Gå til innhold

Firefox er tregt, IE er middels, Opera er raskest


Anbefalte innlegg

Og med det kan jeg konkludere at du ikke har lest flere innlegg i denne tråden enn startinnlegget, Mr.Berg:

 

Vi som bruker Firefox foretrekker kanskje egne programmer til hver ting - er det vanskelig å forestille seg at kan foretrekkes?

Det gjør vi som bruker Opera også. IRC, Bittorrent og Mail er ikke avgjørende. Men du snakker jo som om man ikke kan bruke Opera uten å også bruke alle funksjonene. Opera har først og fremst et hav av nettleserfunksjoner for HTTProtokollen. Disse er det da ingen som ønsker å ha tredjepåartsprogrammer for å bruke? Vil du ha et tredjepartsprogram for å kunne ha et automatisk søk mot Wikipedia uten å åpne nettsiden deres først?

 

Hvorfor i svarte helvete kommer dette temaet opp annahver uke?

Fordi det er mange som har meninger på et diskusjonsforum, og ikke alle mener det samme som hyperfox-folk.

 

Hvorfor har Opera-folket blitt elitister og bedrevitere?

Hvorfor har hyperfox-folket alltid vært elitister og bedrevitere?

 

Hvorfor er det så viktig for Opera-brukeren hva en annen bruker bruker, så lenge det ikke er snakk om IE?

Hvorfor er det så viktig å få folk bort fra IE og til Firefox (Mozillas kampanje siden dag 1), med en sterk ignoranse ovenfor andre gode programmer som har vært der i årevis?

 

Hvorfor skulle ikke Firefox-brukere få lov til å bruke nettleseren fordi den føles bedre å bruke?

Hvorfor må hyperfox-brukere på død og liv latterliggjøre Opera? Hvem er det som sier at folk ikke skal få bruke Hyperfox?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opera er også enkel og oversiktelig. Problemet er at Opera ikke kan være en kopi av alt det andre som finnes. Derfor må en tilpasse seg. Det gjelder for alt som er annerledes det.

Med det faktum at leseren er raskest, og at en etter en times bruk blir vant med hvor ting er, gjør sitt til at den objektivt sett er den beste leseren man kan få tak i.

7111565[/snapback]

 

Er det bare meg eller er denne diskusjonen veldig fanboy aktig? kan ikke se at

du er noe bedre en "Firefox fanatikerne" du driver å disser med, førsteposten

ligner mer på en politisk kampanje en en objektiv vurdering av de 3 nettleserne,

påstandene om at Opera er blitt en "underdog" pga den enorme fokusen på

Firefox er heller tynn fordi gode produkter trenger ikke reklame, de selger seg selv.

Lenke til kommentar
Vi som bruker Firefox foretrekker kanskje egne programmer til hver ting - er det vanskelig å forestille seg at kan foretrekkes?

Det gjør vi som bruker Opera også. IRC, Bittorrent og Mail er ikke avgjørende. Men du snakker jo som om man ikke kan bruke Opera uten å også bruke alle funksjonene.

Hvorfor ha mer enn man har bruk for?

 

Hvorfor i svarte helvete kommer dette temaet opp annahver uke?
Fordi det er mange som har meninger på et diskusjonsforum, og ikke alle mener det samme som hyperfox-folk.
Så bare det er snakk om Operas overlegenhet gjelder ikke "søk-før-du-oppretter-ny-tråd"-regelen osv. osv?

 

Hvorfor har Opera-folket blitt elitister og bedrevitere?
Hvorfor har hyperfox-folket alltid vært elitister og bedrevitere?
La meg si det sånn; jeg bryr meg minimalt om hvilken nettleser du bruker, men bruker du IE gidder jeg kanskje å putte inn noen ord og fortelle om alternativene. Jeg sier alltid "FF eller Opera", konsekvent, så kan vedkommende velge selv.

 

Hvorfor er det så viktig for Opera-brukeren hva en annen bruker bruker, så lenge det ikke er snakk om IE?
Hvorfor er det så viktig å få folk bort fra IE og til Firefox (Mozillas kampanje siden dag 1), med en sterk ignoranse ovenfor andre gode programmer som har vært der i årevis?
Kom igjen - om jeg nå lanserer en ny type Cola på markedet, legger jeg ved fotnoter i reklamen om at "Coca-Cola og Pepsi er også fine alternativer, prøv ut de også!"? Nei, hvert selskap står for sin egen markedsføring.

 

Hvorfor skulle ikke Firefox-brukere få lov til å bruke nettleseren fordi den føles bedre å bruke?
Hvorfor må hyperfox-brukere på død og liv latterliggjøre Opera? Hvem er det som sier at folk ikke skal få bruke Hyperfox?
Det virker veldig som du vil hele Firefox til livs, i likhet med veldig mange andre. Latterliggjøre Opera? Det eneste jeg ser i denne tråden er "Hyperfox" istedenfor Firefox.

 

Edit: Tråden er forresten feilpostet, nettleserne har ingen direkte tilknytning til Windows alene. Rapportert.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Hvorfor ha mer enn man har bruk for?

Du har det ikke før du aktiverer det. Og så lenge installasjonsfilen er mindre enn Firefo sin, regner jeg ikke med at du får noe som tar mer plass heller.

 

Så bare det er snakk om Operas overlegenhet gjelder ikke "søk-før-du-oppretter-ny-tråd"-regelen osv. osv?

Finner ingen tråder med startinnlegg som minner om mitt dessverre.

 

La meg si det sånn; jeg bryr meg minimalt om hvilken nettleser du bruker, men bruker du IE gidder jeg kanskje å putte inn noen ord og fortelle om alternativene. Jeg sier alltid "FF eller Opera", konsekvent, så kan vedkommende velge selv.

Jeg bryr meg minimalt om hvilken nettleser du bruker også. Men jeg bryr meg når Firefox utnytter Internet Eplorers dårlige rykte til å kapre brukere. Og det virker jo så bra at mange av de som bruker Firefox tror det er eneste alternativ.

 

Kom igjen - om jeg nå lanserer en ny type Cola på markedet, legger jeg ved fotnoter i reklamen om at "Coca-Cola og Pepsi er også fine alternativer, prøv ut de også!"? Nei, hvert selskap står for sin egen markedsføring.

Er det det handler om ja? Kommersiell suksess for selskapet Mozilla? For meg handler det om å legge til rette for et bedre Internett. Det gjør man ikke ved å snike mellom dørene som åpner seg.

 

Det virker veldig som du vil hele Firefox til livs, i likhet med veldig mange andre. Latterliggjøre Opera? Det eneste jeg ser i denne tråden er "Hyperfox" istedenfor Firefox.

Få igjen med samme mynt er vel ikke et nytt uttrykk for deg?

 

Edit: Tråden er forresten feilpostet, nettleserne har ingen direkte tilknytning til Windows alene. Rapportert.

7111696[/snapback]

Tråden er ikke feilpostet. Jeg snakker utelukkende om Internet Explorer, Firefox og Opera for Windows. Tabellen over hastighetssammenligningen er også mot Windows. Du virker litt snurten du, for at denne tråden i det hele tatt ble opprettet. Det kan jeg godt forstå, for det er nok mangen som ikke er klar over at Firefox er blant de tregeste nettleserne man kan få tak i.

 

PS: Jeg skrive også alltid "Bytt til Firefox eller Opera" på mine nettsider. Valget er helt klart brukeren selv sitt. Et valg Mozilla har prøvd å forstyrre, med å blende nettsurferne.

Lenke til kommentar
Jeg bryr meg minimalt om hvilken nettleser du bruker også. Men jeg bryr meg når Firefox utnytter Internet Eplorers dårlige rykte til å kapre brukere. Og det virker jo så bra at mange av de som bruker Firefox tror det er eneste alternativ.

 

Firefox eller opera, det får være det samme, men jeg tror vi alle kan være enige at begge er bedre og sikrere alternativer enn IE 6.X...

Lenke til kommentar

Hva er egentlig problemet med at folk bruker Firefox. Det hindrer deg på ingen måte deg i å bruker Opera. Firefox økte markedsandel, hype eller ikke hype, hjelper Opera fordi webutviklere da blir nødt til å tenke w3c i stedet for Frontpage. Det hjelper Firefox, Opera, Safari, Konqueror, Epiphany og hva det måtte være.

 

Du får også til å framstille at Firefox-brukere ikke vet bedre. Jeg har brukt Opera i flere år før Firefox kom ut.

Lenke til kommentar
...
...
Hvorfor ha mer enn man har bruk for?

7111696[/snapback]

Tilfelle man en dag trenger det. Og når det ikke tar opp noe plass i minnet, eller gjør installasjonsfilen for stor, så ser jeg ingen bakdeler :)

 

Du får også til å framstille at Firefox-brukere ikke vet bedre. Jeg har brukt Opera i flere år før Firefox kom ut.
Det var jo endel av de som ikke visste om bedre alternativer, hvorfor ellers brukte de IE hele tiden, mens Opera var tilgjengelig? Det var først når Mozilla kom med 'Get Firefox'-sakene sine over hele nettet, at folk byttet. Endret av George Bush
Lenke til kommentar
Du får også til å framstille at Firefox-brukere ikke vet bedre. Jeg har brukt Opera i flere år før Firefox kom ut.

7111848[/snapback]

Folk på dette forumet representerer ikke den generelle bruker. Ser vi på et verdensgjennomsnitt, hvor de fleste som beveger seg på nettet har langt i fra så god peiling på ting, og interesse for IT for den saks skyld, så er det mange som har lastet ned Firefox på grunn av hypen og det alene.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Grunnen for at jeg bruker ff er at den fungerer, den er sikrere enn IE OG fordi jeg er vant til den og jeg trenger bare en nettleser :)

 

Kan også føye til at moren min, som er +-40 år, og heller ikke kan noe om data også fortrakk firefox da jeg presenterte ff og opera for henne.

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
Du virker litt snurten du, for at denne tråden i det hele tatt ble opprettet.
Stemmer. Er det noe jeg ser null poeng i er det type AMD vs. Intel, Opera vs. FF og lignende.

 

Det kan jeg godt forstå, for det er nok mangen som ikke er klar over at Firefox er blant de tregeste nettleserne man kan få tak i.
Du velger dermed å ikke være noe bedre enn Mozilla angivelig var tilbake i 2004, ved å spre rundt deg med propaganda uten rot i virkeligheten?

 

Hvorfor ha mer enn man har bruk for?
Tilfelle man en dag trenger det. Og når det ikke tar opp noe plass i minnet, eller gjør installasjonsfilen for stor, så ser jeg ingen bakdeler :)
Hvis jeg trenger mer funksjonalitet til Firefox laster jeg bare ned en extension. Om installasjonsfila er på 5 eller 15 MB er ganske likegyldig for meg. :)
Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er denne diskusjonen veldig fanboy aktig? kan ikke se at

du er noe bedre en "Firefox fanatikerne" du driver å disser med, førsteposten

ligner mer på en politisk kampanje en en objektiv vurdering av de 3 nettleserne,

påstandene om at Opera er blitt en "underdog" pga den enorme fokusen på

Firefox er heller tynn fordi gode produkter trenger ikke reklame, de selger seg selv.

7111663[/snapback]

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar
I hate bloat! If I want bloat, I'll make it myself... Look, I can make firefoxbloat with big extensions.

Nei, jeg begynner mer på null enn deg, og utvider til det jeg skal ha og ikke videre. Det er ikke det samme som bloat.

 

Dessuten begynner jeg å se meg litt lei på at du skal putte ord i munnen på meg, gjøre om folks innlegg til usaklige ting i sitat-bokser og lignende. Vil du ha fram budskapet ditt vil du sikkert at folk skal ta deg seriøst.

Lenke til kommentar

Jeg begynte å bruke Opera fordi jeg ville ha epost integrert i browseren.

Synes det er veldig enkelt å bare klikke hvorsomhelst på venstre side av skjermen for at innboksen skal poppe opp, og liker også at man har news i samme interface.

 

Til de som ikke visste det, Opera fjernet reklamen for lenge siden, og man har et stort browservindu nå.

 

De andre tingene som gjør at jeg holder meg til Opera, er at fokus skifter til adresselinjen når man lager nytt vindu (ctrl+n), og at man kan bla i websider med musbevegelser (høyreklikk-venstreklikk for tilbake, venstreklikk-høyreklikk for frem, etc.). Spesielt dette gjør at jeg irriterer meg grønn hver gang jeg må bruke FF, det går nok helt sikkert an å finne extensions som støtter dette, men jeg hater å måtte konfiguerere 100 programmer til minste detalj hver gang jeg skal skifte pc/reinstallere (har ca. 70 inne nå).

 

Tidligere versjoner av Opera var litt ustabile for meg, men versjon 9 har fungert smertefritt. Det eneste som stresser meg litt med Opera er mangel på integrert system for automatiske oppdateringer, og at den prøver å autocomplete felt med "notater".

 

Browseren starter kjapt, nye vinduer åpnes fort, og i det hele tatt føles surfeopplevelsen lett ut.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
I hate bloat! If I want bloat, I'll make it myself... Look, I can make firefoxbloat with big extensions.

Nei, jeg begynner mer på null enn deg, og utvider til det jeg skal ha og ikke videre. Det er ikke det samme som bloat.

 

Dessuten begynner jeg å se meg litt lei på at du skal putte ord i munnen på meg, gjøre om folks innlegg til usaklige ting i sitat-bokser og lignende. Vil du ha fram budskapet ditt vil du sikkert at folk skal ta deg seriøst.

7112006[/snapback]

Saklige argumenter er det mengder av. Men de blir ignorert.

 

Du begynner på 0 sier du... Firefox sin installasjonsfil er større enn Opera sin. Så hvor får du mest funksjonalitet per KB? Det er slik man må måle det. Ikke på antall funksjoner men imot størrelsen.

 

Hvis du vil laste ned e-post lokalt til din maskin, må du ha et eget mailprogram. Da har du to programmer kjørende, som krever mer handles i Windows, enn ett.

 

Jeg bruker Thunderbird til mail, og ikke Opera Mail. Er det et argument for at Opera er dårlig, det at jeg ikke har aktivert mailen og ikke bruker den, når leseren fortsatt tar mindre minne enn Firefox og er raskere,

 

Grunnen tilat jeg bruker Thunderbird til mail, er fordi Thunderbird har flere funksjoner og valg. Akkurat samme grunn til at jeg bruker Opera fremfor Firefox til nettsider.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...