harryhekla Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Har tenkt å kjøpe et mx440 kort da jeg har inntrykk av at det gir bra ytelse ift. kostnaden. Inno 3d (ItButikken) har et 5ns 128 mb kort til samme pris som MSI MX440-T 64 mb. Hvilket kort bør jeg velge ? Hvor mye har forskjellen i mengde Ram å bety? Atle Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Det med mengde ram kommer litt an på hvilke spill du spille, og hva annet du eventuelt skal bruke kortet til. Spiller du flightsim og slikt vil du merke at 128MB er en helt annen verden enn 64MB. Dessuten kommer de nyeste spillene med nokså store texture packs, så jeg ville nok uansett gått for 128MB. Hvor mye penger har du tenkt å bruke ? Det må sies at geforce 3 kortene er bedre enn geforce 4 mx440. Hvis du ikke sverger til nvidia så får du jo også et radeon 9000 pro kort med 128MB til ca 1000 kr. Og det er et MYE bedre kort. Ellers gir geforce 3 ti200 mye for pengene og yter mye bedre enn geforce 4 mx440. Geforce 4 mx kortene er basert på geforce 2 mx, så du mangler faktisk noen funksjoner som geforce 3 har... Men sjekk ut nvidia sine nettsider. Der står det ganske mye om kortene, så kan du jo sammenligne. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Det er riktig at gf3 og r8500 yter litt bedre enn gf4mx i endel tilfeller, men forskjellen er ikke enorm. r9000 er tregere enn r8500le igjen, så gf4mx er ikke mye tregere sammenliknet med r9000. En viktig forskjeller er dog at gf3/r9000/r8500 har dx8 støtte, noe du ikke merker så mye til nå, men som definitivt vil ha endel å si for spill som kommer ut fremover og hvis du skal ha kortet en stund. Gf4mx er mye mer avansert enn gf2mx, og det blir feil å si at det er basert på det. gf4mx har mer til felless med gf4ti enn gf2, men pga dx8 støtten som mangler er ytelsen et stykke unna. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 uansett koster ikke et skikkelig gf4 ti4200 så mye mer enn gf4mx kortet Kanskje 500,- mer. Dette synes jeg er verdt å betale for, siden da vil du få mye bedre kort som du kan ha nytte i en lengre tid framover enn det mx kortet. Lenke til kommentar
harryhekla Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Takk for innspillene! Har bestilt gf3 ti 200 128mb ram til en tusenlapp. Dette kortet ser ut til å slå mx440 på alle områder, med kun en ekstrakostndad på ca. 200,-kr. Atle Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 bare lurer på en ting, hadde det kortet du bestilte dvi? eller har du sett noen billige gf3 med dvi når du lette? Lenke til kommentar
harryhekla Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Dette kortet har ikke DVI, og jeg har heller ikke sett noen andre i denne prisklassen av GF3 med DVI. Det er forøvrig svært få GF3 i salg hos de nettbutikkene jeg har vurdert å handle hos: Itbutikken.no, databutikken.com, PSData. Atle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå