det gir også forskjellig resultat.... egentlig akkurat det som sto i linken over egentlig. Objekter bruker pekere som peker på objektet selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 bortsett fra "RTFM" kommentaren var det ett veldig godt svar. jeg vet selvfølgelig om bruken av equals og hvorfor new gir ulikhet mellom de to variablene/objektholderne, men akkurat det tilfellet måtte jeg har en mer nøyaktiv beskrivelse av. takk. Lenke til kommentar
krigun Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 bortsett fra "RTFM" kommentaren var det ett veldig godt svar.jeg vet selvfølgelig om bruken av equals og hvorfor new gir ulikhet mellom de to variablene/objektholderne, men akkurat det tilfellet måtte jeg har en mer nøyaktiv beskrivelse av. takk. 7116581[/snapback] Ok, beklager det da. RTM bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå