pcp160 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei. Lurer på om noen andre har samme problem som meg ved åpning av linker i IE7. Det gjelder ikke allle steder, men feks her på forum, hvis jeg trykker på link i noens innlegg vil det alltid åpnes som en ny miniatyr side (se bilde) Har satt IE til å åpne maksimert, og prøvd ut de forsjellige alternativene i tools/tabs menyen, uten at det hjelper. Har vært sånn siden siste beta (RC) og hadde håpet det var borte nå med final, men det ble det altså ikke. Noen som har det samme problemet, eller forslag til mulige løsninger? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Gå til Tools -> Internet options. Under Tabs der velger du settings. I det nederste feltet velger du "a new tab in the current window". Mulig dette allerede er satt. Siden problemet ditt gjelder eksterne linker. Nå det er mulig det er pga. at Windows bare husker instillingene for 400 vinduer av gangen. Har du prøvd å maksimere vinduet og luke det igjen, for så å klikket på linken? Endret 20. oktober 2006 av TCi Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Takk for at du prøver TCi Har testet det du foreslår før, men gav det et mer grundig forsøk nå for sikkerhets skyld. Det som skjer er at tabs innstillingene ikke påvirker i det hele tatt, linkene oppfører seg likt uansett hva jeg ber om. Men dette ledet meg nå til løsningen: IE7 tolker disse linkene som popup, så når jeg nå endret "Allways open popup in a new window" til "let IE7 decide", også samtidig satte tabs som du nevnte til "open in a new tab" ble det endelig riktig her. Så nå kan jeg feks åpne link til din XP hjelpeside uten å måtte maksimere hver bidige gang. Dette var bra, jeg har blitt veldig glad i denne nettleseren i løpet av de mnd jeg har brukt den, men dette med de små vinduene har vært et irritasjonsmoment. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Når jeg satte "let IE decide" fungerte dette hos meg. Linkene åpnes nå i en ny tab, istedet for å åpne et nytt vindu. Det er mulig det er noen små registerfeil i IE med deg. Prøv å gå til Tools -> Internet options -> Advanced. Der velger du "Reset"-knappen nederst. Den nullstiller alle instillinger. Så prøver du å velge "let IE decide" igjen. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Når jeg satte "let IE decide" fungerte dette hos meg. Linkene åpnes nå i en ny tab, istedet for å åpne et nytt vindu. Ja, det fungerer riktig her også nå altså . Det var det at popup innstilliger sto på "open popup in a new window" som gjorde at det ble feil. (Kan godt hende det er jeg som en gang har endret den fra "let IE7 decide") Takk for tipset om reset, det er greit å vite om siden jeg liker å eksperimentere litt. Alt fugerer som det skal nå i alle fall, linker i poster feks her på Forum sees tydeligvis av IE som popups. Det eneste jeg da fortsatt egentlig ikke helt skjønner er hvorfor den insisterer på å åpne nytt vindu minimert (hvis jeg velger at den skal åpne popup i nytt vindu) Er ikke noe stort problem, siden jeg vil at den skal åpne i samme vindu med ny tab som den gjør nå, men litt rart likevel. Kan jo alltids teste å resette alt å se hva som skjer da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå