Haraldson Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Én ting er i alle fall sikkert, neitakk - du får ikke overbevist mange ved å sitte på din høye hest og diktere hva andre skal mene er bra og ikke, og forvente at andre skal ta dine utsagn om Firefox som sannheter. At Opera kunne identifisere seg som IE i fortida syns jeg er så lite relevant som det går an. Opera har alltid vært fri for nedlasting, det være seg med eller uten reklame. Alle som bruker slik programvare har et ansvar for å oppgradere til nyeste versjon selv, og dette er også fordelaktig i de aller fleste tilfeller, og målingene det vises til er nok tatt etter den tida da Opera identifiserte seg som IE. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Sjølv om Firefox kanskje har bøyd litt på sannheita i promoteringa, er det jo slettes ikkje løgn. Firefox er ein god nettlesar, og viss ein må ta i bruk litt kontroversielle virkemidler for å få folk til å innsjå dette, er det i mine auge heilt OK. Igjen, her kunne Opera lært av Firefox. Men det må også påpeikast at majoriteten av desse "uthengingane" ikkje er eit resultat av Mozilla sjølv, men heller av tilhengergruppa til Firefox. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Og her er beviset for at min markedsføring, som noen påstår er propaganda basert på usannheter, fungerer. Statistikk for min nettside, november måned: Browser - Klikk - AndelMS Internet Explorer - 136054 - 49.7 % Opera - 94934 - 34.6 % Firefox - 39232 - 14.3 % Safari - 2208 - 0.8 % Mozilla - 625 - 0.2 % Ukjent - ? - 486 - 0.1 % Netscape - 92 - 0 % Konqueror - 59 - 0 % Camino - 5 - 0 % WDG HTML Validator - 4 - 0 % Andre - 1 - 0 % De som ikke tror meg, kan få link til statistikktjenesten på PM. Endret 22. november 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 På hvilken måte er det et bevis, neitakk - uten å vise til tilsvarende statistikk for tidligere måneder? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Oktoberstatistikken: MS Internet Explorer - 247834 - 47.1 % Opera - 200035 - 38 % Firefox - 72490 - 13.7 % Safari - 3405 - 0.6 % Mozilla - 1178 - 0.2 % Ukjent - ? - 286 - 0 % Konqueror - 273 - 0 % Netscape - 137 - 0 % Camino - 17 - 0 % Sony/Ericsson Browser (PDA/Phone browser) - 16 - 0 % Andre - - 1 - 0 % Septemberstatistikken. Startet 24. september: Opera - 45018 - 44.4 % MS Internet Explorer - 42156 - 41.6 % Firefox - 12410 - 12.2 % Safari - 812 - 0.8 % Mozilla - 567 - 0.5 % Netscape - 119 - 0.1 % Konqueror - 88 - 0 % Ukjent - 37 - 0 % Tidligere ble statistikken ført hos Sol Ratings. Skal se om jeg kan finne det frem... En ting skal du vite, Mr.Berg, og det er at jeg sitter ikke her og lyver. Du må gjerne påstå at jeg gjør det, men det setter ingen andre enn deg selv i dårlig lys. Endret 22. november 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Det viser bare at du med din reklame har gått mot IE-brukere, akkurat som FF gjorde i sin tid. FF har nesten lik brukerandel, og det trenger ikke å være annet enn naturlige variasjoner vi ser i akkurat FF sin statistikk her. Hva gjør dette bedre enn det du kritiserer Mozilla for? Mottok for eksempel en PM fra deg, der du spurte om jeg påsto at du løy, og i tilfelle hvor du hadde gjort dette. Alt jeg sier er at du inntar en slags misjonærinnstilling, og forventer at alle skal ta det du sier for den eneste sannhet i denne diskusjonen. Så snart noen setter spørsmålstegn ved dine utsagn, er det rabalder og de er dumme, uvitende fjols osv. Jeg gir deg faktisk et tips om du vil noen vei med ditt korstog mot en verden av Opera-brukere. Endret 22. november 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Ingen er blitt kalt dumme her, og du sitter jo og mener det stikk motsatte av hva jeg mener. Og nå begynner du å gå på person i stedet for å komme med saklige argumenter. Så hvem er det som kjører skitten argumentasjonsteknikk her nå? Slik jeg ser det, forsøker du nå å sette meg som person i dårlig lys, fordi du dermed tror at ingen kommer til å høre på meg. Den slags psykopati finner jeg meg så absolutt ikke i. Så dine anklager om at jeg har kommet med usannheter bør du unnskylde deg for her og nå! PS: Jeg har ikke gått i reklame mot IE og Firefox. Jeg har fortalt hvilken nettleser som er best. Endret 22. november 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg sier jo at jeg ikke sier at du ljuger, men at du farer fram som at du vet den eneste sannhet hva nettlesere angår. Dette vil ikke gjøre noe godt for din sak. Foreslår at du roer litt ned med konspirasjonsideene. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Unnskyld meg, men det du sier er at når noen er uenige med meg så skal jeg være enig med dem? Foreslår at du holder deg borte fra denne tråden hvis du skal drive med personangrep. Kom heller med argumentasjon for hvorfor du mener jeg tar feil. Rapporterer denne siden, for jeg synes du ikke har noen rett til å skrive det du gjør her nå. og forvente at andre skal ta dine utsagn om Firefox som sannheter Det sitatet er en påstand om at jeg kommer med usannheter. Endret 22. november 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Rapporter i vei. Jeg sier hverken at du ljuger, at du skal være enig med andre i diskusjonen eller annet du måtte ha funnet på. Det eneste jeg sier er at måten du diskuterer på trolig fungerer dårlig i forhold til målene du har satt deg med tråden, i mine øyne. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Målet med denne tråden er å diskutere nettlesere, ikke diskusjonsmetoder. Jeg står fullt og fast for mine argumenter, og ser gjerne at du tar tak i dem. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Målet er å diskutere nettlesere, ja - men er målet virkelig å diskutere eller forkynne sine synspunkter? For her i tråden forkynner jo vitterlig så godt som alle sine overbevisninger og har mer eller mindre gjort seg opp en mening fra før av. Kan du svare på andre avsnitt i det øverste innlegget på denne siden? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Ja, det kan jeg gjøre. Det er ikke alle som har oppgradert. At du sier at folk har et ansvar med å oppgradere hjelper vel lite? Statistikken har mørketall. Hvor mange av firefoxbrukerne tror du surfer med Firefox 2.0? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Versjon av Firefox har ikke noe å si angående identifisering, som var det vi diskuterte nå. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 (endret) At Opera kunne identifisere seg som IE i fortida syns jeg er så lite relevant som det går an Det sier du. Så sier jeg at ikke alle har oppgradert, og tar eksempel med Firefox slik at du skal forstå at dette gjelder alle programmer. Grunnen til at det er mørketall, er at det fortsatt er folk som surfer med Opera (pre nyeste versjon) som identifiserer seg som IE. Endret 22. november 2006 av neitakk Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 og forvente at andre skal ta dine utsagn om Firefox som sannheter Det sitatet er en påstand om at jeg kommer med usannheter. 7335549[/snapback] Jeg tror godeste Berg prøver å si at det ikke finnes absolutte sannheter, men at det hele koker ned til personlige preferanser. Å finne ut av hvilken browser (eller et hvilket som helst program) som er best for seg, handler ikke om matematikk og svar med to streker under. Synes også det mildt sagt er underlig at du beskylder andre for å driver med "psykopati" i denne tråden. For det første er det feig debatteknikk, for det andre bør man være psykolog og utføre tester for å finne ut av det. Tror neppe du har kompetansen til å vurdere det. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Jeg har ikke beskyldt noen for å være psykopat. Endret 22. november 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Med den krangelen som har oppstått her, så stenger jeg tråden. Ser ingen sjanse til å få denne on-topic igjen nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg