Gå til innhold

Firefox er tregt, IE er middels, Opera er raskest


Anbefalte innlegg

Angående sikkerhetshullene som blir tettet "utrolig raskt" i FF. I følge Secunia har FireFox 1.x for tiden 3 sikkerhetshull som ikke er tettet, mot Opera 9.x som har 0 hull som ikke er tettet. Nå er versjon 9.x relativ ny, men Opera 8.x har også 0 utettede sikkerhetshull.

7151541[/snapback]

 

1.x har ikke lenger støtte for oppdateringer.

 

EDIT: Tenkte feil.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Firefox er rett og slett en nettleser for de som vil kjøre det enkelt og ikke er så opptatt av å ha alt for mye dilldall. Jeg har kjørt opera i mange måneder, men vente tilbake til firefox. Kanskje ikke fordi den er rasket eller best, men rett og slett fordi den er Meget brukervennelig og clean. Få funskjoner, de har bare de (da mener jeg meg) trenger.

Har du lest tråden? Opptil flere personer har påpekt at Opera er "clean" når du installerer den, og at all ekstra funksjonalitet er skjult eller deaktivert til du tar det i bruk. Så dette er ikke noe argument.

Lenke til kommentar

Har ikke orka å lese hele posten, men bruker firefox i skrivende øyeblikk nå. Brukte opera en del før, har på pcen om natte, og når jeg skal bruke pcen igjen da med opera så bruker opera 100% av CPU. Noen som har opplevd dette? Har ikke opplevd dette i firefox... :hmm: Finnes det noen måte å fixe "problemet" på?

Lenke til kommentar
Har ikke orka å lese hele posten, men bruker firefox i skrivende øyeblikk nå. Brukte opera en del før, har på pcen om natte, og når jeg skal bruke pcen igjen da med opera så bruker opera 100% av CPU. Noen som har opplevd dette? Har ikke opplevd dette i firefox... :hmm:  Finnes det noen måte å fixe "problemet" på?

7151747[/snapback]

Synderne er ofte flash eller java. Bruker du adblock i Firefox og ikke blokkerte i Opera, kan kanskje det være noe av årsaken?

Lenke til kommentar

Vi kommer aldri til å bli enige her.

 

ALDRI.

 

I tillegg så er tråden svært på kanten av det jeg vil kalle saklig argumentasjon, og jeg tar dermed en (svært upoplær) sjefsavgjørelse og stenger den.

 

I tillegg så er det flere poster, spesiellt i begynnelsen som er usaklige fra trådstarter sin side - en tråd med debatt forutsetter at vi ikke rakker ned på våre motdebattanter.

 

Tenk over dette - men igjen - vi vil ALDRI bli enige i hvilken nettleser som er best.

 

Samtidig vil vi ALDRI bli enige om hva slags musikk er best.

 

Ser ut til at begge spørsmål er svært vanskelige å lavære å diskutere uansett.

 

Reaksjon på moderering gjøres på pm.

Lenke til kommentar
Firefox er rett og slett en nettleser for de som vil kjøre det enkelt og ikke er så opptatt av å ha alt for mye dilldall. Jeg har kjørt opera i mange måneder, men vente tilbake til firefox. Kanskje ikke fordi den er rasket eller best, men rett og slett fordi den er Meget brukervennelig og clean. Få funskjoner, de har bare de (da mener jeg meg) trenger.

Har du lest tråden? Opptil flere personer har påpekt at Opera er "clean" når du installerer den, og at all ekstra funksjonalitet er skjult eller deaktivert til du tar det i bruk. Så dette er ikke noe argument.

7151678[/snapback]

 

Ja, det stemmer nok at Opera er clean, syntes opera var en god nettleser jeg, men etter jeg formaterte så valgte jeg tilbake til firefox, som jeg synes er en god nettleser.

 

Nei, men Firefox er da brukervennelig? Synes det er enkel og simpel nettleser som fungerer utmerket. Det gjør jo opera og. Men føler at opera er litt mer "heavy"

Da jeg ikke kan si hvorfor opera er mer heavy, vil jeg at dere ikke skal ta min mening så seriøst.

Endret av spinxzer
Lenke til kommentar

en ting firefox skal ha pluss i margen for er jo likheten opp mot IE6. Verktøylinjen og adressebaren er enkel og forstå for ikke-avanserte nettbrukere. Jeg tror mine foreldre ville klart å bruke Firefox fortere enn Opera, pga intuitiv likhet. Når det er sagt, så er det faktisk helt umulig å få dem til å klikke på noe annet en den blå e-en, siden 'blå e'=internett :(

 

Det skal bli interessant å se hvordan folk flest takler IE7, da den har endra design ganske dramatisk fra andre windows-applikasjoner folk flest er vandt med å bruke...

Lenke til kommentar
Ja, det stemmer nok at Opera er clean, syntes opera var en god nettleser jeg, men etter jeg formaterte så valgte jeg tilbake til firefox, som jeg synes er en god nettleser.

Det er helt greit. Ingen tvil om at Firefox er en god nettleser.

 

Men føler at opera er litt mer "heavy"

Her er det jo du bommer, da Operas brukergrensesnitt er kjappere enn Firefox på grunn av at sistnevnte bruker XUL. XUL gjør grensesnittet enklere å "hacke" på, men det koster altså i form av "responstid".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Reaksjon på moderering skal gjøres kun på pm.

 

Repost gjerne bildet ditt, men repost kun bildet da, og ikke innlegget jeg sletta :). Jeg slettet innlegget ditt som følge av at det var en kommentar til det andre innlegget jeg sletta.

 

~Moderator.

_________________________________________________________________

Til mitt forsvar: Dette innlegget inneholdt ingen reaksjon på moderering. Dette innlegget inneholdt et bilde av en funksjon i Opera, og en tekst som var (fritt etter hukommelsen) slik: "Poster bildet på nytt som ble sensurert"

_________________________________________________________________

 

Her er bildet nok en gang:

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

For min del er det hvordan brukeropplevelsen er, og heller mindre om hvor mange milisekunder raskere jeg åpner nettleser og nettsider (som jeg etter en periode med testing av Opera ikke fant noe forskjell på). Jeg har god smak for Firefox som browser. Jeg er av oppfatning av at valget mellom Opera og Firefox er en ren smaksak og at de små detaljene brukes i stor del for å vektlegge egen opplevelse av leseren i flere av tilfellenne :)

Lenke til kommentar

joda, man kan se objektivt på et program. Hvorfor? Jo, for et program er en konstruksjon med fast substans i motsetning til musikk som man ikke kan se objektivt på.

Det går an å måle ut fra gitte kriterer hvilket program som er best. Opera vinner på de fleste kriterier, mens Firefox taper på skremmende mangen av dem.

Se peker i signaturen min, for å finne ut hvordan det står til med fadesen Firefox 2.0

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...