Lafro Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei! Ser etter et nytt slagverk. Har spilt i band i 1-2 år nå, og begynner å bli lei slagverket jeg bruker. Jeg er på jakt til et komplett trommesett med fin lyd og helst tre symbaler. Prisen bør helst ikke gå mye høyere enn 10000kr. Har dere noen forslag? MVH. Ole Geir Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Spør i Den store trommetråden heller. Der er du omtrent garantert svar. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Spør heller der hvis du vil ha flere svar... Men kan jo gi noen innledningstips uansett. Ville kikket på brukte sett først og fremst til den prisen, ettersom du da har sjans å kanskje få med brukbare cymbaler i tillegg. Ville styrt unna settene som selges nye med cymbaler (kun nybegynnersett). Sett jeg selv ville tatt en kikk på (nytt) er Tama Superstar, Mapex M-Birch/Pro-M, Sonor Force 2005/3005, Gretsch Catalina Birch. Ellers lager Pearl, Premier, Ludwig (De nye Accent Custom Elite osv. er faktisk veldig greie sett! Stor forbedring fra tidligere). Alle de merkene er hvertfall kjent for å lage sett med en viss kvalitet. Men et lite tips. Jeg ville styrt unna Pearl Export per i dag. En ting er at de har dårligere treverk-materiale enn flere av konkurrentene, som ofte bruker lønn eller bjørk i dag. En annen ting er, nå er det faktisk slik at EXR og ELX serien (de mest eksklusive Export'ene) har blitt tatt ut av produksjon, for å gjøre plass til ny variant/serie som skal dukke opp over nyttår. Men, det kan også bety at de trommene som er igjen på lager nå selges billigere. Men samtidig, å få ekstra tammer til det settet seinere vil da bli vanskeligere/ta lengre tid, samtidig som en ny variant vil dukke opp som sannsynlig vil bli en forbedring lydmessig/treverk, og sikkert nytt utseende... Er en vurderingssak i alle fall... Endret 20. oktober 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 som de andre har nevnt, sjekk ut den store trommetråden ellers er jeg enig i det Marius sier, sjekk ut brukt først, skal du ha et nytt bruktbart sett, og gode cymbaler blir det raskt litt mer enn 10k. Evt. finn cymbaler eller sett brukt, og kjøpt det andre nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå