jjjafari Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei=) Jeg har hatt en veldig stort problem leeeeenge nå og har skrevet om det før. Min PC: EPoX EP-5EPA+ (Hovedkort) Intel Pentium 4 3.0Ghz (Prosessor) 1024MB Kingston (Minne/Ram) Gainward GeForce 7900GT 256MB (Skjermkort) Compaq "19" CRT (Skjerm) Telenor 3.2Mbit (Internett) Jeg spiller som oftest Counter-Strike versjon 1.6, det er der problemet ligger: Jeg spiller i 800x600, jeg sliter IKKE med fps drops, men CA hvert 30sekund så jeg ett lagg ( at jeg henger igjen i ca ett sekund elns) dette er veldig plagsomt i dueller. Jeg får IKKE fps drops i smoke eller i noen andre sitvasjoner.Og jeg skjønner ikke hvorfr dette skjer, fordi jeg har god nok pc til at det ikke skl skje. Dette har jeg gjort for å forhindre problemet mitt: 1. oppgradert nyeste skjermkort driverne, og prøvd å instalere de som er litt eldre. 2. Renset alt i pcen for støv 3. ringt telenor og vært på TG, vært hos 4 andre kamerater og prøvd for å sjekke om det var noe galt med internetten min,(samme lagg der btw) 4. Formatert FLERE ganger, re-innstallert cs. kjørt yttligre virus scans (adaware/CrapCleaner) 5. forskjellige oprativsystemer (har gyldig linsens til windows XP 6. Kjørt cs i "run in a window" og trykket "ctrl+alt+del" og sett på % på CPU min, den ligger på 30-40 mens jeg spiller CS, og den hopper IKKE opp når det lagger i CS. 7. jeg vil ikke drive å endre masse innstillinger i selve CS, eller drive med config min og driver og ta bort patronene og blod osv for å få bedre fps, Jeg har god nok pc til å ikke trenge å fikse det og ha stabilt 100fps uten det 8. jeg har prøvd mange foskjellige CS servere. 9. jeg HAR byttet nettverkskort, og det var IKKE feilen. 10. jeg bruker ikke virusprogram, så det er ikke feilen at norton ligger i bakgrunnen og bugger. 11. jeg har god plass igjen på hardisken 12. jeg har reinstallert steam, prøvd forskjellige config og guider i CS. 13. jeg lasta ned en ting som heter "drivers detector" eller noe sånt, den kostet 25 dollar og laste ned, der stod det at jeg hadde 12 Uoppdaterte drivere og 15 Oppdaterte.. jeg har prøvd å oppdatere de andre, men det er umulig og finne drivere til alt? kan noen som har litt peiling være så snill og gi meg linker til sider, eller hyperlinker til det jeg burde laste ned at nyeste drivere til hovedkort osv? Har fått noen tips om at det kan være BIOS min? men hva kan det være i BIOS?:S NB! har akkurat kjøpt nytt skjermkort fordi ejg var helt sikker på at det var det, men det var det ikke. men jeg kan spille i "New-Game" (UTENinternett) UTEN at det lagger når jeg har "fps_max "101" men når jeg spiller online lagger det, men hvis jeg setter ned fps til " fps_max 85" Online så lagger det ikke. Jeg har hørt mye om at ikke øyet ser mere enn 64fps osv, men for meg er det viktig å ha 100fps stabilt. MS min ligger på stabilt rundt 20 ( muligens litt høyt for at jeg har en av de nyeste CRT skjermene?) Håper på Seriøst svar som kan hjelpe meg Takk På forhånd Folks8) Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Telenor...? Sjekk om HD'n jobber når det skjer. Kan jo hende du har for lite minne, selv om det ikke burde være noe problem å kjøre CSS i 800x600 med 1GB. Endret 20. oktober 2006 av Frezz Lenke til kommentar
jjjafari Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Telenor...? Sjekk om HD'n jobber når det skjer. Kan jo hende du har for lite minne, selv om det ikke burde være noe problem å kjøre CSS i 800x600 med 1GB. 7113307[/snapback] ja minne kan det selvfølgelig være, men det har funket før med en gang jeg kjøpte pcen! og det kan jo IKKE være telenor, pga jeg ahr vært på TG, på HW-lan hos mange andre kamerater, samme greiene der.. men takk forde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå